MaLang Startet 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2008 Sitter å ser på en kjøpskontrakt for bruktbåt. Her er det egne bokser for å krysse av for CE merking, sjødyktighetsattest og typegodkjenning. Har jeg forstått det riktig at det er kun båter produsert eller importert etter 1998 som skal ha CE merke? Er det noe poeng i å stresse med dette på en gammel båt som har vært i norge hele sitt liv? Hva er sjødyktighetsattest? Og hva menes med typegodkjenning? - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Det har ingen hensikt å dille med dette på en gammel båt som alltid har vert innenfor de norske grensene... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Deler vurderingen til Frøken Fryd. Det viktigste må være å gå over den tekniske tilstanden til båten. Sitér dette innlegget Link to post
MaLang Svart 6.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Så CE merking og typegodkjenning på fritidsbåten skal man bare glemme? Ble bare litt skeptisk etter å ha lest i ett kontraktforslag at manglende ce merking kan føre til problemer med gjensalg... Minner om at dette er en fritidsbåt fra 81 som har vært her hele sitt liv... - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2008 Fritidsbåter som er satt på markedet eller tatt i bruk i EØS-området før 16. juni 1998 er unntatt fra krav om CE merking. Så for denne båten trenger du ikke tenke på det i det hele tatt. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.