Jump to content

Edit History

Chris284

Chris284

Feilen på den motoren jeg har med lekkasjen viste seg å være en o-ring til et par kr som var dårlig.

Den sitter på en del som heter fuel pin og regulerer diesel mengden etter turbo trykket.

Fuel pin blir beveget av en kon del (tykk nede og tynnere oppe) som sitter på membran, ved økende turbo trykk presses membran ned og gir mer diesel.

Pumpen må Kanskje ut for å demontere og skru løs øvre del av pumpen, såvidt jeg husker for få ut fuel pin og sette på ny o-ring. Fuel pin kan være korrodert der o-ring har sittet, da må fuel pin byttes. Mulig du kan klare det uten å ta ut pumpen.

Du må isåfall se på tegning over pumpen så du ser hva det er du skal bytte.

 

Det er en trimme metode å vri membran noen grader for å øke vinkel på akselen, den har ulik vinkel rundt. Vil få en større vinkel som igjen gir mer utslag på fuel pin ved pådrag.

 

Jeg ordnet det selv.

 

Er forklart i denne videoen hvordan pumpen er bygget opp.

 

Denne forklarer hvor fuel pin sitter og hvordan få den ut.

 

 

Chris284

Chris284

Feilen på den motoren jeg har med lekkasjen viste seg å være en o-ring til et par kr som var dårlig.

Den sitter på en del som heter fuel pin og regulerer diesel mengden etter turbo trykket.

Fuel pin blir beveget av en kon del (tykk nede og tynnere oppe) som sitter på membran, ved økende turbo trykk presses membran ned og gir mer diesel.

Pumpen må ut for å demontere og skru løs øvre del av pumpen, såvidt jeg husker for få ut fuel pin og sette på ny o-ring. Fuel pin kan være korrodert der o-ring har sittet, da må fuel pin byttes.

Du må isåfall se på tegning over pumpen så du ser hva det er du skal bytte.

 

Det er en trimme metode å vri membran noen grader for å øke vinkel på akselen, den har ulik vinkel rundt. Vil få en større vinkel som igjen gir mer utslag på fuel pin ved pådrag.

 

Jeg ordnet det selv.

Er forklart i denne videoen hvordan pumpen er bygget opp.

 

Denne forklarer hvor fuel pin sitter og hvordan få den ut.

 

 

Chris284

Chris284

Feilen på den motoren jeg har med lekkasjen viste seg å være en o-ring til et par kr som var dårlig.

Den sitter på en del som heter fuel pin og regulerer diesel mengden etter turbo trykket.

Fuel pin blir beveget av en kon del (tykk nede og tynnere oppe) som sitter på membran, ved økende turbo trykk presses membran ned og gir mer diesel.

Pumpen må ut for å demontere og skru løs øvre del av pumpen, såvidt jeg husker for få ut fuel pin og sette på ny o-ring. Fuel pin kan være korrodert der o-ring har sittet, da må fuel pin byttes.

Du må isåfall se på tegning over pumpen så du ser hva det er du skal bytte.

 

Det er en trimme metode å vri membran noen grader for å øke vinkel på akselen, den har ulik vinkel rundt. Vil få en større vinkel som igjen gir mer utslag på fuel pin ved pådrag.

 

Jeg ordnet det selv.

Er forklart i denne videoen hvordan pumpen er bygget opp.

 

Chris284

Chris284

Feilen på den motoren jeg har med lekkasjen viste seg å være en o-ring til et par kr som var dårlig.

Den sitter på en del som heter fuel pin og regulerer diesel mengden etter turbo trykket.

Fuel pin blir beveget av en kon del (tynn nede o tykkere oppe lik en iskjeks) som sitter på membran, ved økende turbo trykk presses membran ned og gir mer diesel.

Pumpen må ut for å demontere og skru løs øvre del av pumpen, såvidt jeg husker for få ut fuel pin og sette på ny o-ring. Fuel pin kan være korrodert der o-ring har sittet, da må fuel pin byttes.

Du må isåfall se på tegning over pumpen så du ser hva det er du skal bytte.

 

Det er en trimme metode å vri membran noen grader for å øke vinkel på akselen, den har ulik vinkel rundt. Vil få en større vinkel som igjen gir mer utslag på fuel pin ved pådrag.

 

Jeg ordnet det selv.



×
×
  • Create New...