Dykker Startet 6.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2008 Se opp for tømmer og vrakgods i sjøen etter uværet i helgen. I indre Oslofjord dukket det opp tømmerstokker og grener samt annet vrakgods mange steder. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 I fjor var det vel campingvogner som fløt rundt i ytre Oslofjord og Skagerak etter flommen. Tømmer er skummelt, det er sikkert. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Kjørte turen fra Oslo til Horten i dag morges, og kan bekrefte at det er mye rart i sjøen som tømmer, kvister, flasker osv. Måtte være på alerten og følge godt med hele tiden, og kjøre litt slalom spesielt fram til Filtvedt Fyr. Ellers var det blikk og flotte forhold, så man burde kanskje la båten ligge ute ennå lenger, og nyte senhøsten på fjorden. Ellers var det lite båter å se, annet enn DFDS og ColorLine, som lagde sine sedvanlige tsunami hekkbølger, samt at jeg ble frakjørt ganske grundig av en Targa 23. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Lars H. Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Tar vel en helgetur på fjorden fra torsdag, så takk for tipset. En tømmerstokk er ikke bra å treffe selv i 7 knop. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
rogre Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Det er jo bare og holde større klaring til nyttetrafikken Ludde så slipper du di enorme tsunami hekkbølgene. Har stått med hjerte i halsen mang en gang på broen i akkurat dette farvannet. :nono: Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Ellers var det lite båter å se, annet enn DFDS og ColorLine, som lagde sine sedvanlige tsunami hekkbølger, samt at jeg ble frakjørt ganske grundig av en Targa 23. Feiging. Og slike har vi nabolaget. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Ludde Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Hei Rogre Ja for all del, det skjønner jeg, og det lå ikke noe kritikk i det overhodet, mer en bemerkning om at det blir store bølger etter disse passasjerskipene. Skjønner godt at det å føre så store skip her er en utfordring det står respekt av og som jeg mange ganger med beundring har stått og sett på, og vært med på som passasjer. Selv med meget stor avstand er dette meget merkbart. Ta gjestehavna på Steilene som eksempel, hvor det sjøer noe fryktelig når båtene passerer selv om avstanden er svært så stor. Dette ble en avsporing, men det får stå sin prøve. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
rogre Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Enig i det Ludde , det blir litt sjøgang av hekkbølgene spesiellt etter fergene , men det har vel bedret seg noe med årene. Båtene blir jo bare større og større med tiden og en vis fart må en jo ha skal skuta lystre men vi prøver som sagt og ta hensyn. Skulle bare mangle. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Feiging. Og slike har vi nabolaget. Så så Baatsmann, dersom du ikke har noen radikale bytter på gang, skal jeg fortsatt kjøre fra deg Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.