Jump to content

Friluftsrådenes landsforbund kamp mot båtmotorer.

oslofjord

Bør båtmotorer delvis forbys pga padlere og roere ?  

182 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

.....eller er dette atter en gang en blank løgn fra deg...

Er dette et eksempel på konstruktiv debatt eller destruktivt forsøk på å avspore å få saken off topic ? Det kan jo hver enkelt gjøre seg opp en mening om men håper videre debatt i tråden prøver å overse inlegget over og heller holder seg til saken og overser eventuelle fremtidige avsporinger.

Er dette et eksempel på konstruktiv debatt eller destruktivt forsøk på å avspore å få saken off topic ?

Nå skal ikke jeg vurdere om tråden hører hjemme i OT, men siden du ikke kan dokumentere dine påstander så synes jeg det er greit å kommentere det... Skal en ha en konstruktiv debatt om Friluftsrådet så bør det etter mitt syn baseres på fakta og ikke medlemmers frie fantasi....

Så kan du dokumetere dine påstander så er det ikke noen problem å få til en konstruktiv debatt, udokmentert synsing om "organisajoner" synes ikke jeg noe om.... og det at du forsøker å få andre til å overse mine kommentarer vitner etter mitt syn om barnslighet fra din side..

Når det gjelder å ta mannen og ikke saken så er jeg enig med deg, men det betinger at mannen må ha en sak... hvilket jeg mener du ikke har i denne tråden heller, og det kommenterer jeg...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

men vi ønsker oss litt varmere vann... :lol:

Rekker det ikke 6 grader i Grense Jakobselv på en god sommerdag da... maken til kravstorhet.. :lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Snublet over en debatt hos padleforbundet om havpadling og sikkerhet: Link til debatt om havarikomisjon for padlere

Av farer på sjøen er det kaldt vann og bølger som er det store temaet.....merkelig at de ikke skjeller ut de slemme motorbåteierne friluftsarådet er så opptatt av.....de store farlige båtene nevnes ikke med et ord i den delen av debattten jeg leste....har Friluftsrådet mer greie på padlernes farer enn grasrota i padlerforbundet ? Debatten bekrefter også min egen padle-erfaring at padlere trives best nær øyer og skjær og ikke midt i leden...rett og slett fordi det da er kortere vei til land hvis man må svømme.

Det er kalt vann og ikke motor-båter som er padlernes hovedproblem. Det bekrefter også at kajakk er en farlig erstatning for skjærgårdsjeepen en vakker maidag i havgapet selv om Friluftsrådenes landsforbund drømmer om færre båtmotorer.....

Redigert av salt (see edit history)
Men det hadde gjort seg med en gedigen Ebers i Jarfjorden. :yesnod:

Det hadde nok gjort seg tenker jeg, men hva med en par vedfyrte ovner da.... av typen "badestampovn" Er ikke ofte jeg er i Jarfjorden, sist var i forbindelse med en grensepassering noe før selve Jarfjord...

De gangene jeg er "hjemme" så blir det til at jeg er i huset jeg har stående som ligger ved den første bukta man ser fra bilveien til elva som ender på Elvenes.. Nå er det vel ikke lenge før Leading edge hiver seg på debatten vil jeg tro..... Når han kjenner seg litt igjen...

Men nå er jeg vel i ferd med å spore av denne meget seriøse tråden om båtmotorer, så jeg må vel legge til at det er en motorbåt ved huset slik at vi beholder seriøsiteten i tråden

Nok et typisk norsk misunnelses prosjekt.

For meg så finnes ikke ufortjent rikdom, det har de fleste fått som resultat av at de jobber mere en statens 37,5 timer i uka. Alle som drivber egen bedrift vet at man må stå på for å få til noe her i landet, i tillegg så straffes man med et utall avgifter og forbud når man prøver å få til noe.

på tide å nedlegge janteloven her i landet og begynne å premiere de som skaffer arbeidsplasser til de andre.

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

Viser sitatene under at det er fritt fram å systematisk prøve å sabotere en tråd ?

Kan dette oppfattes som noe annet enn å bevisst kjøre denne tråden off topic ?

Hvis det lykkes å få denne tråden off topic opmuntres det til en svært destruktiv debatt-teknikk her på forumet....nemlig spamming alle temaer man vil stoppe slik at de kommer i OT. . [/b[/size]]

dette atter en gang en blank løgn fra deg...

Nå skal ikke jeg vurdere om tråden hører hjemme i OT, men

Rekker det ikke 6 grader i Grense Jakobselv på en god sommerdag da... maken til kravstorhet.. :lol:

Men nå er jeg vel i ferd med å spore av denne meget seriøse tråden om båtmotorer, så jeg må vel legge til at det er en motorbåt ved huset slik at vi beholder seriøsiteten i tråden
Redigert av salt (see edit history)

Hva er egentlig problemet om en tråd havner der den hører hjemme... Etter mitt syn så er et medlems synsing og påstander uten rot i virkeligheten om friluftstrådet og kajakkpadlere ikke noe viktig tema... Jeg sakset for ordens skyld det som friluftsrådet mener om sjøen i tidligere innlegge som gikk på allemannsretten og strandsonen, men dette står i sterk kontrast med som trådstarter mener om rådet. Det må man respktere...

Det er ingen andre enn jeg som har linket det som er båtreltaert fra friluftsrådet og som er sporbart for alle her på forumet... men siden dette er positivt for de fleste her på forumet så har det neppe særlig interesse for enkelte medlemmer vil jeg tro...

Jeg skjønner jo at trådstarter sliter med å dkumentere sine påstander om kajakkpadlere og måker... medlemmet linker til en tråd fra väneren som ikke underbygger påstanden på noen som helst måte og som forventet etter mitt syn... Av den enkle grunn at det ikke er hold i denne påstanden og dermed ikke kan oppfattes om annet en løgn..

Det at trådstarter har en panisk redsel for at tråden havner i OT forumet skjønner jeg ikke, det kan ikke spille noen rolle hvor trådstrater lirer av seg sin frustrasjon over friluftsrådet. Jeg tror at min vinklig inn mot det som er båtrelatert fra friluftsrådet i denne tråden har medført til at denne tråden er godt forankret i ÅF..

Det å påstå at det som er journalist gjengir i et magasin er en organisasjons offisielle synpunkt vitner jo totalt mangel på kunnskap om organisasjoner... En orgainsjons synspunkt det det som tilhver tid er fornakert i organisasjonen, og for friluftsrådet så kan det leses på hjemmesiden deres... Enkelt medlemmer kan selvsagt mene hva de vil.... noe som ofte kan føre til uheldige uttalelser i media eller andre steder...

Dette handler vel i all enkelhet om at det jeg sier er fakta og det alle andre sier bare er påstander og løgner som savner rot i virkeligheten, at disse påstandene ikke kan dokumenteres og at man ikke skal la seg irritere og sånt? :tongue:

Jeg kan enda huske da pausemusikken på norsk TV var bildet av et akvarium, i svart/hvitt selvfølgelig, og det var jo ganske underholdende det da, etter mitt syn!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...