benq Startet 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 7.Oktober.2008 Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig "VP" Er det noe å bruke penger på .For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt EtiketteHar en Volvo Penta fra (sannsynligvis) begynnelsen av 1980 tallet, et stempel sitter dønn fast, en dyse er potte tett og ellers er det endel småtterier i tillegg, så man kan vel si at motoren er deffekt slik den er i dag. Men er det noe vits i å bruke penger på noe så gammelt. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Om du kan si hva slags motor det er kan det være mulig å gi en vurdering. Om det er en 6 sylindret TAMD sak kan det jo være noe å satse på. Er det en MD seilbåtmotor er det kanskje ikke sikkert Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 7.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Glemte det helt , det er en VP MD7A seilbåtmotor. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Da ville jeg ha vurdert å bytte, tror jeg ! Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Bruk i alle fall ikke penger på verkstedregninger på den motoren. Det er den neppe verdt. Om du vil skru sjøl, er det jo en annen prisklasse - og kanskje verdt det. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 7.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 (redigert) Samme tanker gjorde jeg meg Fenix. Hadde det vært min motor hadde jeg demontert motoren selv og vurdert skadeomfang og gjort et kostoverslag på rep. med mest mulg egeninnsats. Å levere en så gammel (og liten) motor inn på verksted for overhaling hadde jeg droppet. Hadde dette vært en stor 6-sylindret sak der en tilsvarende motor koster flere hundretusen ny så hadde det nok vært økonomi i en proff overhaling. Redigert 7.Oktober.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
benq Svart 7.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2008 Så alle mener egentlig at det eneste den er brukbar til er fastfortøyning til en 16 fots Rana. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Nope jeg hadde fikset den men ikke levert den inn på et verksted til en timepris på 800-1000kr. Bruker de 20 timer på motoren pluss deler har du vell prisen på en ny? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.