Jump to content

TV antenne

Tine IV

Recommended Posts

Det er riktig som Lars H. sier at en rundtsøkende antenne med forsterker kan gi mange mann på banen i en fotballkamp. Vi har vært oppe i over 60 stk på den gamle TV'en, men vår nye flatskjerm sorterer ut det beste signalet og legger seg der. I tillegg er det en knott hvor du kan redusere eller fjerne forsterkningen hvis signalene blir altfor sterke.

Dette var interessant. Hvilken skjerm er det? Knotten som du nevner, er den på skjermen eller antenne-forsterkeren?

• 1 måned senere...

antennen er god.

har mastefeste inkl. og evt. ekstra feste til toppmontering er rimelig.

Viktig å feste denne som andre antenner høyt!

Har du allerede kjøpt eller skal jeg sende en? kr. 690 er vår pris.

Kjøper du evt. i tillegg LCD TV a kr. 3790 blir det fraktfritt.  

Alt på lager.

Atle

:smiley: Er det noen som har noen erfaring med triax ufo antenne??

Fordeler/ulemper?

Takker for svar!

Xo

Velkommen ombord til baatplassen.no-skuta :cheers:

Har du sjekket kategori-dokumentet? Link øverst! Masse innlegg om TV ombord finnes der, følg link-kjeden begynnedne med "Elektrisk, elektronisk" eller i den duren...

min erfaring med ekstern antenne er blandet og kjenner ikke triax spesielt

i de farvann jeg beveger meg    hvaler- svensk vest kyst får jeg nesten alltid det beste bildet

(i den grad bildene er bra)

bare med tvns  egen "sprike antenne" så jeg føler jeg har kastet bort unødvendige

kroner på seperat antenne.

har du prøvd bare tvs egen antenne før du investerer ?

Stavanger Seil: Er det Triax UFO II du selger for 690,-? Isåfall er det jo en knallpris.

Samme som denne?

http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/4054.htm

Dassic

Det er denne: http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/8794.htm

Kun ca. 5 stk igjen.

LCD tver har jeg god tilgang på men antenner begynner det å bli litt manko på.

vår email adresse er post@stavanger-seil.no

i utgangspunktet kommer frakt i tillegg ved kjøp under kr. 5000. (men vi har mange andre gode tilbud)

Verdt å vite: kan man ikke bruke mastefeste som følger med så kan det kanskje være interessant å ta med et skrufeste.

Atle

Jeg har både glomex og triax på lager.

Triax er litt rimeligere og har mastefeste og tv split inkludert. (noe kanskje de fleste ikke trenger men det følger ihvertfall med og når man har behov for å få antennen litt ut på siden er det greit å ha)

TV bildet klarer jeg ikke se forskjell på.

Har selv brukt Glomex frem til nå da dette var det eneste brukbare alternativ jeg hadde tilgang til men skiftet nå til Triax.

4 stk. Triax på lager og 3 stk. Glomex.

Verdt å nevne er at Glomex har justerbar antenneforsterker. Imidlertid har denne alltid stått på fullt hos meg. Triax har også antenneforsterker men den er ikke justerbar.

Atle

• 8 måneder senere...

Jeg har både glomex og triax på lager.

Triax er litt rimeligere og har mastefeste og tv split inkludert. (noe kanskje de fleste ikke trenger men det følger ihvertfall med og når man har behov for å få antennen litt ut på siden er det greit å ha)

TV bildet klarer jeg ikke se forskjell på.

Har selv brukt Glomex frem til nå da dette var det eneste brukbare alternativ jeg hadde tilgang til men skiftet nå til Triax.

4 stk. Triax på lager og 3 stk. Glomex.

Verdt å nevne er at Glomex har justerbar antenneforsterker. Imidlertid har denne alltid stått på fullt hos meg. Triax har også antenneforsterker men den er ikke justerbar.

Atle

<{POST_SNAPBACK}>

Hei!

Har du flere Triax igjen, og kommer den med FM-mottager også?

Clas Ohlson leverer en Triax med FM, men prisen er jo ganske stiv...

Dersom du har denne, hvor mye vil den koste (inkludert frakt til Oslo).

Edit: Jeg fant den også hos Alfa Lyd&Bilde til 300,- billigere enn hos CO, men de har den ikke på lager og frarkt kommer i tillegg på 129,-.

Edit 2: Og enda billigere hos ece.no til 990,- pluss postens satser, og de har den på lager.

...men fortsatt virker det enklere for meg som jobber/bor i byen å tusle bort til CO og betale litt mer, men da få den med en gang...

Redigert av Maika (see edit history)

Vær klar over at Glomex også finnes i en A/B versjon V9112AB til samme prisen. Denne har mulighet for å switche mellom f.eks Glomex'en og landantenne anlegg. Noe som blir mer og mer vanlig i Gjestehavner.

Man kan da legge opp et fast opplegg med "stikk" i cockpit ved landstrømstilkoblingen, så slipper man å dra antenne kabelen fra land rundt omkring i båten.

....Verdt å nevne er at Glomex har justerbar antenneforsterker. Imidlertid har denne alltid stått på fullt hos meg.

Atle

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har en Glomex ombord og er godt fornøyd. Justeringsmuligheten på forsterkeren benyttes når antennesignalet reflekteres fra nærliggende flater og gir "dobbelt bilde" på skjermen. Skrur du da ned forsterkeren vil ofte det dobble bildet forsvinne.

Har sett av diverse diskusjoner at noen er svært misfornøyd med denne antenne, mens andre er veldig godt fornøyd. Får meg til å lure på om alle har montert den helt rett, feks husket power til antenneforsterkeren?

:seeya:

M/Y Ellen Marie

• 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...