John_Kr Startet 20.April.2004 Link til dette innlegget Startet 20.April.2004 Hei Folken Jeg og en kamerat kjøpte 2 stk Yamarin 6210 på båtmessa i år. Venter i spenning på å få de. Fikk nettopp en beskjed fra leverandøren at begge båtene var transportskadet. Det dreier seg om "gnisseskader" etter løs pressening. Det som er skadet er "ruta" (stor pleksiglassrute) og alle rustfrie rekker og bøyler. Hva gjør jeg? Det er jo en båt til godt over 400.000,-, det skal jo være i orden..... Skal jeg betale båten og håpe at de skaffer nye komponeneter eller skal jeg vente med å ta båtene ut fra leverandør før båtene er i 100% stand. Her kan det ta tid dersom deler kommer fra Finnland. Gode råd mottaes med takk. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
bolla Svart 20.April.2004 Link til dette innlegget Svart 20.April.2004 Hei! ikke gi dem penger før det er i orden...Da legger dem seg mer i selen for å få det i orden...penger er den beste motivasjon..tar du ut båten havner du nedover på jobblista.. Sitér dette innlegget Link to post
HaJ Svart 20.April.2004 Link til dette innlegget Svart 20.April.2004 Gratulerer med ny(e) båt(er)! Kan det være en ide å bli enig med forhandler om å holde igjen beløpet tilsvarende skaden? Da kan du ta ut båten og kose deg på sjøen. Restbeløpet overføres når båten er 100%. Trasig å gå å vente på ei rute m.m. dersom båten ellers er bruksklar. Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
John_Kr Svart 20.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2004 Nesten enig med dere begge, det er jo et større press på leverandøren dersom vi ikke tar båtene ut. Men da blir vi kanskje uten båt i flere uker, hmmmm......... ikke bra. Får et svar fra leverandør/innportør i dag, gir dere en info på hva som skjer.... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 20.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2004 Fikk nettopp besked fra leverandør/innportør at alle rustfrie rekker/bøyler samt frontrute vil bli byttet før levering. Delene blir sendt fra Finnland på hurtigste måte. Kjøp kvalitet - Yamarin/Yamaha Godt jobbet, vi er fornøyd så langt.... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.