Jump to content

Hvor mange BP brukere er medl.av kystpatruljen?

Pelle Parafin

Recommended Posts

Er medlem, og fikk hjelp med dykker til å få løs tau i propellen midt på Kosterfjorden i Sverige. (måtte betale en tusing til dykkeren, men taxibåten ut var gratis)

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg er selvfølgelig medlem i kystpatruljen/redningsselskapet, men har fåreløbig ikke hatt behov for hjelp. Dog var det godt å vite at de ikke var langt unna forrige helg når landfortøyningene ble kastet og vi gikk fra land i nattemørket for å ri av været.

Har vært øyevitne til noen assistanser i løpet av sommeren og de gutta i Stavern gjør i vertfall en flott jobb.

Anbefaler alle å støtte Redningsselskapet med et medlemsskap.

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

En liten "bad" historie om Redningsselkapet:

Jeg var i sommer på Trebåtfestivalen, jeg og 2 andre venner. Vår hjemmehavn er på Storsjøen i Odalen, en sjø som ikke har noen redningsfartøy, men hver sommer er vi noen uker på sjøen, så vi har lange snakket om å melde oss inn, mest for å støtte det arbeidet som gjøres.

Iallefall så stoppet vi på redningsselskapets stand på trebåtfestivalen, og spurte pent om fordeler med et medlemskap. Personen i standen klarte nesten ikke svare, så det var jeg som holdt samtalen i gang. Etterhvert så sa jeg at vi hadde hjemmehavn i en innsjø på østlandet, og akkuratt i dette sekundet kom det en annen kunde, og da snudde han seg direkte til denne, og vi ble rett og slett avvist.

Der mistet han 3 medlemskap!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Dette er en regning eg betaler med glede. Det gir en stor trygghetsfølelse å vite at RS er tilstede på kysten. Har heldigvis ikke hatt bruk for hjelp, men har kontaktet redningsskøyter flere ganger, for informasjon om vær.

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Er medlem, og har hatt nytte av assistanse en gang. Tau i propellen medførte drevhavari, og Sjøredningskorpset i Trondheim (RS Uni) besørget slep til verksted. Denne hendelsen alene dekker kostnaden for medlemskapet i ca syv år.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...