tom-ass Startet 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2008 Har en eldre FM motor som skal få sin årlige frostværske. Ellers er vel dette fremgangsmåten vel: - Ta av slange for inntak og sette denne ned i 50/50 forstvæske. - Starte motor til frostvæska kommer ut bak i eksos. - Åpne alle tappekraner i blokk og sylinder. MEN: er det termostat i denne motoren som må fjernes først? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
tom-ass Svart 9.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Er det ingen som har en FM motor her som kan forklare meg hva som skal gjøres? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roy_n Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Er nok bare å gjøre slik som du skriver i innlegget ditt.Mener det skal være termostat men er ikke helt sikker på det.Du kan blande frostveska i varmtvann,da vil termostaten åpne tidligere å vannet sirkulere i rundt i hele motoren. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 9.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Okey. På Penta'n bruker jeg å ta ut termostaten skjønner du. Jeg kjøpte en Fram med FM motor til en real høstpris nå nylig, men jeg har ingen erfaring eller kunnskaper med denne motoren... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roy_n Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Hvilken type FM er det i den.Jeg har manualen til L5/L2 liggende hvis det er den typen du har. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 9.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Aner ikke roy, skal sjekke bare dagslyset dukker opp igjen! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roy_n Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Ok send en im hvis du trenger manualen. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.