Jump to content

Spørsmål om båtpleie

Bjerknez

Recommended Posts

Siden jeg er fersk i gamet og ikke vært med på båtpleie av noe slag siden min far eide en tresnekke og pisket meg rundt med sandpapiret.... så spør jeg her og nå hva man trenger og hva som er gode produkter.

Vil gjerne holde meg til ett båtpleieprodukt (merke) da det blir lettere med bestillinger.

Båten det er snakk om er da altså en splitter ny Askeladden 535 Bowrider m/115 Optimax.

Jeg er litt grønn på området som sagt, og vil gjerne ha en "1-2-3"-liste i som viser riktig rekkefølge.

Hva skal feks. gjøres før vinteropplag og hva skal gjøres før sjøsetting på våren.

Husk å nevne produkter til bruk for motoren også. Frostveske etc.

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Vanskelig å gi noe eksakt og konkret svar da det er så mye å velge i. Hvorfor ikke søke her på forumet om hva som er skrevet om båtpleie og vedlikehold. Haugevis av tråder som omhandler temaet. Selv bruker jeg forskjellige produkter på mine båter. Både, Hempel, Seajet, MaxWax har ok produkter. Noen sverger kun til Jotun ( jeg gjør det ikke ). Når det gjelder bunnstoff har jeg best erfaring med ABC og Seajet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...