Jump to content

Hvor går ferden sommeren 2009?

Ulv I

Recommended Posts

Hei,

Er det andre som har begynt tankegangen om hvor man har lyst til å ferdes neste sommer?

Vi tok i år turen kr.sand->kragerø i en enkel liten 21 fots daycruiser.. 14 flotte dager det :)

Neste år har vi lyst til å ta turen vestover, kanskje til stavanger om vær og vind tillater det.. i hvertfall igjennom spangereid kanalen og helst litt lengre..

Med en 29 foter, så blir nok turen adskillig bedre med tanke på komfort osv tenker jeg.. vi gleder oss i hvertfall til neste sommer og ny tur. :)

dvs:

Utgangspunkt: Kristiansand

Mål: Stavanger (kanskje enda lengre?)

Alternativ hvis vær og vind ikke gir rom for målet: Blindleia, Kragerø, Tjøme...

Er det flere som har begynt i det små å planlegge, eller er det bare oss som gleder oss sykt som er ivrige tro.. hehe..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Planleggingen har ikke begynt ennå. Årets sesong er jo for håpentligvis ikke over ennå.

Men jeg regner med at sommerferien 2009, som de siste årene blir lagt til Sverige og Danmark. Håper at starten på ferien neste sommer. Til en forandring kan starte med lite vind. Slik at vi kan ta repærn rett over Skagerak og på den måten for håpentligvis få en lengre periode i Danmark.

Med nye Mariell så vil vi bruke 10-12 timer til Skagen (82nm). Og jeg gidder ikke å gå den distansen i dårligt vær.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Ingeborg ligger i Piraeus, så da er vel svaret gitt. Etter Mamma Mia er det kommet ønsker om at vi stikker kurs mot Skiathos denne gangen. I år tok vi ut "vår" tid på tilsvarende båt i Karibien - en Dufour 385 Grand large, og hadde 5 (stort sett) flotte uker opp og ned mellom Martinique og Union Island, med båten full av barn og barnebarn.

:sailing:

HF: LB3GH

Vi som holder til i Sognefjorden pleier å si, ferien starter når vi er kommet ut fjorden.

Neste år blir det nordover i forhold til Sognefjorden.

Hvor langt er det vær og vind som avgjør.

Vi gjør oss godt kjent i området vi skal til på forhånd, og tar en dag om gangen.

Kommer vi til plasser vi trivs på, blir vi gjerne noen dager.

Så noe endelig mål setter vi ikke.

Ferie skal ikke være stress mener vi :smiley:

Bruker din post som mal men redigerer litt så den passer meg :smiley:

Planleggingen har ikke begynt ennå. Årets sesong er jo for håpentligvis ikke over ennå.

Men jeg regner med at sommerferien 2009, som de siste årene blir lagt til Sverige og Danmark. Håper at starten på ferien neste sommer. Til en forandring kan starte med mye vind. Slik at vi kan ta repærn rett over Skagerak og på den måten for håpentligvis få en lengre periode i Danmark.

Med mariette så vil vi bruke 16-18 timer til Skagen (100nm). Og jeg gidder ikke å gå den distansen uten skikkelig vind.

Redigert av Enzo (see edit history)

For oss som ferdes med trawlere er turen aller viktigst. Vi har ikke avsluttet 2008-sesongen enda. Langt mindre sett over mot neste sesong, som for oss starter ved nyttår.

Trolig blir det svenskekysten i år også, selv om Sørlandet også kan være aktuell. Vi har faktisk aldri vært lenger enn til Portør. Svenskekysten har hatt større dragning. Overfyllte havner på danskekysten lokker ikke.

Vi satser på juni eller august. Fellesferien er fredelig her innerst i Oslofjorden.

Vi planlegger Trawlertreff og muligens en trawler-konvoi til et koslig sted. Vi får se hva vinteren bringer av idèer.

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Greit det Enzo. Hvis vi har ferie sammtidig så skulle det vel klaffe for en av oss :lol::lol:

Ja det er jo lov å håpe , de 2 siste feriene så har vi snakket om at rett til skagen er ønsket men når dagen kommer så er det vindstille eller regn og vinden rett i mot , og med tanke på at ferie er ferie så blir det da et slag over mot Koster og så surre nedi der til jobben til kona kaller en hjem igjen

Redigert av Enzo (see edit history)

Vi pleier egentlig å gå retning sør-øst og sør-vest (dvs Svenskekysten/ Sørlandskysten) annet hvert år, men vi kommer nok til å bryte denne tradisjonen til neste sommer.

I år forsøke vi å gå over fra Marstrand til Læsø, men måtte snu pga for høy sjø. Jeg har vært sur og forbannet siden dette :headbang: , og er nå besatt på å gå over til Læsø og Danmark. Så til neste år blir det Østfold, Svenskekysten :flag_sw: og Læsø og kanskje Danmark :flag_da: (planleggingen av dette skal jeg kose meg med i hele vinter) (Vi tenker forresten også på Gøtakanal men rekker nok ikke dette)

(Sesongen er forresten ikke over for oss. Det er deilig i indre Oslofjord nå som alle "sværingene" er borte og vi har hele fjorden nesten for oss selv.)

PAGURUS II

"Sommer... alltid!!!..."

Høres ut som folket har planene i orden ja.. hehe..

Men til dere som går til Skagen/Danmark.. Hvordan er det å krysse over en solkskinnsdag med en 29 foter fra kristiansand til skagen/hirtshals?

Kjører fint i 20-22 knop uten å stresse.. dvs da bruker den ca 40 liter i timen.. er det kun for ekstreme folk og seilere? ;)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...