Ulv I Startet 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2008 Hei, Er det andre som har begynt tankegangen om hvor man har lyst til å ferdes neste sommer? Vi tok i år turen kr.sand->kragerø i en enkel liten 21 fots daycruiser.. 14 flotte dager det :) Neste år har vi lyst til å ta turen vestover, kanskje til stavanger om vær og vind tillater det.. i hvertfall igjennom spangereid kanalen og helst litt lengre.. Med en 29 foter, så blir nok turen adskillig bedre med tanke på komfort osv tenker jeg.. vi gleder oss i hvertfall til neste sommer og ny tur. :) dvs: Utgangspunkt: Kristiansand Mål: Stavanger (kanskje enda lengre?) Alternativ hvis vær og vind ikke gir rom for målet: Blindleia, Kragerø, Tjøme... Er det flere som har begynt i det små å planlegge, eller er det bare oss som gleder oss sykt som er ivrige tro.. hehe.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Sistestyrmann Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Håper å få til å seile Drammen - Bergen -Drammen i to omganger a 4 -6 uker . Det meste vil nok skje uten de store planer , men stopper underveis der vi måtte finne det for godt . Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Planleggingen har ikke begynt ennå. Årets sesong er jo for håpentligvis ikke over ennå. Men jeg regner med at sommerferien 2009, som de siste årene blir lagt til Sverige og Danmark. Håper at starten på ferien neste sommer. Til en forandring kan starte med lite vind. Slik at vi kan ta repærn rett over Skagerak og på den måten for håpentligvis få en lengre periode i Danmark. Med nye Mariell så vil vi bruke 10-12 timer til Skagen (82nm). Og jeg gidder ikke å gå den distansen i dårligt vær. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
At-le Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Hei. Veldig lyst båtferie til Bergen 2009. Vakre Vestland At-le Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 (redigert) Først Strømstad for bunkring, så Koster og så videre nedover til vi snur, kanskje over til Danmark via Skagen og hjem. Gleder meg allerede. Hadde dratt i dag hvis ikke kona hadde satt seg på bakbena. Jon Redigert 9.Oktober.2008 av jandrea (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Thorlyn Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Blir vel og ta strake veien over til skagen-læsø. For så og gå svenske kysten oppover.. litt uklart om når ferie blir enda men satser på go vær og late dager på sjøen Båten skal i hvertfall tidlig ut Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Ingeborgimevind Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Ingeborg ligger i Piraeus, så da er vel svaret gitt. Etter Mamma Mia er det kommet ønsker om at vi stikker kurs mot Skiathos denne gangen. I år tok vi ut "vår" tid på tilsvarende båt i Karibien - en Dufour 385 Grand large, og hadde 5 (stort sett) flotte uker opp og ned mellom Martinique og Union Island, med båten full av barn og barnebarn. Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
Sleipner93 Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Det spørs om jeg har båt til dess. Om Kira II får montert maskin og propell og blir klar for sjøen blir det vel turer rundt omkring i Ryfylket. Og på slutten av ferien sansynligvis Havnedagene 2009 med egen båt! Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Vi som holder til i Sognefjorden pleier å si, ferien starter når vi er kommet ut fjorden. Neste år blir det nordover i forhold til Sognefjorden. Hvor langt er det vær og vind som avgjør. Vi gjør oss godt kjent i området vi skal til på forhånd, og tar en dag om gangen. Kommer vi til plasser vi trivs på, blir vi gjerne noen dager. Så noe endelig mål setter vi ikke. Ferie skal ikke være stress mener vi Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Dalslandskanal! Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 (redigert) Blir vel truleg nordover i retning Stad, men truleg ikkje rundt Stad. Hadde eigentleg planar om å gå nordover i sommar, men kom ikkje lenger enn Gulen. Slik er det på Vestlandet: Me har så mykje flott at det er umogleg å rekka over alt... Redigert 9.Oktober.2008 av janb (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Enzo Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 (redigert) Bruker din post som mal men redigerer litt så den passer meg Planleggingen har ikke begynt ennå. Årets sesong er jo for håpentligvis ikke over ennå. Men jeg regner med at sommerferien 2009, som de siste årene blir lagt til Sverige og Danmark. Håper at starten på ferien neste sommer. Til en forandring kan starte med mye vind. Slik at vi kan ta repærn rett over Skagerak og på den måten for håpentligvis få en lengre periode i Danmark. Med mariette så vil vi bruke 16-18 timer til Skagen (100nm). Og jeg gidder ikke å gå den distansen uten skikkelig vind. Redigert 9.Oktober.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 For oss som ferdes med trawlere er turen aller viktigst. Vi har ikke avsluttet 2008-sesongen enda. Langt mindre sett over mot neste sesong, som for oss starter ved nyttår. Trolig blir det svenskekysten i år også, selv om Sørlandet også kan være aktuell. Vi har faktisk aldri vært lenger enn til Portør. Svenskekysten har hatt større dragning. Overfyllte havner på danskekysten lokker ikke. Vi satser på juni eller august. Fellesferien er fredelig her innerst i Oslofjorden. Vi planlegger Trawlertreff og muligens en trawler-konvoi til et koslig sted. Vi får se hva vinteren bringer av idèer. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mckongen Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 MC-tur i Europa, og ei padle uke (kajakk) en eller annen plass Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 mye vind. Slik at vi kan ta repærn rett over Skagerak Riktig. Nå har jeg fablet om sånn derre tur før, men Outlook har sagt nei. Men kommer det tid ville Skagen-Sæby-Aalborg-Anholt-Tresløvsläge-Læsø-Skagen vært tingen. Kommer meg kanskje en tur til Koster tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Greit det Enzo. Hvis vi har ferie sammtidig så skulle det vel klaffe for en av oss Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Trophy Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Drømmer om hentetur av "ny" båt sydpå Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Salt Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Det blir nok seilas til slektsstevne i Grenå. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Enzo Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 (redigert) Greit det Enzo. Hvis vi har ferie sammtidig så skulle det vel klaffe for en av oss Ja det er jo lov å håpe , de 2 siste feriene så har vi snakket om at rett til skagen er ønsket men når dagen kommer så er det vindstille eller regn og vinden rett i mot , og med tanke på at ferie er ferie så blir det da et slag over mot Koster og så surre nedi der til jobben til kona kaller en hjem igjen Redigert 9.Oktober.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Drømmeturen.... 4 uker: Bergen - Kr. sand - Skagen - Gøteborg - Koster - Jomfruland - Kr. sand - Bergen Men får ikke med rederinnen over til Skagen ennå Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Lars H. Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 "Same procedure as last year, - same procedure as every year." Son - Göteborg området hele august. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
plimsoll Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Turen går nordover med besøk av Lofoten og Vesterålen. Det er ledig lugar til deg Sleipner om du vil kjenne havsalt i krøllene Semidieselen til Kira II heises ombord i Florø på hjemturen. Tom Sitér dette innlegget Link to post
PAGURUS III Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Vi pleier egentlig å gå retning sør-øst og sør-vest (dvs Svenskekysten/ Sørlandskysten) annet hvert år, men vi kommer nok til å bryte denne tradisjonen til neste sommer. I år forsøke vi å gå over fra Marstrand til Læsø, men måtte snu pga for høy sjø. Jeg har vært sur og forbannet siden dette , og er nå besatt på å gå over til Læsø og Danmark. Så til neste år blir det Østfold, Svenskekysten og Læsø og kanskje Danmark (planleggingen av dette skal jeg kose meg med i hele vinter) (Vi tenker forresten også på Gøtakanal men rekker nok ikke dette) (Sesongen er forresten ikke over for oss. Det er deilig i indre Oslofjord nå som alle "sværingene" er borte og vi har hele fjorden nesten for oss selv.) PAGURUS II Sitér dette innlegget "Sommer... alltid!!!..." Link to post
Sarping Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Var meget fornøyd med ferien denne sommeren 1.uke: Sørlandet......ned til Kristiansand 2.uke: Fra Kristiansand over til Thyborøn, og brukte hele uken gjennom Limfjorden. 3. uke: Østkysten av Danmark, opp til Skagen. 4. og 5. uken: Svenskekysten Denne turen frister til gjenntagelse Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 9.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Høres ut som folket har planene i orden ja.. hehe.. Men til dere som går til Skagen/Danmark.. Hvordan er det å krysse over en solkskinnsdag med en 29 foter fra kristiansand til skagen/hirtshals? Kjører fint i 20-22 knop uten å stresse.. dvs da bruker den ca 40 liter i timen.. er det kun for ekstreme folk og seilere? ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.