kringeland Svart 22.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2008 Skal i båten til helga kommer tilbake med art.nr bilde og pris (tror kvitteringen ligger i posen). Fant antennen i hylla sammen med mobiltelefontilbehør hadde pisk til både 900 og 450. Klarer heller ikke å finne den på nettsiden,rart. Betalte ikke mange hundrelappene så det spørs om det svarer seg å lage selv og så ser det ikke fullt så fint ut i antenneskogen på targabøylen. Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
horg Svart 22.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2008 Hvist det er dette dere leter etter; kolinær antennepisk 900/1800 MHz (31-187) kvartbølgepisk 900/1800 MHz (31-186) toppfeste (31-181) så står de i høst/vinter 07/08 katalogen, i neste katalog er de tatt vekk. (har en tendens til å "glømme" å kaste gml. kataloger) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2008 (redigert) mulig det er enkelt men hva er brukt til tråder og hva er firkanten lagd av osv osv og mål??? Nå vil jeg gjerne slippe å fornærme deg, men så lenge du ikke kan svare på spørsmålene du stiller selv, foreslår jeg at du kjøper en ferdig antenne. Har tenkt å bygge antennen på bildet selv, men det er kun for å overbevise meg selv om at en ferdig (kostbar) antenne er mye bedre og egner seg mye bedre i sjøsprøyten på en båt. Alt er ikke "gratis" her i verden! Og til horg, - nei, det er ikke noen slik antenne vi snakker om. Vi snakker ikke om mobiltelefonantenner for frekvensene 900 og 1800MHz, men antenne for mobilt bredbånd på frekvensen 450MHz. Lars H. Redigert 22.Oktober.2008 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Superkul Svart 22.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2008 jeg er ikke så lett å fornærme og selfølgelig klarer jeg ikke selv å svare på spørsmål jeg gir - da ville jeg latt vær og spurt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Lars H. Svart 22.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2008 (redigert) Hei. I og med at jeg, for eksperimetets skyld har tenk å bygge en slik antenne, har jeg tenkt å bruke stiv kobbertråd til antenneelementene (loddbar). Elementene er festet i en chassiskontakt type BNC. Selve antennepisken loddes i senterpunktet, og radialene (de som peker på skrå nedover) loddes fast i hullene i kontakten som ellers brukes til å skru fast kontakten i chassis. Ellers viser fotoet en 90% BNC kontakt som går til modemet. I enden mot modemet, trenger en selvfølgelig en slik miniplugg (husker ikke typebetegnelsen i farten) som ICE bruker for tilkobling til modemet. Lengden på "pinnene" blir (etter tegningen): 299,8x0,95/450/4 = 16cm. Lars H. :sleep: Redigert 22.Oktober.2008 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
kringeland Svart 8.November.2008 Del på Facebook Svart 8.November.2008 Da har jeg endelig husket å få med art nr når jeg var i båten. Antennefot m/jordplan 31-180 Antenne 450 mhz kolinær 31-183 Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
Apollo32 Svart 9.November.2008 Del på Facebook Svart 9.November.2008 OG...den er desverre "utgått" fra Biltema`s sortiment....lenge siden 450 Mhz var i skuddet ....bortsatt fra nå med ICE...desverre... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 9.November.2008 Del på Facebook Svart 9.November.2008 Jeg kjøpte antenna fra eMCOM i sommer. I spesifikasjonen oppgis CSG rundtstråleantenne for Ice til 11 dBi. Antennekontakt: N-hun. Antennen er koblet til ICE WLAN. Jeg hadde svært gode erfaringer med denne hele sesongen - for meg fungerte den atskillig bedre enn Telenors Mobilt Bredbånd med USB-modem. Her er et bilde av antenna på et tidlig stadium av montering. Den står her litt til venstre for masta og er faktisk like høy som masta. Etter hvert fikk den en bedre plassering. Skal bli spennende å sammenligne signalstyrken med denne sammenlignet med den Lars skal bygge. Sitér dette innlegget Link to post
kringeland Svart 9.November.2008 Del på Facebook Svart 9.November.2008 Biltema i haugesund hadde flere av disse på plass i hyllene for 3 uker siden,de som trenger kan kansje få de til å sende ? Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
roaldbj Svart 9.November.2008 Del på Facebook Svart 9.November.2008 Her er den leverandøren jeg kjøpte antenne fra: http://www.emcom.no/aspx/produkter.aspx?l=...2txt=Rundstråle. Ser de anbefaler flere for fritidsbåter. Jeg har den med 11 dBi, http://www.emcom.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=8412, veier fasktisk ikke mer enn 1.2 kg. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.November.2008 Del på Facebook Svart 9.November.2008 Her er et bilde av antenna på et tidlig stadium av montering. Den står her litt til venstre for masta og er faktisk like høy som masta. Etter hvert fikk den en bedre plassering. Skal bli spennende å sammenligne signalstyrken med denne sammenlignet med den Lars skal bygge. Det blir lite spennende. En 1/4-bølge antenne som du sier at jeg skal bygge (en eller annen gang, mangler en kontakt som jeg skal kjøpe neste gang jeg er hos ELFA i Oslo) har ikke noe ekstra gain. Den eneste fordelen med den, og alle andre antenner, er at den kan monteres ute i det fri og ikke stå dypt nede i salongen der laptop'n er. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jk Svart 10.November.2008 Del på Facebook Svart 10.November.2008 En hvilken som helst antenne for 450 MHz kan brukes. Trickset blir å finne en plugg som passer. Jeg fant en plansje med forskjellige plugger her: http://www.wimo.com/bilder/steckervergleic...cro-2005-02.png Sitér dette innlegget Link to post
Hermodo Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Hva var nummeret på Biltema antennen. Har søkt på wwwbiltema.no uten å finne noe om 450 antenner Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 25.August.2010 Del på Facebook Svart 25.August.2010 Hmmmantakelig leter du forgjeves - antakelig har du oversett de to sitatene du ser under? Da har jeg endelig husket å få med art nr når jeg var i båten. Antennefot m/jordplan 31-180 Antenne 450 mhz kolinær 31-183 OG...den er desverre "utgått" fra Biltema`s sortiment....lenge siden 450 Mhz var i skuddet ....bortsatt fra nå med ICE...desverre... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 12.Juli.2012 Del på Facebook Svart 12.Juli.2012 Jeg planlægger at montere fast antenne til mit ICE-modem. Jeg synes at jeg slet med at få ordentlig forbindelse her i sommer. Men så skal jeg jo have det rigtige stik og det kan jeg ikke finde. Er der nogen, der ved hvad stikket hedder der skal bruges i d35-modemmet? Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 12.Juli.2012 Del på Facebook Svart 12.Juli.2012 Eg ringte til ICE og klagde på forhold og ville si opp abonnementet. Fikk da tilbud og antenne og 2mnd gratis. Gikk med på dette og antenna kom etter kort tid i posten. Fikk såklart rekning og, men da halv pris på antenna. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.