Rui lui Startet 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2008 hei..sitter å lurer på om jeg vil ha noe utbytte av å montere trimflaps på båten min?hva vil jeg evt ha igjen for dette? Sitér dette innlegget ] Link to post
Goran Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Om du vil ha noe igjen for det? - Vil heller spørre deg om hvorfor du vurderer flaps på båten? Er du plaget av at båten legger seg på siden under fart? Er den svært følsom for sidevind og personforflytting? Hvis du er plaget av dette, vil det mest sannsynlig hjelpe med flaps, men det kan også hjelpe å kikke etter om motoren står skjevt på akterspeilet. Men dette blir bare spekulasjoner fra min side. Vi må vite litt mer. Hvor stor er motoren? Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
Rui lui Svart 9.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 har ikke hatt båten så lenge så har ikke fått testet ut dette med bla vind eller personforflyttning..har en 50 hk.med powertilt.vis jeg kjører motor helt inn mot akterspeilet ligger den best i sjøen..men motor må da jobbe mer..tilter jeg ut motor får jeg mer turtall og båten trives bedre,men da hopper den.lurer vel i grunnen på om jeg da kan bruke flapsa til å få ned båten mens motor står slik den trives best? Sitér dette innlegget ] Link to post
Goran Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Ok, skjønner. Jeg har selv montert flaps på en 18 fots skjærgårdsjeep. Utrolig effektiv, men der var problemet at den la seg til den ene siden. problemet du beskriver, at den hopper, har jeg ikke erfaring med (annet enn fra overmotoriserte joller) Men jeg tror du vil få bukt med problemet ditt med flaps, siden flaps vil presse baugen din ned. Men det er billigere å legge en sandsekk foran i baugen, for å få litt vekt der. Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
tigertoe Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Hei Hvis du ikke trenger regulerbare (elektriske) flaps for sidevind eller vektfordeling, kan du vurdere Smart Tabs. Link. Du finner dem i norske nettbutikker. De vil gi et løft i akterenden og motvirke "hopping". Senker planingsterskelen og gjør at du kan plane ved lavere hastigheter. Enkel montering. Det er skrevet en del om dem her inne. Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 9.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 skal se litt på dette ja.takker for svar. Sitér dette innlegget ] Link to post
Brynjar Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Tror Smarttabs er lurt ja. koster adskillig mindre enn vanlige trimplan http://www.baatonline.no/display.aspx?menu...;closeBelow=355 Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
2nd Trikker'n Svart 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Monterte Smart Tabs på min 16' jeep (50kh) i våres. Meget fornøyd. Planer raskere uten å løfte bauen så mye. Powertilten og flapsene "samarbeider" utmerket. (Får båten liksom til å sveve, helt på grensen til å begynne å "vippe. Herlig Har aldri vært plaget av at båten legger seg til en side. (Men så er jeg veldig pirkete på plassering i båten. Last er greit men er det folk som klager, Vel, skal dem værra med - så sitter dem hvor jeg bestemmer. Bare god erfaring med Smart Tabs her. Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 9.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 oki.da går jeg for disse.takker igjen. Sitér dette innlegget ] Link to post
Rui lui Svart 9.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 (redigert) tigertoe skrev: Hei Hvis du ikke trenger regulerbare (elektriske) flaps for sidevind eller vektfordeling, kan du vurdere Smart Tabs. Link. Du finner dem i norske nettbutikker. De vil gi et løft i akterenden og motvirke "hopping". Senker planingsterskelen og gjør at du kan plane ved lavere hastigheter. Enkel montering. Det er skrevet en del om dem her inne. Redigert 9.Oktober.2008 av silver viking 18fot (see edit history) Sitér dette innlegget ] Link to post
Rui lui Svart 9.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2008 Brynjar skrev: Tror Smarttabs er lurt ja. koster adskillig mindre enn vanlige trimplan http://www.baatonline.no/display.aspx?menu...;closeBelow=355 stemmer det at jeg kan bruke den første på den linken? Sitér dette innlegget ] Link to post
Superkul Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 jeg hadde smart tabs på 20" og det ble ny båt -gikk i plan med engang og ble dessuten stødigere og roligere i litt sjø Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Brynjar Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 silver viking 18fot skrev: stemmer det at jeg kan bruke den første på den linken? Gå inn på nauticusinc.com. De har en fin plansje for å finne riktig str. Ser at de fleste med Bayliner 175 bruker 40lbs aktuatorene. Du trenger hvertfall ikke mer til din 15' Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
J-R Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 har smart tabs på min 13 foter og er kjempefornøyd. båten går rett opp i plan uten å "steile". veldig merkelig følelse egentlig - båten går helt rett uansett fart og jeg kan kjøre i plan nesten ned mot 6-7 knop. Kjøpte mine på ebay. Kjøpte forresten de nye typene hvor alt er i kunststoff http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Smart-Tabs-...emZ360046829443 Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 11.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 oki.da har jeg best....:-)takker for innspill. Sitér dette innlegget ] Link to post
skibsplast ohoi Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Hvilken verdi oppga selger på pakken fra USA? Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Rui lui Svart 11.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 jeg best i norge..vist det er meg du spør? Sitér dette innlegget ] Link to post
kallagtunet Svart 14.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Noen som har erfaring med å montere slike trimflaps på en pioner eller annen mykplast båt? Vi har (i alle fall intil videre) en Pioner 15 som reiser seg litt mye før den går i plan og kan slå litt i høy fart og lurer på om dette kan være en løsning? Men å skru doble "mykplast" skrog er kanskje ikke tingen? Tips og råd mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 14.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 noen som vet hvor jeg skal montere disse på silver viking 86 mod??har litt spes akter ende. Sitér dette innlegget ] Link to post
skibsplast ohoi Svart 14.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 kallagtunet skrev: Noen som har erfaring med å montere slike trimflaps på en pioner eller annen mykplast båt? Vi har (i alle fall intil videre) en Pioner 15 som reiser seg litt mye før den går i plan og kan slå litt i høy fart og lurer på om dette kan være en løsning? Men å skru doble "mykplast" skrog er kanskje ikke tingen? Jeg monterte stangholdere på min river i fjor sommer. Brukte da korte syrefaste skruer og godt med epoksylim. Disse sitter som et skudd, og ingen fare for lekkasje. Jeg vil tro at du kan bruke samme metode på flapsene. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
kallagtunet Svart 14.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Takker for tips ohoi! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.