Allan E Startet 9.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2008 Jeg tenkte at jeg skulle ta en kikk på min VP2003 28 hk. Den ble litt varm her tidlig i sommer og den lekker olje. Termostaten fjernet jeg før ferien så jeg har kunnet kjøre uten all for mye belastning. Hadde ut kjøler i sommer men den var fin. Har nå begynt å ta ut sprederrør som ligger i toppen. Tror at det er tett. Var å skrudde litt i dag og den aktre denen av røret var potte tett. Har ikke fått ut hele røret ennå. Er det noen som vet hva den stussen som står under starteren er til? Den har stått åpen. Kan det ha vært her oljen min har kommet ut? Tidligere i sommer sluttet starteren min å virke, den var helt full av svart motorolje. Jeg kan ennå ikke se noen stor lekkasje. Er det noen som kjenner motoren og har noen forslag til meg på den vidre jobben. Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Hei Allan E, Når du først har motoren hjemme synes jeg du bør ta jobben med å demontere topplokket. Det er ganske enkelt. Da kan du få sjekket ventiler (og muligens slipt dem). I tillegg får du ganske god oversikt over kjølekappen og eventuelle tilstoppinger der. Hvor har du oljelekkasjen? Renner det olje fra dreneringshullet under svinghjulet? Jeg har også tatt med meg min motor hjem for å stelle litt med den denne vinteren. Jeg gjorde det samme for 11 år siden. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.