Jump to content

Dieselpriser på land og på sjø.

Ribtjenester

Recommended Posts

Jeg har selv en disel motor i båten min, og tenkte jeg skulle være smart og fylle opp en 1000l tank på vanlig stasjon.

Men forrundringen var stor :confused: når AVGIFTFRI disel kostet 10,34 på vanlig bensinstasjon og 10,18 på Sætre i havna.

Lurer litt på hvorfor avgiftfri disel er kun en krone billigere en vanlig disel.

Og er det bare en myte at diselen er dyrere på sjøen??? :smash:

Eller er bensin kjedene GRISKE :nono:

www.ribtjenester.no

Esso Stasjonen på brygga i Sandefjord. Har avgiftsfri pumpe ved stasjonen. Og En diesel pumpe stående på brygga, tvers over gata, beregnet for båt.

For noen få år siden var jeg innom å skulle fylle. Da var den avgiftsfrie pumpa ved stasjonen 1 kr. rimligere enn den som var bergnet til båt.

Jeg spurte hvorfor: Svaret var at det var så mye mer arbeid med den som sto på kaia.

Arbeid????? Jeg måtte gå over gata, for å hente nøkkel og starte opp pumpa. Ferdig fylt, måtte jeg stenge pumpa og gå tilbake til stasjonen for å levere nøkkel og betale. Hvem gjorde jobben???

Hvordan prisnivået på de pumpene er nå vet jeg ikke. Av naturlige årsaker så har jeg ikke fylt der siden.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Både Båtmagasinet og Baatplassens oversikter viser klart at konkurranse og marked fungere perfekt i Rogaland og Hordaland men overhodet ikke på vår side av Neset. Her ligger prisennivået 1 til 3 kroner høyere hele tiden.

Klager for all verden, men følger dog med på ferden.
Er problemet prissamarbeid på leverandørsiden eller er det oss kunder som ikke følger opp og passer på å fylle der det er best pris ?
Både Båtmagasinet og Baatplassens oversikter viser klart at konkurranse og marked fungere perfekt i Rogaland og Hordaland men overhodet ikke på vår side av Neset. Her ligger prisennivået 1 til 3 kroner høyere hele tiden.

Er problemet prissamarbeid på leverandørsiden eller er det oss kunder som ikke følger opp og passer på å fylle der det er best pris ?

Trur nok vi er litt slappe til og følge med prisen, vi båtfolk er ganske lojale eller dumme som ikke sjekker priser litt nærere.

Vi m nok skjerpe ogg alle sammen og bli mer prisbeviste og handle der det er biligst, men det er nok for mange båt folk som har nok penger og driter i hva det koster

www.ribtjenester.no

Sitat fra Mariell:

"Da var den avgiftsfrie pumpa ved stasjonen 1 kr. rimligere enn den som var bergnet til båt."

Jeg trodde faktisk at diesel beregnet for båt var avgiftsfri? Så feil kan man ta.

Redigert: Her var jeg kanskje litt for rask........det sto kanskje en pumpe på stasjonen som var beregnet for traktorer eller? Underforstått slik at den avgiftsfrie båtdieselen var 1 kr dyrere enn den avgiftsfrie traktor dieselen?

Redigert av nimbuster (see edit history)

Ser av Dieselbørsen at prisforskjellen bare her i Oslofjorden er opptil kr. 1.50/ltr. Det gjelder Halvorshavn på Filtvet og Fuglevik. Halvorshavn kr. 9.50 og Fuglevik kr. 10.95! Vallø ligger også godt under kr. 10....det samme gjør Hortens indre havn, og Holmestrand.

Så derfor:Buh buh til Fuglevik, og buh buh også til Kambo som ligger enda høyere enn Fuglevik.

Da vet dere i hvert fall hvor dere ikke skal fylle!

Vet ikke om tilfeldighetene er ute og går her, men hvorfor er det mye rimeligere diesel på vestsiden av fjorden enn på østsiden av fjorden?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...