Ribtjenester Startet 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 10.Oktober.2008 Jeg har selv en disel motor i båten min, og tenkte jeg skulle være smart og fylle opp en 1000l tank på vanlig stasjon. Men forrundringen var stor når AVGIFTFRI disel kostet 10,34 på vanlig bensinstasjon og 10,18 på Sætre i havna. Lurer litt på hvorfor avgiftfri disel er kun en krone billigere en vanlig disel. Og er det bare en myte at diselen er dyrere på sjøen??? Eller er bensin kjedene GRISKE :nono: Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
SandAnker Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Tja, kommer vel litt ann på stasjonen, hvis du skal ha 1000 liter har du jo mulighet til og bestille fra tankbil, en kammerat av megsom er bonde fulte sin 1200l gårdstank til 6,90- +Mva for et par mndr. siden på denne måten ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 I havna hos oss koster den 9,- per dato. Årsaken til den lille forskjellen mellom avg. fri og vanlig diesel ligger vel hos den avg. kåte staten og de profitt jagende oljeselskapene. Legge bare merke til hvor lett de har for å sette opp prisen. Langt vanskeligere å få satt den ned igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Roald Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Hei Her er det en oversikt over priser på drivstoff. Båtmagasinet.no Hilsen Roald Sitér dette innlegget Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Mariell Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 (redigert) Esso Stasjonen på brygga i Sandefjord. Har avgiftsfri pumpe ved stasjonen. Og En diesel pumpe stående på brygga, tvers over gata, beregnet for båt. For noen få år siden var jeg innom å skulle fylle. Da var den avgiftsfrie pumpa ved stasjonen 1 kr. rimligere enn den som var bergnet til båt. Jeg spurte hvorfor: Svaret var at det var så mye mer arbeid med den som sto på kaia. Arbeid????? Jeg måtte gå over gata, for å hente nøkkel og starte opp pumpa. Ferdig fylt, måtte jeg stenge pumpa og gå tilbake til stasjonen for å levere nøkkel og betale. Hvem gjorde jobben??? Hvordan prisnivået på de pumpene er nå vet jeg ikke. Av naturlige årsaker så har jeg ikke fylt der siden. Redigert 10.Oktober.2008 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
microship Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Esso Stasjonen på brygga i Sandefjord. stenge pumpa og gå tilbake til stasjonen for å levere nøkkel og betale. Hvem gjorde jobben??? Hvordan prisnivået på de pumpene er nå vet jeg ikke. Av naturlige årsaker så har jeg ikke fylt der siden. Pumpene er tatt bort, stasjonen nedlagt.. Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Ribtjenester Svart 10.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Hei Her er det en oversikt over priser på drivstoff. Båtmagasinet.no Hilsen Roald Det var jo en ålreit side Roald. takk for den. egentlig burde det vært en link her på båtplassen til den siden. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Mix Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Båtplassens drivstoffbørs er da meget bedre. Drivstoffbørsen Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Både Båtmagasinet og Baatplassens oversikter viser klart at konkurranse og marked fungere perfekt i Rogaland og Hordaland men overhodet ikke på vår side av Neset. Her ligger prisennivået 1 til 3 kroner høyere hele tiden. Klager for all verden, men følger dog med på ferden.Er problemet prissamarbeid på leverandørsiden eller er det oss kunder som ikke følger opp og passer på å fylle der det er best pris ? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 10.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Både Båtmagasinet og Baatplassens oversikter viser klart at konkurranse og marked fungere perfekt i Rogaland og Hordaland men overhodet ikke på vår side av Neset. Her ligger prisennivået 1 til 3 kroner høyere hele tiden. Er problemet prissamarbeid på leverandørsiden eller er det oss kunder som ikke følger opp og passer på å fylle der det er best pris ? Trur nok vi er litt slappe til og følge med prisen, vi båtfolk er ganske lojale eller dumme som ikke sjekker priser litt nærere. Vi m nok skjerpe ogg alle sammen og bli mer prisbeviste og handle der det er biligst, men det er nok for mange båt folk som har nok penger og driter i hva det koster Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
nimbuster Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 (redigert) Sitat fra Mariell: "Da var den avgiftsfrie pumpa ved stasjonen 1 kr. rimligere enn den som var bergnet til båt." Jeg trodde faktisk at diesel beregnet for båt var avgiftsfri? Så feil kan man ta. Redigert: Her var jeg kanskje litt for rask........det sto kanskje en pumpe på stasjonen som var beregnet for traktorer eller? Underforstått slik at den avgiftsfrie båtdieselen var 1 kr dyrere enn den avgiftsfrie traktor dieselen? Redigert 10.Oktober.2008 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
nimbuster Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Ser av Dieselbørsen at prisforskjellen bare her i Oslofjorden er opptil kr. 1.50/ltr. Det gjelder Halvorshavn på Filtvet og Fuglevik. Halvorshavn kr. 9.50 og Fuglevik kr. 10.95! Vallø ligger også godt under kr. 10....det samme gjør Hortens indre havn, og Holmestrand. Så derfor:Buh buh til Fuglevik, og buh buh også til Kambo som ligger enda høyere enn Fuglevik. Da vet dere i hvert fall hvor dere ikke skal fylle! Vet ikke om tilfeldighetene er ute og går her, men hvorfor er det mye rimeligere diesel på vestsiden av fjorden enn på østsiden av fjorden? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 11.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 (redigert) jeg har noen 1000l fat kansje vi skulle gått sammen om og få tanket opp sammen, jeg er ganske god til og prute pluss at jeg har muligens en kompis med stor gård som kan skrive av mva. disel til ca 6kr er vel ikke ikke og forakte Redigert 11.Oktober.2008 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Luigi Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Baatplassen.no sin oversikt, er jo ikke akkurat oppdatert i 2008 - i alle fall ikke for Oslo og Akershus? Synes den var litt rotete, men skal gjøre mitt til å holde den oppdatert neste sesong jeg ønsker i alle fall særdeles velkommen en slik tjeneste!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.