Engelbert Startet 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 10.Oktober.2008 (redigert) Kjenner noen til en egnet krybbe til denne modellen? - evt noen som har tegninger til en krybbe? E Redigert 11.Oktober.2008 av Engelbert (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Jeg har en OPI krybbe til vår 32Cruiser . Husker ikke størelse etc , får heller ikke sjekket nå pga jobb . Tror kanskje det er OPI KRY 103 eller 104 . OPI krybbe Sitér dette innlegget Link to post
Engelbert Svart 11.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Takk for svar! Siden 32 sport en motorbåt er det vil sikkert ikke helt optimalt å bruke samme type............. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 (redigert) Du burde kanskje tenkt litt mere gjennom tittelen da før du laget tråden.. så hadde du vel fått bedre svar... Bavaria 32 s kunne like gjerne vært en forkortelse seil som sport i min lille verden Redigert 11.Oktober.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Engelbert Svart 11.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Takk for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Men nå vet du i hvertfall hvilken krybbe du trenger den dagen du konventerer til seil Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 (redigert) Båten er ganske tung, 5500 kg så du trenge alustativ fra f.eks Ilas for 6 tonn elns. Selv har jeg stålstativ til min bavaria32Sport. Funker fint. Har lagt til 2 trestøtter i tilleg. Pallene er ikke opptil skroget, skal se om jeg presser noe plank imlleom for å avlaste litt. mvh Bavaria32Sport Redigert 11.Oktober.2008 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Hidravasen Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 hei. tror det er lurt at den står på kjølen med hovedtyngden. Sitér dette innlegget Bavaria 30 Sport 08 VP D6 Hjemmehavn " HIDRA" Link to post
Windy37GM Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Skroget flater ut i sidene til ca 0 grader for så å brekke rett opp 90 grader(skutesiden). Min båt hviler på kjølen+de 2 nevnte flatene både akter og fremme på båten. Båten står stødigere uten trestøtter enn min forrige Joda310 (4 tonn) gjorde :-) mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
EIRINA Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Båten skal hvile på kjølen en det holder med et punkt akterut og et forut så kan dere sette opp enten skrubukker på siden eller ha opplagsbukker med side støtter Sitér dette innlegget Link to post
Engelbert Svart 12.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Jeg kjøpte meg et par av de store Tyresø opplagsbukkene. (Maritim Art.nr. 20605-02). De skal tåle 5 tonn pr stykk. Hvilken avstand bør det være mellom dem ? (den ene helt akterut og den andre en meter bak baugpropellen?) Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 (redigert) Et tips: se på opplagsplassene om du finner en med samme båt og orginal krybbe. Spør om du kan kopiere den. Gjorde det i fjor og det var gjort på en ettermiddag. Du står mye tryggere i en skikkelig krybbe og jeg vil anbefale det. Du burde kanskje tenkt litt mere gjennom tittelen da før du laget tråden.. så hadde du vel fått bedre svar... Bavaria 32 s kunne like gjerne vært en forkortelse seil som sport i min lille verden Det står da 32 sport?? ..og de som trådstarter henvender seg til vet at dette dreier seg om en motorbåt. Båten skal hvile på kjølen en det holder med et punkt akterut og et forut så kan dere sette opp enten skrubukker på siden eller ha opplagsbukker med side støtter Vi snakker 5 tonn som skal stå å vippe på bukker. Har sett en del av det og jeg ville IKKE bunnsmurt noen av disse. Redigert 13.Oktober.2008 av Swande (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.