Jump to content

Krybbe til Bavaria 32 sport

Engelbert

Recommended Posts

Du burde kanskje tenkt litt mere gjennom tittelen da før du laget tråden.. så hadde du vel fått bedre svar... Bavaria 32 s kunne like gjerne vært en forkortelse seil som sport i min lille verden

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Båten er ganske tung, 5500 kg så du trenge alustativ fra f.eks Ilas for 6 tonn elns. Selv har jeg stålstativ til min bavaria32Sport. Funker fint. Har lagt til 2 trestøtter i tilleg.

bavariastativ.jpg

Pallene er ikke opptil skroget, skal se om jeg presser noe plank imlleom for å avlaste litt.

mvh

Bavaria32Sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Skroget flater ut i sidene til ca 0 grader for så å brekke rett opp 90 grader(skutesiden). Min båt hviler på kjølen+de 2 nevnte flatene både akter og fremme på båten. Båten står stødigere uten trestøtter enn min forrige Joda310 (4 tonn) gjorde :-)

mvh

bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Et tips: se på opplagsplassene om du finner en med samme båt og orginal krybbe. Spør om du kan kopiere den. Gjorde det i fjor og det var gjort på en ettermiddag. Du står mye tryggere i en skikkelig krybbe og jeg vil anbefale det.

Du burde kanskje tenkt litt mere gjennom tittelen da før du laget tråden.. så hadde du vel fått bedre svar... Bavaria 32 s kunne like gjerne vært en forkortelse seil som sport i min lille verden

Det står da 32 sport?? ..og de som trådstarter henvender seg til vet at dette dreier seg om en motorbåt.

Båten skal hvile på kjølen en det holder med et punkt akterut og et forut så kan dere sette opp enten skrubukker på siden

eller ha opplagsbukker med side støtter

Vi snakker 5 tonn som skal stå å vippe på bukker. Har sett en del av det og jeg ville IKKE bunnsmurt noen av disse.

Redigert av Swande (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...