Ribtjenester Startet 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 11.Oktober.2008 Hører mye om hvilket bunnstoff som er best. Men hva mener dere her??? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Geirh Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Legger på et tynt strøk med selvpolerende bunnstoff på våren og groe har jeg ikke. Er veldig fornøyd med selvpolerende bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Legger på et tynt strøk med selvpolerende bunnstoff på våren og groe har jeg ikke. Er veldig fornøyd med selvpolerende bunnstoff. Enig! bruker seajet sin selv Kjempefornøyd Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
wilma Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Har brukt seajet selvpolerende (033 shogun) på Ibiza'en i to sesonger nå. Nå som i fjor var det kun litt slim, ellers ren under. Har logget maks noe over 41 knop på gps med hele familien ombord, båten er fra fabrikk oppgitt til å gjøre 43 knop. Med disse resultatene er ihvertfall jeg fornøyd med bunnstoff valget....... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Bruker Hempel hvit selvpolerende på to båter og Jotun blå selvpolerende på en båt og har ikke problemer med groe på noen av båtene. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ribtjenester Svart 11.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Jeg har ogsa brukt seajett funka bra her også Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Noflow Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 jeg hadde seajet 035 hard racing med båten ute april-september var det ingenting som hadde festet seg under Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 dal-z, jeg kjøpte første båten i begynnelsen av denne sesongen, og i og med at den ligger i nordåsvannet i bergen hvor det er ganske varmt vann og litt mindre salt kommer det ganske mye groe. Så jeg lurer på om Seajet 035 er og anbefale for steder med mye groe? (båten er en viksund with 10 fot) Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Noflow Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 jeg vil ihvertfall anbefale det, båten min lå på innerste brygga på nest innerste plassen, så der er det lite bevegelse i vannet. så, personlig har jeg kun gode erfaringer. jeg anbefaler det ihvertfall :) btw... fargen på bunnstoffet var hvitt. Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Har brukt Hempel Glide Speed i mørk blå. Satte ut båten midt i april og tok opp siste helg i september. Ingen groe og ikke noe slim på skroget. Blir det samme til neste år. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Hansi Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Både Seajet og ABC kan anbefales. Til Nord Westen bruker jeg ABC. God erfaring med den. Aldri groe under båten. Sitér dette innlegget Link to post
barentz Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Har brukt Hempel Glide Speed i mørk blå. Satte ut båten midt i april og tok opp siste helg i september. Ingen groe og ikke noe slim på skroget. Blir det samme til neste år. Har også tenkt å prøve Hempel Glide Speed, den helt hvite.. Regner med du ikke trenger å påføre et helt nytt strøk på din båt, men bare vasker evt. flekker og polerer den du har på i år? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Samme her, meget god erfaring med Seajet. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Mitt valg er tilfeldig, men jeg er veldig fornøyd med Jotun Racing (svart). Ingen groe selv etter 5 sesonger. Det blir heller ingen ny stoffing til våren. Det 5 år gamle strøket holder i massevis enda. Hvorfor da stoffe hvert år? Sitér dette innlegget Link to post
Draco17 Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Jeg var veldig spent på dette i år. Båten vår ble kjøpt ny i fjor høst, og vi brukte den ca 2 mnd uten noe bunnstoff. Fart ble målt til 32 knop på GPS. I våres fulgte jeg beskrivelser her på Båtplassen for "understellsbehandling" av nye båter, og la på 2 strøk epoxyprimer og to lag selvpolerende bunnstoff. Begge deler fra SeaJet, primer med farge grå, og bunnstoff (033 Shogun) med farge hvit. Nå er båten oppe for vinteren, og erfaringen er: Null groe(!), endel slim og null tap av fart. Får fortsatt 32 knop målt med GPS. Båten har ligget henholdsvis i Holtekilen, Bærum og på Skåtøy, Kragerø. Begge steder har ca like mye tid med sollys (5-8 timer) og lite bevegelse i vannet. Var litt spent på akkurat det med hvitt bunnstoff (hadde svart på Muslingen vi hadde før), men noen annen forskjell enn at det blir skittent har jeg ikke merket. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 .....men noen annen forskjell enn at det blir skittent har jeg ikke merket. Eller heller ikke det siden skitt synes mye bedre på en hvit bunn enn en svart bunn? Selv bruker jeg hvit Hempel selvpolerende på to båter og er veldig fornøyd og har ikke hatt noe groeproblem selv etter uker med stilleligging! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.