Pelle Parafin Startet 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 11.Oktober.2008 (redigert) I vår når jeg hadde båten oppe for klargjøring,var det kun groe i vannlinjen-ror og flaps.Er det da nødvendig å smøre hele bunn? Under så den ut som nysmørt. Redigert 11.Oktober.2008 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Tja, hvordan ser båten ut nå? I vintersesongen gror det fint lite. Sommersesongen er noe helt annet, og da er det litt underlig å skulle si noe basert på hvordan båten din så ut for et halvår siden Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Grunnen til at du smører er vel at det ikke skal feste seg? Hvis du bruker selvpolerende forsvinner jo mye av bunnstoffet når du kjører fort. Når underlaget forsvinner klarer ikke groa å feste seg. Vannlinjen er ofte over vann når en kjører fort, både på halv og planende. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
NovaMalin Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 I vår når jeg hadde båten oppe for klargjøring,var det kun groe i vannlinjen-ror og flaps.Er det da nødvendig å smøre hele båten? Under så den ut som nysmørt. Jeg ville bare smurt den under. Synes ikke fribordet er så fint med bunnstoff. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Pelle Parafin Svart 11.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Tja, hvordan ser båten ut nå? I vintersesongen gror det fint lite. Sommersesongen er noe helt annet, og da er det litt underlig å skulle si noe basert på hvordan båten din så ut for et halvår siden Båten hadde lagt ute ett år når den ble tatt opp i vår. (ligger ute hele året) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Da er det enklere å mene noe, ja. Du får skrape og smøre der det har grodd, og ellers smøre der bunnstoffet har blitt slitt av. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 12.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 (redigert) Jeg ville bare smurt den under. Synes ikke fribordet er så fint med bunnstoff. Bunnsmøre betyr å smøre båten i bunn,tydligvis noen som må ha det inn med teskje. Redigert 12.Oktober.2008 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 jeg smører på 1. strøket bare der det er slitt. 2. strøket tynner jeg godt ut (20%?)og smører overalt. Båten ligger ute hele året. Bruker nonstop, og tynner med jotun nr7. det er sikkert mange meninger om hvordan det skal gjøres, uansett er det lurt å ha i hodet at man unngår at det bygger seg opp tjukke lag med årene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.