Windy37GM Startet 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 12.Oktober.2008 God morgen. Jeg har plukket drevenw av båten og merker at styregaffelen er ganske så treg på begge 2. Såpass at jeg må dra til ordentlig for å "svinge". Jeg ser ingen smørenippler noe sted, er de skjult eller må jeg gjøre mer får å få smurt opp det som er tregt... Jeg finner heller ikke servicemanualen på DP-E drevet, kun DP-C som ligger sammen med 280-290 servicemanualen i dokumentarkivet. Noen som har i pdf format elns? mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
RIB Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Smøreniplen til styregaffelen finner du på innsiden av transom - på høyre side sett akterover, av styrearm. Press inn sjøvansbestandig grease til all gammel grease tyter ut på utside og at greasen fordeler seg gjevnt rundt akslingen til styregaffelen. At det går tregt å styre/svinge kan henge sammen med powerstyring som ikke er i drift. Demonter paralellstag mellom styrearmene ( innvendig i motorrom ) og kjenn etter da. Når drevet er av skal styrearm/gaffel løpe helt lett. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 12.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Det er på selve drevet jeg mener :-) Altså "dingsen" som drevet henger i og som fester drevet til powertilt "holderen". Denne er treg å bevege år drevet er av båten :-( mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
RIB Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 He He, misforstod deg nok i sted ja Jeg har samme drev som deg og mener at det er en utvendig smørenippel på venstre side av drevet. Ser du på vedlagte link, så kan jeg ikke se denne nipplen - så det er mulig at jeg tar feil. I såfall er det en grei jobb å løse ned gaffelen og smøre denne opp. Marineparts Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 12.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Delen 7 er den som går tregt... får plukke det fra hverandre og kikke litt. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.