Jump to content

VolvoPenta DP-E drev, treg i styregaffelen

Windy37GM

Recommended Posts

God morgen.

Jeg har plukket drevenw av båten og merker at styregaffelen er ganske så treg på begge 2. Såpass at jeg må dra til ordentlig for å "svinge". Jeg ser ingen smørenippler noe sted, er de skjult eller må jeg gjøre mer får å få smurt opp det som er tregt...

Jeg finner heller ikke servicemanualen på DP-E drevet, kun DP-C som ligger sammen med 280-290 servicemanualen i dokumentarkivet. Noen som har i pdf format elns?

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Smøreniplen til styregaffelen finner du på innsiden av transom - på høyre side sett akterover, av styrearm.

Press inn sjøvansbestandig grease til all gammel grease tyter ut på utside og at greasen fordeler seg gjevnt rundt akslingen til styregaffelen.

At det går tregt å styre/svinge kan henge sammen med powerstyring som ikke er i drift.

Demonter paralellstag mellom styrearmene ( innvendig i motorrom ) og kjenn etter da. Når drevet er av skal styrearm/gaffel løpe helt lett.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...