jørn Startet 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 12.Oktober.2008 Etter at jeg tok opp båten ser jeg nå at bunnstoffet sitter veldig dårlig, og at har grodd mye. Derfor har jeg lyst til å få bort alt gammelt stoff og begyne på nytt med en annen type bunnstoff. Noen som vet ca pris på hva et firma tar for å fjerne gammelt bunnstoff? Båten er 22fot. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Sandblåsing kr 4000 + moms. Skrap istedet du. Sitér dette innlegget Link to post
Sylvester Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Etter at jeg tok opp båten ser jeg nå at bunnstoffet sitter veldig dårlig, og at har grodd mye. Derfor har jeg lyst til å få bort alt gammelt stoff og begyne på nytt med en annen type bunnstoff. Noen som vet ca pris på hva et firma tar for å fjerne gammelt bunnstoff? Båten er 22fot. Møtte en som holdt på med sandblåsing i en båthavn i Stavanger,i sist uke, han skulle ha 6500,- for 31' Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
jørn Svart 12.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Ok, så det koster såpass ja. Kjemi da? Ser at Hempel har en type bunnstoff fjerner. Noen erfaringer med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Pettter Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 1000,- kr pr time.+ kjøring. Men jeg holder til i Hedmark.Dette er jobben min. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 12.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Petter: Hvor lang tid regner man på en 22fots snekke ca da? Må man regne med å måtte sparkle etterpå, eller er det bare bunnstoff og primer som forsvinner? Sitér dette innlegget Link to post
dezibella Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 (redigert) Vill ikke anbefale og sandblåse for da må man sparkle. is blåsing derimot er helt topp men koster noe mer,men veldig bra http://www.icetech.dk/video.asp# Redigert 12.Oktober.2008 av dezibella (see edit history) Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
Sylvester Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Vill ikke anbefale og sandblåse for da må man sparkle.is blåsing derimot er helt topp men koster noe mer,men veldig bra http://www.icetech.dk/video.asp# Ifølge han jeg snakket med ( innlegg #3), så var det viktig å bruke veldig fin sand, for grov sand =sparkling. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Enes 44 Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Har en kammerat som driver med tørris blåsing. Dette er meget bra på båter. http://www.cryotech.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Roger Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Hei, det er en kar i Fredrikstad som sandblåser båter for 100 kr pr fot. Jeg har selv brukt han på to båter med godt resultat. Bakdelen med sandblåsing er at man må sparkle, da det garantert er små hull i glcoaten. Men resultatet blir bra. Send en IM så kan jeg sende deg telefon nummer. Sitér dette innlegget Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post
SuperGnisten Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 seilas har hatt noen artikkler om dette.. søk litt her du :Seilas Det skal være noen artikkler om kjemisk fjerning av bunnstoff.. (hjemmelaget løsning) daniel Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.