Jump to content

Kongen Marina - Service?


Luigi

Recommended Posts

I går hadde jeg en litt "artig" opplevelse. I forbindelse med at vannet nå er borte fra min båtplass, dro jeg til Kongen Marina for å vaske og spyle litt i går. Jeg la meg helt på siden av alle pumper, slik at jeg ikke skulle ligge i veien for noen. Mens båten var godt innsatt med såpe, forsvinner plutselig vannet. Jeg går inn og spør hyggelig om betjeningen vet noe om hvorfor dette skjedde, og en møkk sur eier ser irritert på meg og sier:

 

- Så du ikke skiltet? Det er FORBUDT å vaske båter i åpningstiden!!

- Å, unnskyld, det så jeg ikke, beklager!! Kan jeg bare få spyle av såpen raskt, så skal jeg ikke forstyrre?

- NEI, den slags må du forstå ikke går, tenk hvis ALLE skulle gjøre det slik!

 

Vel, jeg forstod raskt at det ikke var noe poeng å prøve å si noe imot hans harde bud, dro båten inn til KNS, og gjorde meg ferdig der. Det som irriterer meg, er at det er på denne marinaen jeg i alle år har kjøpt masse båtpleie produkter, rett og slett for å støtte bedriften, og fordi den er nærmest min bryggeplass (jeg får det jo langt billigere på nettet hvis jeg vil). Jeg kan ikke se at det heller ville ødelegge for noen, når jeg kommer midt i oktober mnd når det ikke er noe nevneverdig trafikk.

 

Min konklusjon er at jeg aldri mer gidder å gå dit igjen. Normalt tanker jeg på Vollen Marina, og der kommer de løpende ned når man nærmer seg med båten, hjelper med fortøyninger, gir hyggelige rabatter til faste kunder, og de åpner tom. hvis man har et problem når det er stengt. Jeg betaler gledelig de ekstra kronene i diesel for å få en slik opplevelse.

 

Mitt litt undrende spørsmål nå er; er det meg som overreagerer? Det skal sies at jeg ikke så skiltet, for det stod en påhengsmotor forran. Men selv om jeg hadde sett det, og selv om jeg så hadde vasket uansett..? Hva så? Det er nok mulig at mange marinaer før kunne ta det for gitt at man tanket 1000-1500 liter disel i slengen uten å nøle, mange ganger pr. mnd, men det er definitivt slutt for meg å tanke der med mindre jeg er tvunget til det av en eller annen grunn.

Kommentar fra moderatorMeningsmåling slettet

Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden.

Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet.

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post

jeg har også opplevd veldig dårlig service på kongen, har slutta og handle der for mange år siden.

Virker som han ikke har lyst til og beholde kundene sine.

var innom på sætre for og tanke her for en par uker siden, stasjonen hadde stengt da vi var litt sent ute.

Det sto et tlf nr på døra som vi ringte, han var på vei hjem etter en lang dag og var kommet til slemmestad.

Han beklaget at jeg måtte vente en halv time, men han snudde og middagen måtte vente. :seeya:

Dette kaller jeg service.

Og ikke nok med det så hadde jeg satt igang med og vaske litt på båten, noe han skylte av for meg mens han fylte suppe på båten og jeg passet takstameteret på pumpa.

Hyggelig og prate med var han også :flag:

www.ribtjenester.no

Link to post

Det var både trist og litt merkelig å høre at du opplevde slik behandling på Kongen. Jeg bruker de fast, og han som jeg regner med er eier har alltid vært hjelpsom når jeg har spurt om noe.

 

Uansett: Slik kritikk, uansett om det er fortjent eller ikke, på et så populært forum som baatplassen, bør i rettferdighetens navn varsles fra om til mottaker av kritikken. Kanskje du skal sende de en e-post med link?

Link to post

Jeg har også stusset litt på at det går an å være så utrolig lite glad i kundene sine som de er på den marinaen. Sist jeg skulle fylle noen liter på motoren til jolla, virket ikke oljeblanderen som den skulle. Jeg gikk inn for å spørre om den var i uorden, men fikk beskjed om at det var nok jeg som var "i uorden". Jeg måtte bare gå ut å lese bruksanvisningen, så "skjønte jeg det nok etter en stund..." Han var så jævlig frekk at jeg måtte konsentrere meg for å ikke tenne på alle pluggene. Jeg sjekket pumpa en gang til selv om jeg visste at den ikke fungerte, og gikk inn for å spørre om hjelp. Fortsatt var jeg idioten som ikke skjønte noe, men han skulle bli med meg ut så vi sammen kunne lese bruksanvisningen. Men jeg hadde selvsagt rett, det var feil på pumpen...

Ingen beklagelse over bedriten oppførsel, men bare samme arrogante tone, med oppfordring om å fylle fra en annen pumpe og kjøpe olje i butikken. Det kunne vel ikke være så vanskelig?! Jeg spurte om han likte jobben sin, men fikk bare et tomt og dumt tryne som svar. (det var ikke eieren som ekspederte meg, men en som burde være mer enn voksen nok til å skjønne hvordan man IKKE driver butikk)

 

Jeg har definitivt fyllt på den marinaen for siste gang (forøvrig ikke noe stort tap for han som driver den, men jeg skal sørge for at alle jeg kjenner med båt får høre hvordan kundene blir behandlet).

Det er kanskje bra at konjukturene svinger litt i gal retning slik at useriøse aktører blir borte. Kongen Marina er helt klart en av dem :cryin:

Redigert av Spinner (see edit history)

Senior-du er min helt!

Link to post

Hadde rett og slett ikke funnet meg i det. Skal du drive butikk i dag er respekt , service og god oppførsel overfor kundene det første en burde lære seg. Med den konkurransen som dem har i dag med internettbutikkene og di fortrinn som dem opererer med i forhold til pris så burde dem rett og slett ikke tape kunder på så enkle ting. Kundens ve og vel burde heller stå i høysete.

 

Nei , gjør som jeg ville gjort og det er rett og slett ikke og sette mine bein der noe mer. Det finnes sikkert andre lokale seriøse aktører som det da er mere vært og støtte. :flag:

Link to post
var innom på sætre for og tanke her for en par uker siden, stasjonen hadde stengt da vi var litt sent ute.

Det sto et tlf nr på døra som vi ringte, han var på vei hjem etter en lang dag

 

 

Det var trolig Bendik som tro til. Han er en av "våre" her på BP. Stressless kaller han seg her på BP og gir av seg selv hele tiden. Bendik var også med å fikk konvoien vel i havn.

Honnør til Bendik som står på for båtfolket! :flag:

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
En ting er en liten lettelse; jeg er lettet over at det ikke bare er meg som hadde denne oppfatningen....

 

Nei, det er ikke bare deg Luigi! Selvom Kongen er "rett rundt svingen" fyller jeg heller på Lindøya. Servicen på Kongen, eller mangelen på sådan, gjør at jeg heller tar ubehaget med mye mygg (om kvelden kryr det noen dager) og hekksjø fra fergene og annen trafikk forbi Lindøya, enn å fylle myggfritt på flatt vann på Kongen.

Link to post

:nono: :nono: :nono:

Jeg forstår at Baatplassens ”Åpent forum” er et forum der misnøye kan blande seg med både misforståelser og feilinformasjon.

Som innehaver av Kongen Marina og Sjølivets Gleder AS, vil jeg gjerne prøve å forklare eller oppklare noe av det som har stått på trykk de siste dagene.

 

Til Luigi: Det er riktig at vi ikke tillater å vaske båt ved bryggene i våre åpningstider. Dette er av hensyn til tigjengelighet for alle andre kunder ved alle våre pumper. Vi forstår problemet med at noen ikke har vann på sine brygger, så utenom våre åpningstider er det helt OK å vaske båt hos oss.

 

Til Spinner: Vi har ikke hatt feil ved vår oljemix pumpe, så din opplevelse må bero på en misforståelse.

 

Til Kaftein ØL: Vi har aldri hatt ”dieseldyr” i vårt tankanlegg. Sugeledningen står så høyt at vi har fortsatt 400 liter på tanken når det ikke kan suges opp noe mere….

De fleste som har opplved ”dieseldyr”, har nok skapt dette i sitt eget tankanlegg, ved at kondens blir til vann, som er grobunn for mikrobeveksten…

 

Til alle: Uriktigheter kan fort få triste konsekvenser hvis de blir publisert, og lest av andre som ikke har motforestillinger til innholdet.

Skyldes misnøyen oppførselen fra meg eller mine ansatte, må jeg selvfølgelig beklage dette, men jeg minner om at en sak kan ha flere sider....

Vi har drevet Kongen Marina i 15 år nå, og har mange meget fornøyde kunder. Vi takker for innleggene som bekrefter dette, og benytter dette innlegget til å takke for denne sesongen.

Med hilsen Morten Berner :wflag:

post@kongenmarina.no

Link to post
:nono: :nono: :nono:

Til Luigi: Det er riktig at vi ikke tillater å vaske båt ved bryggene i våre åpningstider. Dette er av hensyn til tigjengelighet for alle andre kunder ved alle våre pumper. Vi forstår problemet med at noen ikke har vann på sine brygger, så utenom våre åpningstider er det helt OK å vaske båt hos oss.

 

Det er prisverdig at du nå deltar i diskusjonen, for det er jo intet jeg for min del ønsker mer enn at den nærmeste marinaen er den som også gir best service. Det jeg ønsket å poengtere, er at ingen andre marinaer har den holdningen som jeg - ved flere anledninger - er blitt vist. Det er dette som jeg synes er avgjørende. Det er verken trafikk eller plass problemer på din brygge i oktober, og det var i mitt tilfelle i tillegg en situasjon som jeg synes ble direkte ubehagelig. Særlig når jeg ikke en gang lå på de plassene som er reservert til tanking. Jeg forstår at man må ha regler når det er lang kø av båter utenfor, og presset er stort midt på sommeren, men nå er vi i okotber, og det var langt mellom kundene - for å si det mildt.

 

En annen ting - som dere nok kan ta litt lærdom av: andre steder hjelper med tau, fortøyning og de bidrar til å la båtlivet bli en glede for alle. Det har jeg aldri opplevd hos dere. Jeg har feks aldri noen sinne møtt en person på bryggen som hjelper med fortøyninger, og det er et faktum at man ofte ikke føler seg velkommen der i mange tilfeller. Dette er ikke noe bare jeg har opplevet, dette gjelder de fleste jeg kjenner - og åpenbart også mange andre i forumet.

 

Hvorfor være så ekstrem regelrytter - det er jo dine egne regler - fremfor å vise litt smidighet? Klart du kan pålegge alle gjester ved ditt anlegg hva du vil, men du er neppe tjent med å gjøre det på den måten. I min situasjon kunne man feks ha gått ut, fortalt at dette normalt er noe dere ikke tillater, latt meg spyle av og gjøre meg raskt ferdig, for deretter å la meg forstå din situasjon. Isteden valgte du å skru av vannet. Dette er vel hele kjernen i begrepet "kundeservice"?

 

Kanskje det kunne være lurt å ta en liten test neste sommer? Ta en båt, legg til på andre marinaer, spør om rabatter, spør om hjelp, spør om ting som du selv opplever, og sammenlign med det Kongen Marina, med sine ansatte, gjør i samme situasjon.

 

For meg spiller det ingen rolle, for jeg går der hvor jeg får den servicen jeg føler er best - men det kan kanskje være et lite råd som kunne hjelpe dere med å forstå hva kundene opplever?

Link to post

Nå har jeg hatt plass på Kongen i sommer og har tanket der noen ganger, for noen uker siden kom vi akkurat ved stengetid og skulle tanke, pumpen var avslått og betjeningen var på vei ut. Jeg ropte til han om det var mulig og få fyllt før han dro, han svarte at det var en kortpumpe litt lenger bort enn der jeg lå, men at han kunne starte pumpen igjen så jeg slapp og flytte båten. Han ventet mens vi fyllte, god servise synes jeg :flag:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...