logos Svart 14.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 (redigert) Ingen uhell. Alt gikk helt rolig og fint for seg. Problemet til betjeningen var vi brukte "for god tid" på vei inn til brygga. Nettopp for å unngå uhell. Redigert 14.Oktober.2008 av logos (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 14.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Til Spinner: Vi har ikke hatt feil ved vår oljemix pumpe, så din opplevelse må bero på en misforståelse. Hvordan i all verden er det mulig å "misforstå" det som skjedde???? En av dine ansatte oppførte seg meget arrogant, og viste klart og tydelig hvilket syn han hadde på meg som kunde. Det er fint at du kommer på banen, men ikke bortforklar at dere har et problem i forhold til kundene, med at jeg har "misforstått"! Det er meget mulig at pumpen hadde "hikke" den ettermiddagen, og feilen forsvant, men min opplevelse er like reell som din bortforklaring. Det er mye smartere med en litt mer ydmyk tilnærming til slik kritikk, enn å snakke om "misforståelser" og komme med bortforklaringer. Det er ganske mange i denne tråden som har dårlige opplevelser på Kongen Marina. Jeg tviler sterkt på at noen finner på slike historier, så her har du en jobb å gjøre i forhold til neste års sesong. Hvis dere klarer å behandle kundene som kunder og ikke plagsomme mennesker som kommer til dere for å mase om diesel og kioskvarer, så kanskje noen av oss dukker opp igjen etter en tid. Plasseringen av marinaen sammen med en bedre kundebehandling burde være et godt utgangspunkt for å tjene penger, men hvis det føles "brysomt" er det kanskje like greit å finne på noe annet... Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Ben Sin Svart 14.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Det er alltid bra at motparten kommer på banen. Jeg har ingen erfaring med denne Marinaen, men det hjelper ingenting at Kongen Marina selv er fornøyd med servicen de gir. Det er hvordan servicen blir oppfattet av kunden som er avgjørende! Dette gjelder selvfølgelig for alle som driver i servicebransjen eller med kjøp og salg. Lytt til kunden. Sett deg inn i kundens situasjon. Vær kunde selv, og finn ut hvordan man selv liker å bli behandlet. Og ikke minst motsatt. Kongen Marina har all mulighet til å ta lærdom av innspillene i denne tråden til å bli den Marinaen med best service i hele Oslofjorden. Hvis de vil! Skal man ta denne pollen på alvor, ser det ut som om de har noe å jobbe med. Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 14.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Her er vel Østkyst Hustler inne på noe av det jeg håpet ville bli resultatet - men den gang ei. Hadde jeg vært Kongen Marina, hadde jeg kanskje sagt noe sånt som at alle de som har hatt dårlige erfaringer frem til et gitt punkt, kunne få en liter eller to gratis. Rett og slett for å kunne si "kom tilbake, og vi skal vise dere at vi kan endre oss". Jeg ville i alle fall ha lagt meg langflat ettersom trenden i spørreundersøkelsen begynner å bli klar. Men det er vel dette som utgjør den store forskjellen mellom det å gi service eller ikke. Det er like logisk som de smartingene som blir utsatt for TV2 Hjelper deg. De som legger seg langflate, får verdens beste reklametid på TV, som normalt er langt dyrere enn det tvisten dreier seg om. Siste alternativ begynner dog kanskje å bli for sent her i dette tilfelle.... Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 14.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Mitt inntrykk er at Kongen Marina har så stor kundemasse, som uansett kommer, at servicen trenger ikke være bedre. Tenk all den trafikken om sommer'n, så da er det bare å få kundene videre for å få inn flere, så får service være service... Man tjener ikke penger på service når man har så god beliggenhet, da kommer jo pengene uansett!! Det var mine synspunkter! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Ben Sin Svart 14.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Man tjener ikke penger på service når man har så god beliggenhet, da kommer jo pengene uansett!! Ække enig. Det er godt mulig å kvitte seg med kundene sine, selv med verdens beste beliggenhet, bare man gir dårlig nok service. Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 14.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Vel... I kjerne sesongen er nok det korrekt, men ikke med en gang man går utenfor dette område. Tviler på at det er nok omsetning til å klare husleie og andre kostnader dersom man ikke har noen inntekter resten av året. Jeg fyller ca 1000-1300 liter pr gang, og jeg fyller fortsatt, selv om jeg tar opp båten nå snart. Men det kan hende at omsetningen og bransjen er så lite service følsom at du har rett. Jeg vil i alle fall tro at det er forskjell dersom det kommer 1-3 båter pr dag som fyller slike volum også om høsten. Det kjøpes jo ikke bare drivstoff, som regel går det lett pølser, tuaverk, og andre ting i tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 14.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Nå har jeg hatt plass på Kongen i sommer og har tanket der noen ganger, for noen uker siden kom vi akkurat ved stengetid og skulle tanke, pumpen var avslått og betjeningen var på vei ut. Jeg ropte til han om det var mulig og få fyllt før han dro, han svarte at det var en kortpumpe litt lenger bort enn der jeg lå, men at han kunne starte pumpen igjen så jeg slapp og flytte båten. Han ventet mens vi fyllte, god servise synes jeg Bare av ren nysgjerrighet; kortleseren på Kongen står ved døren, og den går vel til alle pumpene? For all del, godt mulig jeg tar feil, men mener å huske at det var slik? Forstod ikke helt hvorfor man evt trengte å flytte båten.... Med mindre du ønsket å betale kontant, selvsagt. Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 14.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Jeg har brukt Kongen marina i 6 sesonger nå, og synes servicen er helt ok. Hverken mer eller mindre! Dessuten er han alltid billigere på diesel og bensin enn Lindøya. Kommer fortsatt til og bruke den marinaen når jeg fyller diesel eller bensin i Oslo. Mvh Henboe. Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 14.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2008 Vollen marina gir lett 40 øre rabatt på diesel, og da er prisen i utgangspunktet lavere enn Kongen. Litt artig når man ser på svarene i tråden her, nederst på hjemmesiden står det klart og tydelig: "Vårt motto er: Når kunden er fornøyd, er vi også fornøyd !" Var i litt kontrast med spørreundersøkelsen her muligens? Selv om den nok helt sikkert ikke er like nøyaktig som en full markedsundersøkelse...... Sitér dette innlegget Link to post
Kongen Marina Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 For ordens skyld; mitt navn er Morten, og jeg er gjerne på fornavn med "alle". Jeg forveksles ofte med en av mine ansatte, som nærmer seg samme alder som meg. Det var nok også tilfellet den dagen du ble nektet å vaske din båt. Jeg vil selvfølgelig ikke unnskylde oppførselen fra min ansatte, og som du opplevde mens du var iferd med å vaske båten. Episoden skulle vært håndtert helt annerledes! Jeg forstår at du ikke hadde lagt merke til ”forbudsskiltet” som står ved vannslangen du brukte, og som min ansatte oppfattet at du hadde ignorert. I ettertid er det lett å se at hele episoden hadde vært unngått om du hadde spurt først. Jeg oppfattes nok også som ganske ”firkantet”, fordi jeg har satt ganske firkantete regler for hvordan jeg vil ha det på Kongen Marina. De fleste båteiere som vil legge til for å tanke drivstoff, vet hvor irrirerende det er å ikke komme til fordi det ligger andre båter der som……. - er ferdig med å handle, men bare venter på noen…. - sitter på Kroa…… - er i ferd med å vaske båten sin… - ..skal ta opp båten, venter bare på bil med henger etc. Jeg kan ikke overlate til båteiere som vil spise og drikke på Kroa vegg i vegg, å vurdere om deres båt ved våre brygger ligger til hinder for andre kunder. Det kan plutselig komme 2 eller flere båter, og da er det et problem... Det samme gjelder for de som vil vaske sin båt. Slike ”firkantete” regler er for å sikre alle kunder plass foran alle pumper, sålenge stasjonen er åpen. At reglene håndheves like "firkantet" i oktober som i juli, er bl.a for at drivstoffkunder i oktober har svært få tankstasjoner å velge mellom i indre Oslofjord. Når stasjonen er stengt må, gjerne våre brygger benyttes til alle slags lovlige ærend, også til Kro besøk og til vasking av båt, Sørg bare for at de som vil benytte betalingsterminalen, kommer til ved pumpene rett foran butikken. (Det er kun disse som benyttes via terminalen.) La meg også henlede båtfolkets oppmerksomhet til den plassen ved Kongen Marina, som ligger helt inn mot brua ut til Kongen. Plassen er kommunal, og var for 10-12 år siden merket som disponibel for av- og pålessing (og venting??) Plassen har de seneste 3 årene vært okkupert av en utrangert redningsbåt med fasong som et egg. Vedkommende betaler ikke for seg og forsyner seg med strøm og vann. Men værre er det at båten hindrer tilgang til bryggen for alle andre. Henvendelser til kommunen har ikke medført noen reaksjon. Dette medfører også et ytterligere press på våre drivstoffbrygger, ved at vi gir tilgang til båtfolk som tømmer- eller fyller båten med utstyr vår og høst, tar opp- eller setter ut båter, trenger bryggeplass for av- og pålessing etc. Vi ber derfor om forståelse for at slike ærend må foregå så raskt som mulig, og til så liten hindring for våre øvrige kunder som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Jeg har til nå ikke sett noe galt i at man omtaler servicegrad i bedrifter/andre nærliggende forhold. Men, jeg hadde for 14 dager siden en interessant samtale med en jeg kjenner som er daglig leder for et maritimt selskap. Jeg fortalte ham at omtalte firma ble omtalt bra på dette forum, og så langt ikke funnet negativ omtale. "jeg hadde helst sett at det ikke ble omtalt overhode" fikk jeg kommentar, hvorpå han forklarte at "et lite ord sagt feil, og feilopplysning ligger for evig tid på nett.....", med flere årsaker. Jeg har tenkt en del på hva han fortalte meg. Jeg har også forsøkt å sette meg inn i hans "verden". Og jeg må innrømme jeg nå langt på vei er enig. Når der blir sagt noe feil/dårlig reklame blir gitt, hvilken troverdighet skal vi tillegge representanter for virksomheten som blir omtalt ? Han/hun skal jo selge sitt produkt/firma. Selvsagt skal de da fremheve seg i positiv retning. Den aller største forskjellen er at representanten for selskapet må stå frem "offentlig" mens vi fortsatt kan være anonyme. Når man tenker seg om, så har man en enorm makt i fingrene sine. Man kan helt anonymt bidra til at virksomheter går dårligere. Ja faktisk kan man helt anonymt faktisk ødelegge levebrødet til virksomheter. Å si da at "jammen de kan jo komme med sine versjoner...." blir for enkelt. Der finnes et utallig fora på nett hvor negativitet kan fremkomme. Skal man da hele tiden ha vaktrolle på nett for å forsvare sin virksomhet? Men så er det dette med ytringsfrihet. Selvsagt skal denne ivaretaes. Men til enhver pris ? Når jeg møter mennesker, står de helt fritt til å si "du er støgg du", "båten din er stygg", "du er dum du som prioriterer slik" etc etc. Dette ER helt i orden, man skal få lov til å si sine meninger. MEN om noen skriver dette på et forum anonymt så er det etter mine begreper på grensen til feigt. Tar jeg feil ? For en tid tilbake hadde vi et medlem som omtalte en annen manns båt som "....noe inni granskauen stygg....". Han ble moderert ned og såvidt jeg husker ble dette tatt bort (?). Er det da riktig at vi "tar et firma" istedet? Der sitter jo personer bak det firmaet også ? Ytringsfriheten i Norge er sterkt, og den vil vi beholde, men er vi i ferd med å tøye grensene for langt ? Jeg har nok omtalt selskaper negativt selv ved anledninger. Etter samtalen med omtalte person lengre oppe må jeg innrømme jeg angrer noe på dette selv om dette nok føltes riktig da. Når "ting går en i mot", vil jeg for egen del søke mulighet i å først ta kontakt direkte med selskapets daglige leder, og om ikke dette hjelper, med styrets formann. Hjelper ikke dette, står jeg selv fritt til å velge om jeg benytter det selskap i fremtiden! Men, misforstå meg rett, dette er hva jeg personlig føler, hva andre gjør har jeg intet med........ Når det gjelder omtalte firma i denne tråd på Kongen, så kjenner jeg hverken det selskap, ei heller daglig leder eller lignende. Jeg har neppe vært innom der engang, men mine betraktninger må anses som generelle. (Luigi, ikke ta deg nær av hva jeg skriver. Egentlig er det bra av deg som trådstarter og ta opp et emne som berører mange i indre oslofjord. Igjen, mine betraktninger må anses som generelle som går mer på om vi her på forumet tøyer grensene litt for langt. Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Jeg forveksles ofte med en av mine ansatte, som nærmer seg samme alder som meg. Det var nok også tilfellet den dagen du ble nektet å vaske din båt. Episoden var lørdag, så da kan du kanskje bekrefte - eller avkrefte hvem som var der? Skal være den første til å si at jeg trodde det var "deg" som var der... Jeg vil selvfølgelig ikke unnskylde oppførselen fra min ansatte, og som du opplevde mens du var iferd med å vaske båten. Episoden skulle vært håndtert helt annerledes! Jeg forstår at du ikke hadde lagt merke til ”forbudsskiltet” som står ved vannslangen du brukte, og som min ansatte oppfattet at du hadde ignorert. I ettertid er det lett å se at hele episoden hadde vært unngått om du hadde spurt først. Ved første øyekast ble jeg glad når jeg leste dette, for det fremstår som om du sier "unnskyld" for hendelsen - hvilket jeg også mener er korrekt å si fra leder i en slik situasjon. Men når jeg ser at du fremhever "ikke", mens du samtidig sier at episoden skulle ha vært håndtert annerledes, blir jeg i tvil om hva du egentlig mener? Jeg oppfattes nok også som ganske ”firkantet”, fordi jeg har satt ganske firkantete regler for hvordan jeg vil ha det på Kongen Marina. Jeg kan bekrefte at det er en oppfatning flere andre båteiere jeg kjenner, har av ledelsen på Kongen. Det er her jeg mener dere kanskje burde ta litt lærdom? Les det som er skrevet tidligere i tråden. Jeg forstår godt at man må være firkantet når det er hektisk om sommeren, og ennå mer skjønner jeg at du kan bli irritert på en båteier som går på kafeen ved siden av. Han hindrer din omsetning - uansett. Men det er dessverre ikke det vi stod overfor her, og jeg regner med at du ser forskjellen? La meg også henlede båtfolkets oppmerksomhet til den plassen ved Kongen Marina, som ligger helt inn mot brua ut til Kongen. Plassen er kommunal, og var for 10-12 år siden merket som disponibel for av- og pålessing (og venting??) Plassen har de seneste 3 årene vært okkupert av en utrangert redningsbåt med fasong som et egg. Vedkommende betaler ikke for seg og forsyner seg med strøm og vann. Men værre er det at båten hindrer tilgang til bryggen for alle andre. Henvendelser til kommunen har ikke medført noen reaksjon. Dette medfører også et ytterligere press på våre drivstoffbrygger, ved at vi gir tilgang til båtfolk som tømmer- eller fyller båten med utstyr vår og høst, tar opp- eller setter ut båter, trenger bryggeplass for av- og pålessing etc. Vi ber derfor om forståelse for at slike ærend må foregå så raskt som mulig, og til så liten hindring for våre øvrige kunder som mulig. Her ble jeg veldig nysgjerrig - jeg lå på den siden du beskriver, nettopp for ikke å ligge i veien for noen. Den delen som går fra broen mot Kongen, bort til hjørnet mot Kiel fergen, er denne kommunal? Hvorfor ble jeg da bedt om ikke å ligge der? Nå skal det sies at jeg i butikken viste stor forståelse, og hadde ingen "sure miner", rett og slett fordi jeg ble så perpleks av situasjonen. Det var ikke før jeg snakket med andre på KNS, og etter at jeg hadde tenkt meg om, at jeg ble irritert. Om det var sagt eller ikke i klartekst, kan jeg derfor ikke bekrefte eller avkrefte, men jeg selv oppfattet det dit hen at jeg måtte "pelle meg bort" fra stedet. Jeg tar som sagt alle forbehold om at dette ikke ble sagt direkte. "jeg hadde helst sett at det ikke ble omtalt overhode" fikk jeg kommentar, hvorpå han forklarte at "et lite ord sagt feil, og feilopplysning ligger for evig tid på nett.....", med flere årsaker. Er enig i at internett sånn sett er farlig. Men tenk hvor bra reklame det da blir, dersom bedriften selv er enig i at det er begått en feil, faktisk viser vilje til å rette opp hendelsen? Det er som jeg tidligere sa ifb med TV2 Hjelper Deg. Det er kun idioter som ikke skjønner hvor genial markedsføring dette er. Det samme gjelder internett. Men at man skal være varsom, er jeg enig i. (Luigi, ikke ta deg nær av hva jeg skriver. Egentlig er det bra av deg som trådstarter og ta opp et emne som berører mange i indre oslofjord. Igjen, mine betraktninger må anses som generelle som går mer på om vi her på forumet tøyer grensene litt for langt. Det skal nok langt mer til for at jeg skal ta meg nær av noe som helst - og jeg er i stor grad enig med deg. Jeg selv skrev tidlig i tråden litt lett at jeg skulle ønske Kongen gikk konk. Det mener jeg selvsagt ikke, og jeg trekker dette tilbake uten å nøle. Men alt det andre står jeg for. Kongen Marina ville ha hatt gode ting å kunne vise tilbake til, dersom de hadde skrevet at "dette beklager vi, selvsagt. Kom innom en dag til uken, så kan vi se om vi ikke kan finne et plaster på såret". De hadde ikke en gang trengt å "gi" noe, bare jeg ble gjort klar over to vesentlige ting: - Er det slik Kongen Marina ØNSKER å fremstå, eller - Er det slik at det er skjedd en glipp, som de ikke mener er forenelig med det de selv mener er korrekt Alle begår feil, inkludert meg selv, og det avgjørende er ikke at Kongen ber om "unnskyldning". Jeg fikk vasket båten ferdig, og jeg fikk tom. lånt høytrykk spyler gratis, når jeg dro til KNS. Det som er avgjørende for meg, er om Kongen Marina mener at dette var en feil, eller om det var korrekt oppførsel - hensett at episoden var i midten av oktober måned uten noen form for trafikk til verken pumper eller stasjon. En ting jeg ikke har nevnt, er at jeg ble skeptisk til hele oppførselen til han som stod bak disken. Når han kuttet vannet fra innsiden på bensinstasjonen, kom en frustrert ansatt inn samtidig med meg og var fortvilet over at vannet var borte i lokalene i restauranten ved siden av. Betjeningen bak disken svarte med at han ikke visste noe om det, og at det sikkert kom tilbake snart. Han som spurte, jobbet på kroen som er i samme bygg som bensinstasjonen. Han var både høflig og rolig når han spurte. Både jeg, og han bak disken, visste jo hva årsaken til at vannet var borte. Betjeningen hadde jo 3 minutter før gått inn på bakrommet og skrudd av vannet. Dette minner om en holdning som ikke er forenelig med det jeg mener er anstendig oppførsel. Han kunne ha sagt at han tok vannet noen minutter ifb med en båt, og at han ville skru det på om noen få minutter. Isteden valgte han å lyve. Ovennevnte episode valgte jeg først å ikke nevne her, men etter en litt nærmere runde med meg selv, velger jeg å gå ut med det, siden det kanskje synliggjør litt lettere hvorfor jeg var irritert. Personlig ville i alle fall jeg ha forsøkt å gjøre noe med situasjonen, hensett at så mange båtfolk her inne faktisk er enig i mye av det som har kommet frem. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Siden Kongen Marina har fått ganske mye "pepper" i denne tråden, vil jeg som kunde der bidra til å rette opp et etter mitt syn litt fordreid bilde av bedriften. Jeg har faktisk kun opplevd hyggelig betjening der. Når det er sagt, kan det jo godt hende at den personen som Luigi beklager seg over (med rette) kan ha hatt en dårlig dag. Men sist jeg var der og fylte diesel,( for 2 dager siden) var det faktisk litt irriterende at jeg måtte vente lenge utenfor moloen fordi det lå en inne ved pumpen og vasket båten etter at han hadde fyllt. Da jeg så nærmet meg moloen for å vise at jeg skulle fylle, kom han jeg tror er eieren ut og vinket meg bort til den andre pumpen, som ligger på den "kommunale" bryggen. Og Luigi, det fremgår av eierens innlegg at det kun er plassen hvor redningsbåten ligger som er kommunal, ikke hele bryggen. Jeg har også fulgt litt med på dieselprisene i nærheten (Lindøya slipp, Kavringen, Bestumkilen) og funnet at Kongen Marina har den billigste prisen. Derfor fyller jeg der. Men havnen er trang, så det er viktig at ikke båter ligger der unødig lenge. Jeg synes forøvrig at eieren av Kongen Marina har kommet med en grei beklagelse, og håper at han også vil ta sin ansatte for seg "på bakrommet". Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Mix Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Jeg irriterer meg grenseløst over å ligge i bunkringskø og se folk ta seg allverdens tid. Folk skal ha is og kioskvarer, og helst spise dette også før de kaster loss, og slipper andre til. I tillegg har slike folk i båt også gjerne fortøyd midt på¨bunkringsbrygga, istedet for å forhale helt til enden, slik at det ikke er plass til flere båter. Og det gjerne attpåtil når det de ser at andre ligger i kø. Men å legge seg til på ei bunkringsbrygge og begynne å vaske båten !!! Den synes jeg tar kaka ! Jeg ville aldri drømt om å finne på noe sånnt. Aldri ! Sorry Luigi, hvis dette foregikk på ei bunkringsbrygge får du ingen sympati av meg, selv om dette var utenfor høysesongen. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Har vært kunde på Kongen Marina i flere år, og kan ikke si jeg er særlig imponert over humøret og instillingen til dem som betjener butikken. Har ingen konkret episode å klage på, men føler meg ikke særlig velkommen. Jeg tror mye av årsaken ligger i manglende konkurranse. Kongen Marina er "et nødvendig onde" for oss oss ferdes i indre oslofjord. Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 (redigert) Men å legge seg til på ei bunkringsbrygge og begynne å vaske båten !!!Den synes jeg tar kaka ! Jeg ville aldri drømt om å finne på noe sånnt. Aldri ! Sorry Luigi, hvis dette foregikk på ei bunkringsbrygge får du ingen sympati av meg, selv om dette var utenfor høysesongen. La det være klart med en eneste gang, jeg kan bli så sinna at jeg tyr til hornet på båten (og det høres!!), når folk ikke flytter seg etter fylling. Gærne koner eller elskerinner, barn, eller andre som skal ha 100 kioskvarer, kan gjøre det de skal på land, mens skipper dupper ute uten å ta plass for andre. Ennå verre er det når mindre båter sniker i køen foran større, fordi de tror at det ikke de større må vente lengre - hvilket som regel er feil. Jeg kan ikke være mer enig med dere i dette - og jeg kan sikkert til tider bli langt mer irritert enn det som beskrives her. Det jeg irriterte meg over på Kongen Marina, var det jeg har presisert her tidligere. At jeg lå på siden av kaien, at ALLE pumper var ledige, også den jeg lå nærmest, for så stor båt som det er mulig å komme inn med der. Jeg lå med andre ord ikke i veien for noen andre. Det fremgår også fra det Kongen Marina skriver (i alle fall slik jeg tolker det), at dette kun er et prinsipp, og ikke en ting som de vurderer - og tilpasser ved behov. Jeg forstår veldig godt at slike regler lages, og håndheves, men ikke når det er høst, og det ikke finnes en eneste annen båt der. Jeg husker ikke hvor mange pumper Kongen Marina har, men jeg tipper det er 4 på langbryggen, og en på "enden". Samtlige av disse var tilgjengelige - om det så hadde vært en 70-foter som kom inn. Jeg kan heller ikke se at Kongen Marina kommer med noen beklagelse, ordet "ikke" fremheves jo når de sier at de ikke ber som unnskyldning. Helt uavhengig av reglene, så er jeg mest irritert over at betjeningen ikke kom ut og sa vennlig at "her kan du dessverre ikke vaske, så det ville være fint om du gikk et annet sted, se skiltet der". I tillegg ville det være naturlig at jeg fikk 2-3 minutter på meg til å da spyle av den verste såpen. Jeg har ikke noe problem med å etterleve "påbudet", men det er måten det ble poengtert på overfor meg som er problemet. Når det er sagt, så kan jeg lett nøytralisere min holdning til Kongen Marina øyeblikkelig - dersom de hadde enkelt sagt at de beklaget måten saken utartet seg på, fordi dette kunne ha blitt løst bedre. Trenger ikke en gang å beklage at de påpekte jeg ikke kunne vaske der. De er selvsagt frie til å bestemme dette selv. Helt avslutningsvis: det var ikke høstrengjøringen dette dreide seg om, det var noen få minutter med vask av kalesje pga måkedritt. Redigert 15.Oktober.2008 av Luigi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Ok Luigi, det virker som du har ditt på det tørre. Jeg har aldri bunkret på Kongen, så det er sagt. Da er jeg enig med deg, slik kundebehandling er lavmål. En uforbeholden unnskyldning burde kunne forventes . Sitér dette innlegget Link to post
Kongen Marina Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 (redigert) Nå synes jeg det blir VEL mye flisespikkeri, når du plukker fra hverandre sitater og prøver å analysere disse bit for bit. Jeg har fortalt at mitt navn er Morten, og jeg har prøvå å fortelle at det IKKE var innehaveren (meg) du traff lørdag. Da hadde jeg fri. Tror du jeg ville antydet at det var en ansatt som hadde vært på jobb lørdag, hvis det virkelig var meg??? Du siterer meg: “Jeg vil selvfølgelig ikke unnskylde oppførselen fra min ansatte”… Nei, jeg har derimot prøvd å gi uttrykk for at jeg sterkt beklager den. Og jeg har fremhevet ikke for å understreke at det. Det står ikke “ikke” i anførselstegn! Så da må du forstå at jeg mener at dette ikke var korrekt oppførsel, noe jeg altså sterkt beklager. Jeg har forøvrig oppfattet at folk flest har tolket mitt svar til deg som en beklagelse, unnskyldning og forklaring. Pumpen du lå nærmest er en dobbelpumpe for diesel, og er desidert den pumpen vi selger mest fra. Fredag og lørdag over 2700 liter. Kvitteringsloggen viser at like etter at du kastet loss, hadde vi flere store fyllinger der, til store båter som helst ligger longside der. Jeg er glad de fikk plass, uten å måtte buksere inn i indre havnebasseng! Det er som Verrie sier. Du er anonym. Jeg kan ikke ta kontakt med deg annet enn gjennom ”Åpent forum”, men du må gjerne ta kontakt med meg. Bruk telefon eller epost, eller kom innom for å presentere deg. Nå vet du mitt navn. Jeg har også oppgitt min epost adresse, som du også finner på websiden du har sitert. - Og for å presisere eierforholdene når det gjelder bryggene fra Esso skiltet og inn til brua til Kongen, noe som kun kan ha interesse for lokalkjente; Kongen Marina leier alle bryggemeter fra Kroa´s uteservering til rundt hjørnet ved Esso skiltet, slik at det er god plass for en 55 foter longside der du lå. Alle disse bryggemeterne er til disposisjon for våre drivstoffkunder, enten det er små eller store båter, bensin eller diesel, seil eller motor. Alle er velkommen! Den neste plassen leies ut på årsbasis, pr. idag til en stor Fairline. Begge disse 2 leieforholdene er det byggets eier som står bak. Den innerste plassen er kommunal……… Det er forresten utsettingsrampen også, noe som forklarer dennes sørgelige forfatning. Henvendelse om dette er rettet til Oslo Kommune v/Friluftsetaten som skulle legge det frem for Småbåtutvalget…. Redigert 15.Oktober.2008 av Kongen Marina (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Beklager Kongen, men du må nok fjerne den ikke, skal du få frem hva du egentlig mener. Les setningen din en gang til du. Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 (redigert) Du siterer meg: “Jeg vil selvfølgelig ikke unnskylde oppførselen fra min ansatte”… Nei, jeg har derimot prøvd å gi uttrykk for at jeg sterkt beklager den. Og jeg har fremhevet ikke for å understreke at det. Det står ikke “ikke” i anførselstegn! Så da må du forstå at jeg mener at dette ikke var korrekt oppførsel, noe jeg altså sterkt beklager. Jeg har forøvrig oppfattet at folk flest har tolket mitt svar til deg som en beklagelse, unnskyldning og forklaring. For meg spiller det ingen rolle hva du har sagt, for meg spiller det en rolle hva du mener. Du beklager nå, og det gjør at jeg setter meg selv i "nøytral" hva angår mitt forhold til dere. Båten skal ikke opp før slutten av oktober, så da kan det jo hende vi tom. kan hilse på hverandre og "shake hands" - hvis det er av noe interesse. Deres forhold til kroen ved siden av ifb med vann, er ikke mitt bord - så den saken legger jeg meg ikke opp i. Jeg synes dog at det er ganske drøyt å si det som ble sagt. Løgn kommer man aldri langt med i livet. Foreslår følgende; du bekrefter din eventuelle egen interesse i å ønske å forbedre deg, så får vi se hva neste spørreundersøkelse sier her i forumet. Jeg kommer til å legge opp en ny, enten til våren, eller kanskje før (kan varsle deg på epost hvis du ønsker). Det kommer litt an på hva du selv tenker om eventuelle endringer. Hvis jeg hadde vært i din possisjon, ville jeg ha sagt her i forumet hva du tenker kan forbedres, for deretter å kanskje teste litt ved å få tilbakemledinger fra kundene. Men jeg er ikke deg, så derfor nevnes det kun.... Mitt sterkeste ønske er selvsagt at dere har priser som samsvarer med andre (smnl særlig med Vollen), og at man får nogenlunde den samme service. Jeg skal smile bredt den dagen det står en kar som tar meg imot når jeg kommer - dersom det ikke er andre kunder som okkuperer oppmerksomheten. Dette er kanskje litt fremmed for dere, men jeg tror en "test" av andre steder vil kunne gi en "aha opplevelse". Det finnes flere marinaer, også i Sandvika bl.a., som gir en helt fantastisk kundeservice i form av ting som tidligere er nevnt her. I tillegg finnes også Drivstoff Børsen her på BP, og dersom du oppdaterer den (aner ikke hvordan, epost?), vil du jo kunne vise at du er konkurransedyktg også på det punktet. En ting er sikkert; uten denne siste meldingen fra dere, hadde jeg gjort mitt for å påse at jeg aldri hadde kjøpt noe hos deg igjen. En aller siste ting; du sier at det kom en båt og kjøpte diesel rett etter at jeg dro. Det stemmer ikke, den kom rett før. Min nære venn var nemmelig i sin Princess også etter at jeg dro. Han har bryggeplass på nabobryggen på Kongen. Jeg fortalte ham om episoden ifb med at jeg vurderte å låne en plass på hans brygge for å fortsette der. Iflg ham, var det ingen andre båter på den siden jeg lå frem til han dro senere på ettermiddagen. Redigert 15.Oktober.2008 av Luigi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Jeg vil selvfølgelig ikke unnskylde oppførselen fra min ansatte, og som du opplevde mens du var iferd med å vaske båten. Episoden skulle vært håndtert helt annerledes! Jeg forstår nå at du mente å si det motsatte av hva du her skriver og det er bra! Nok et eksempel på hvor lett det er å misforstå/bli misforstått når man ikke står der ansikt til ansikt og med hele kroppen kan understreke ordenes betydning! Forhåpentligvis kommer det noe godt ut av denne tråden til beste både for marinaen og dens kunder "båtfolk" såvel som "folk i båt"! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Luigi Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Det er som Verrie sier. Du er anonym. Jeg kan ikke ta kontakt med deg annet enn gjennom ”Åpent forum”, men du må gjerne ta kontakt med meg. Bruk telefon eller epost, eller kom innom for å presentere deg. Nå vet du mitt navn. Jeg har også oppgitt min epost adresse, som du også finner på websiden du har sitert. Glemte å svare deg på denne, beklager det. Send meg en IM her på forumet, så kan du få tak i meg akkurat når det måtte passe. Jeg ønsket ikke at vi skulle ta kontakt privat, for det er ikke det som var mitt poeng. Jeg ville høre hva andre båtfolk mente om saken. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 (redigert) Jeg vil selvfølgelig ikke unnskylde oppførselen fra min ansatte, og som du opplevde mens du var iferd med å vaske båten. Episoden skulle vært håndtert helt annerledes! synes ikke denne var vanskelig å forstå. kommer kansje mest ann på hvilken måte man leser den på. synes også det er helt på trynet å lage en poll\spørreundersøkelse av en bedrift her på forumet. det er vel ofte de som har opplevd noe kjipt som skriker høyest. ikke sikkert "alle " nøytrale som har handlet der gidder stemme. uansett , hvorfor lage en slik , når du har fått fram din sak og faktisk også har fått tilsvar av eieren. er det for å gjøre mest mulig skade? hvis ikke ville jeg fjernet den. Redigert 15.Oktober.2008 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Luigi Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 (redigert) Til Hifo: Jeg har - som du ser - sagt meg fornøyd med det som Kongen Marina har sagt. At det var et avsnitt som kunne tolkes begge veier, gjorde lite da dette ble oppklart. Det er derfor jeg også sier at jeg, etter det siste svaret, er nøytral i forhold til både hva jeg sier til andre om Kongen Marina, og hvordan min holdning selv er til samme sted. Spørreundersøkelsen deler jeg ikke ditt syn om. Dersom flertallet er misfornøyd, og personer som er fornøyde leser det, tror jeg ikke de har noen mindre grunn til å klikke positivt, enn personer som tenker negativt. Men det er jo en win-win siutasjon dersom resultatet blir en Marina med flere happy kunder, og en ennå mer happy eier. Redigert 15.Oktober.2008 av Luigi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.