hifo Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 (redigert) jeg husker godt lano 2 og en til , ble utsatt for en lignende poll\undersøkelse her inne på bp. tror medlemmet som startet det ikke er med oss her inne lenger. ( frivillig ) den tråden ble umiddelbart stoppet av moderatorene. og den ble kritisert på det sterkeste ,selv av de som ville ha dem ut av forumet. . husk lano 2 og ???? er to totalt anonyme nick i et bittelite internett forum. så hvorfor moderatorne ser gjennom fingrene når det er navgitte mennesker og firma innblandet begriper ikke jeg. med tanke på pollen din :er det ikke noe som heter skadefryd er den største fryd ?? jeg vil med dette innlegget rette like sterk kritikk mot MODERATORENE som deg luigi. (mario :-) Redigert 16.Oktober.2008 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Ingar Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Slik som tråden har utviklet seg er jeg enig, har slettet poll'en. (Ønsker noen å diskutere dette så opprett et emne under Generelt) Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 (redigert) Hifo, du kritiserer andre for å kritisere.....? Er du da bedre enn dem som kritiserer ? Det er sikkert Pollen du mener, og generelt er jeg enig i at slike "undersøkelser" ikke gir et bilde av den fulle sannhet enten de fremsettes av Tabloid eller her på BP. Uansett er tråden fin, spesielt for innehaver som får tilbakemeldinger på bedriften. De dårlige er like viktige å ta med seg som de gode i arbeidet med å gjøre kunder fornøyde og butikken god og lønnsom. Redigert 16.Oktober.2008 av mhemil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Slik som tråden har utviklet seg er jeg enig, har slettet poll'en. Flott! Anonyme "angrep" på navngitte næringsdrivende har jeg ikke sansen for. Jeg lurer litt på hvorfor ikke saken ble tatt opp med eier direkte. Flott at Kongen Marina har fremsatt sin versjon, en sak har alltid to sider.... Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 16.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 (redigert) Anonyme "angrep" på navngitte næringsdrivende har jeg ikke sansen for. Jeg lurer litt på hvorfor ikke saken ble tatt opp med eier direkte. Flott at Kongen Marina har fremsatt sin versjon, en sak har alltid to sider.... Til Oteren: hva er alternativet? Ingen navnga personen, han sa det selv. Men hva med de andre selskapene som selger produkter eller tjenester, og som blir debatert her? Det er mennesker bak en hver handling.... Så til alle: at meningsmålingen er slettet, er helt ok for meg. Jeg har fått svar på mine spørsmål ifb med mitt første innlegg. For det første lurte jeg på om dette var noe andre hadde opplevet, og det ble bekreftet. For det andre lurte jeg på om det var noe som Kongen Marina mente var riktig av dem, eller en feil, og det bekreftet de at det var - en feil som lett kunne rettes med å si akkurat det. Det er derfor jeg også sa at jeg er fornøyd, og i "nøytral" i forhold til hva jeg mener om Kongen Marina nå. Det jeg derimot IKKE er enig i, er de som her mener at det er galt å kunne legge ut slike spørsmål her, og som lurer på hvorfor det ikke er tatt opp med Kongen Marina direkte. Den som spør om det siste, aner ikke hva Kongen Marina er i det hele tatt tror jeg. Det virker for meg som du ikke har lest hele tråden? Når jeg har spurt Kongen Marina om ting tidligere, er jeg blitt bryskt avvist - på lik linje som mange andre her inne. Vaskingen og denne siste hendelsen er jo et klart eksempel på akkurat det. Videre er det kommet frem at også andre opplever det samme. Hadde jeg sendt en epost til marinaen direkte, ville jeg for det første ikke fått vite hva andre mener, hvilket er interessant nok, og for det andre ville nok heller ikke resultatet ha blitt like godt belyst. Men dersom moderator eller andre her inne mener at jeg brøt noen retningslinjer eller regler ved å opprette spørsmålet, og opprette spørreundersøkelsen, så vis meg hvor det står. Dersom man ikke i et forum kan rette kritikk eller spørsmål rundt produkter, tjenester, steder eller andre slike ting, må nok 2/3 deler av det som allerede ligger her slettes. Den oppfatning jeg har av stedet her, er at det er godt egnet til nettopp slike vurderinger fra andre Båtentusiaster. For de som har lest trådene om Drittlei Måkejager, så er vel det også et godt eksempel på slik produkt/kritikk evaluering. Hvorfor i alle dager skulle man ikke kunne opprette en undersøkelse som feks sier "Er du fornøyd med Drittlei Måkejager?" Tviler på at moderator mener at det ikke ville være mulig. Derfor skjønner jeg egentlig heller ikke hvorfor herværende undersøkelse ble slettet - for det er jo akkurat det samme. Importøren av Drittlei er en enkelt person. Eksemplet var kun ment som en sammenligning, jeg kjenner verken produktet Drittlei eller importør. Poenget mitt er bare at dersom vi mister mulighet til å sammenligne diesel priser, varsle om man får dieseldyr i drivstoffet et gitt sted, ikke får mulighet til å spørre om referanser rundt opplagssteder og personer som har disse - hva er poenget med forumet da??? Litt frustrert akkurat nå.... Ikke om Kongen Marina, men om hva som egentlig menes er korrekt policy. Men det kan kanskje moderator fortelle??? Avsltningsvis: jeg har sagt det flere ganger før, men det er så mange som aldri tar seg bryet med å lese hele tråder. Kongen Marina har sagt at de mente det kunne vært løst bedre, og de har sagt at slik oppførsel ikke skal være hovedregelen. Det var akkurat de tingene jeg ønsket svaret på, så da er det sagt atter en gang - til det kjedsommelige for de som har fulgt tråden. Redigert 16.Oktober.2008 av Luigi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 (redigert) Det jeg derimot IKKE er enig i, er de som her mener at det er galt å kunne legge ut slike spørsmål her, Hvorfor i alle dager skulle man ikke kunne opprette en undersøkelse som feks sier "Er du fornøyd med Drittlei Måkejager?" legge ut et spørsmål er i mine øyne ikke det samme som å lage en poll. til setning 2 . det er en vesens forskjell på å lage en poll om et produkt\gjenstand og personkritikk som dette dreide seg om. hadde du kritisert feks beliggenheten eller varebeholdningen ville dette blitt mere spiselig etter mitt syn. tror du får fram dine synspunkter uten slike poller . husk , den pollen står der svart på hvitt om tyve år . jeg har selv kritisert servicenivået på bedrifter her på bp , men etter en tlf fra eieren dagen etter ,sitter jeg igjen med en vond smak i kjeften og angrer på hele skriveriet. Redigert 16.Oktober.2008 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Luigi Svart 16.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Ble plutselig litt usikker på hva en POLL er for noe? Antar at det er den "meningsmålingen" jeg la ut? Meldingene blir jo liggende akkurat like lenge som undersøkelsen? Dersom du la ut noe negativt om en bedrift, og etter en samtale med en representant derfra, fikk ordnet opp i tingene - er ikke det da verdens beste reklame å skrive videre at de ordnet opp, akkurat slik du ønsket? Jeg har nevnt det flere ganger før, og sier det igjen: dersom du får TV2 Hjelper deg på døren, så har man muligheten til å gi verdens BESTE reklame ved å stå frem og vise at man ordner opp. Det samme gjelder her. I tillegg får man alle andre brukere på banen med sine meninger. Ser ikke forskjellen på en poll og bare meldinger... Sitér dette innlegget Link to post
mortenbohmer Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Artig å se hvordan denne tråden har utartet seg. Har selv lang erfaring med internetthandel (fra forhandler siden) og dermed min egene oppfattninger om omtaler og svar på kritikk på forum. Som kundebehanlder er det ikke alltid like lett å unngå å tråkke folk på tærna til kunder eller gjøre andre tabber, som går utover kunden, slik er livet bare. Men det er alltid folk som vil skrive både negativ og positiv kritikk på forumene, dette synes jeg også er helt greit og jeg synes også det må være lov. Folk flest har vett nok til å kunne vurdere selv hva som er riktig og hva som er galt og jeg tviler på at folk trenger hjelp til å gjøre opp riktig oppfattning om kunderservice/produkter er bare eller dårlig. Jeg ville ihvertfall aldrig ta noens andre ord for om en butikk/forhandler er god eller dårlig, basert på en persons uttalelse om service nivå eller produktspekter, slikt er alltid en indviduell opplevelse, har jeg erfart. Videre vil jeg som ett lite tips til "Kongen" (og alle forhandlere) anbefale å la være å svare på kritikk i de formene det måtte komme på internett og andre offentlige fora, start en enkel tråd med informasjon om hvordan man kan kommunisere klager, ros osv direkt til dere og opplys om at alle tilbakemelding taes imot med TAKK og behnadles kun mellom "Dere" og den enkelte person. Langvarige diskusjoner og debatteringer i åpne fora, tar seg faktisk alltid dårlig ut og dere kommer garantert bedre ut av alle slike konflikter ved å la trådene leve sitt eget liv. For man har alltid fornøyde kunder også og de skaper motvekt i tråder som i utgangspunktet er negative og omvendt. Tro meg, jeg vet hvor fristende det er å hive seg inn i disse trådene, for det er jo alltid flere sider ved saken, men har selv funnet ut at dette er den beste måten å gjøre det på. Som regel ender man også med at trådstarter avslutter tråden, med å fortelle at han nå er fornøyd og at situasjonen er ryddet oppi og tatt hånd om. Det er en god følelse! Lykke til videre, både kunder og forhandlere :D Morten Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 16.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Hei Morten! Jeg kan se hva du mener, og jeg kan forstå hvorfor du sier det. Av og til har leverandør gjort rett i forhold til avtalen med kunden, og kunden kan ofte fortsatt være misfornøyd - selv om leverandør har gjort det man skal. Jeg ville aldri ha gjort det selv, men dersom man ikke tar "tyren ved hornene", og evt svarer, risikerer man for det første at en eller annen gal "kunde" legger kopi av all korrespondansen ut i et forum. Det er i så fall uheldig. Dernest mener jeg, dersom jeg var leverandør, at det riktige må være å heller få gratis reklamen og evt si at man retter på det som evt er feil, eller evt påpeker hva som er grunnen til at det ikke er feil. Se bare i dette tilfelle; jeg føler ikke at jeg har noe uoppgjort med Kongen Marina, og eier har poengtert hva han mener på en fin måte. På den måten kommer bedriften mer positivt ut, enn om han ikke hadde svart. Men dette gjelder selvsagt ikke hver eneste gang - det er nok ganske også en del tilfeller hvor kunden har "feil" i forhold til det som er korrekt å forvente seg. For min del vet jeg at jeg lett kjøper produkter som feks er omtalt positivt her - og omvendt. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 enig. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Servicemannen Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Hvis vi ser på gjennemsnittig service-innstillingen i norske butikker gir jeg Kongen Marina 10 stjerner. Jeg veit ikke om noet land i verden som har like kjedelige ansatte i handlingsbransjen som er heltatt ikke intreserte i kunden. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
hifo Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 tror vel servicebransjen gjenspeiler resten av norges befolkning nogenlunde korrekt. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Servicemannen Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Er du ikke norsk, Hifo? Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
hifo Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 ehh , nei . er farget og fra Elfenbenskysten. men jobber i "servicebransjen "selv. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Servicemannen Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Fine disse afrikanere Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.