Bidevind Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Det blir ofte flere typer kommentarer i en slik tråd. ........ Det er alltid noe nytt med Syd-Koster, men du må få kartet fra Lars H (eller kjøpe det) - ellers har du intet å gjøre på Syd-Koster, for å si det litt firkantet. ........ Man kan besøke både Nord- og Syd-Koster uten spesialkart. Og øyene er absolutt verdt ett (og flere besøk). Det er i arkipelaget vest og syd-vest for Syd-koster hvor man trenger spesialkart. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Prøvde deretter å navigere igjennom i den tro at gps'en var helt nøyaktig. :nono: Også dunk...dunk.. Det er det som heter EAD. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Mener du kanskje Herføl,eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Herbern Marina ligger på Aker Brygge i Oslo. Dit tar jeg trikken! Helt riktig, Herbern er i Oslo, kanskje være første stopp ?? Mente selvfølgelig Herføl Marina, en bra plass, men kunne i la vær å nevne Herbern, ha ha.. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Miss Amalie Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Hei! Ikke glem denne perlen Risholmen Absolutt verd noen timers meditasjon Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
olews Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Vil på det varmeste anbefale Koster. Pleier å tilbringe endel dager der hver sommer. Enten im Kostersund eller på svai i bukta som heter Glan like vest av utløpet av Kostersund. Nordkoster er et eldorado for fotturer og Basteviken er fantastisk for strandliv med en nydelig badestrand. Langgrunt for barna. Kort vei til butikken og kafeen. For de voksne er det utesteder og nok av tilbud om kvelden. På Sydkoster er det veier og sykkelutleie. Hotell og butikk, nesten litt urbant sammenlignet med nordøya. Ferje til Strømstad for å sende mannskap hjem eller få nytt. Du kan godt kjøre ned dit første natta og bli der i 14 dager! Du blir ikke skuffet. Skjærgården vest av Koster kan du ta med gummibåt, da trenger du ikke spesialkart, kun to barn som roper når bunnen er nær og det er den ofte der ute. Vil du ha noe helt annet på veien stopper du en natt på Mølen mellom Tofte og Horten. Dette er en spesiell øy med mye uvanlig vegiasjon, blant annet misteltein som ikke vokser så mange steder i Norge. Har du ikke vært der bør du absolutt besøke den. Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
GOE Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Hei tom-ass. Hygglig å høre at dere har tenkt dere til Hvaler området i sommer Hjelper deg gjerne med tips og anbefalinger i området. Stikk innom meg hjemme eller på jobben så tar vi en båtprat. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
roaldbj Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Jeg er svært enig med mange innleggere her i tråden. Om det er fint vær har jeg også lyst til å minne om Søndre Missingen. Vi har mange flotte overnattinger her. Om været er dårlig underveis kan Evjesundet mellom Moss og Larkollen være svært koselig. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Holder det ikke med en kartplotter da ? Nei. (minst) to grunner. 1:50000-kartene er for grove inne i dette området. Kartplotteren - om den nå skulle ha bra nok kart - slutter å virke, og du har bare 1:50000-papirkartet (se over). Man kan besøke både Nord- og Syd-Koster uten spesialkart. Og øyene er absolutt verdt ett (og flere besøk). Helt sant! Det er i arkipelaget vest og syd-vest for Syd-koster hvor man trenger spesialkart. Nettopp. Øh, kanskje syd og syd-øst, men pytt. Man kan ta seg fram mellom Ramsø og Ramsholmen, og mellom Ramsholmen og Tjälleskär, på 50000-kartet, men vestafor der er det et farlig sjansespill. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Roger jo Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 (redigert) Nei.(minst) to grunner. 1:50000-kartene er for grove inne i dette området. Kartplotteren - om den nå skulle ha bra nok kart - slutter å virke, og du har bare 1:50000-papirkartet (se over). Det er det som er kjekt med kartprogram på PC, en kan skrive ut de fine stedene på før en reiser. Så har en papirkart. Redigert 23.Januar.2009 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Enzo Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Kartplotteren - om den nå skulle ha bra nok kart - slutter å virke, og du har bare 1:50000-papirkartet (se over). Kartplotteren slutter å virke ? den tok jeg ikke helt , er det et sort hull i området som gjør at satelittene ikke rekker på sydvestre side av sydkoster ? Jeg har da seilt i området og zoomet inn plotteren godt og det har ikke vært noen problemer , jeg har også både vanlig papir og spesialkart for området men med plotteren og vanlige kart , litt forsiktighet og en på baugen så er det ikke så såå voldsomt vanskelig å bevege seg i det området , ihvertfall sålangt jeg har vært Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Det er alltid mulighet for at elektronisk utstyr tar kvelden. Strømforsyningen, vann i datakablene, "juneimit" (som døm sier). Joda. med et mannskap på utkikk forut (hvis du har med noen som kan) og lav fart, skal du nok klare deg gjennom, også med 50000-kart. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
sailorboy Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 roger-jo Kartene du viser utsnitt av er av utrolig bra kvalitet. Hvilket kartgrunnlag er det du viser her ? Jeg bruker selv c-map, men stoler ikke helt på dette i Syd Koster skjærgården. sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 OK, da tar jeg sjansen på å legge ut link til det scannede kartet over Søndre Kosterskjærgården som er i 1:15000 i JPG, GIF og i PDF format. Så kan dere sammenligne med deres vanlige båtsportkart i 1:50000 målestokk. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Salt Svart 23.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 Det er det som er kjekt med kartprogram på PC, en kan skrive ut de fine stedene på før en reiser.Så har en papirkart. Med slike gode kart, ja. Slutter meg til spørsmålet fra sailor-boy - hva er det for et kartprogram? (men spesialkartet er godt å ha. Det bor fast ombord her) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Roger jo Svart 24.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2009 roger-joKartene du viser utsnitt av er av utrolig bra kvalitet. Hvilket kartgrunnlag er det du viser her ? Jeg bruker selv c-map, men stoler ikke helt på dette i Syd Koster skjærgården. sailorBoy Med slike gode kart, ja. Slutter meg til spørsmålet fra sailor-boy - hva er det for et kartprogram?(men spesialkartet er godt å ha. Det bor fast ombord her) Jeg bruker TIKI og kart fra http://www.nv-verlag.de/ Vestkysten 2008 CD+ papir+ havne/naturguide i samme pakka. De er i størrelse 1:2000 og oppover Kjører Cmap samtidig har ikke funnet noe galt med 2006 utgaven. Men i urent farvann har jeg bare et kvart øye på hvor båten er i kartet (På PC`n), HER ER DET NAVIGERING PÅ PAPIRKART SOM GJELDER: Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bidevind Svart 24.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2009 Nettopp. Øh, kanskje syd og syd-øst, men pytt. Dette er området jeg mener, syd og syd-vest av Syd-koster Sydkoster Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 24.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2009 Jada. Fra Ramsö til Ursholmen, iallfall. Og nordover til Syd-Koster. (Linken du oppgav fører til en passordbeskyttet side, så den var ikke nyttig...) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Salt Svart 24.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2009 (redigert) Hvem leverer TIKI? Redigert 24.Januar.2009 av JanT (see edit history) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Bidevind Svart 24.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2009 (Linken du oppgav fører til en passordbeskyttet side, så den var ikke nyttig...) Jeg ser det nå. Det er samme link som tidligere er nevnt til Trudelutt sine sider, og litt tidligere i dag var de ikke passordbeskyttet. Kanskje "trudelutt" har svaret ??? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2009 (redigert) (Linken du oppgav fører til en passordbeskyttet side, så den var ikke nyttig...) Send meg en IM så får du passord. Lars H. Redigert 24.Januar.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 24.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2009 Hvem leverer TIKI? Maken til Support skal en lete lenge etter, hvis det finnes og på Norsk? Sitat. TIKI Navigator vil være i konstant utvikling. Derfor inviterer vi våre brukere til å komme med synspunkter på programmet. TIKI er et lite selskap som drives fra hjemmekontor, og vi kan normalt nås på telefon fra kl. 13:00 - 23:00 alle dager i uken. Har du spørsmål, ber vi pent om at du sender oss en epost først og oppgir ditt telefonnummer, så vi kan ringe deg tilbake. Det er ofte bedre å gi hjelp pr. telefon, men det går raskere når vi har fått spørsmålet pr. epost først Sitat slutt. Er billigst her enda, last ned fra norsk side. http://www.tiki-navigator.com/en/us/index.htm Buy your TIKI Navigator License Online TIKI Planner $ 42.00 - TIKI Basic $ 84.00 - TIKI Pro $ 168.00 http://www.tikinavigator.no/no/ TIKI Navigator Planner _________ kr. 370,- (296.- ex. moms) TIKI Navigator Basic __________ kr. 735,- (588.- ex. moms) TIKI Navigator Pro ____________ kr. 1.470,- (1.176.- ex. moms) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.