Jump to content

Edit History

vindmann

vindmann

Løfter denne gamle tråden.

VP D2-55 med S130-drev. Dårlig kjøling på høyere turtall, observerte luftbobler i slangene. Kommer en del vann ut, men mer pistrete enn normalt. Hvit eksosrøyk etter en stund. Sjekket overløpsventilen, men virket OK. Trolig groe i inntaket og for å være ærlig, jeg glemte å rense ordentlig da jeg hadde den oppe tidligere i år.

Brukte i stedet forslaget om spyling motsatt vei. Koblet inntaksslangen av sjøvannsfilteret og fant ut at stor Gardena-kontakt med skjøtestykke og overgang til vanlig slangestørrelse fungerte perfekt.

Spylte gjennom en del ganger (godt vanntrykk i slangen der jeg ligger). Etterpå kommer det mer kjølevann og boblene er borte. Etter test ser det lovende ut.

Så et tips hvis andre sliter med det samme og vil gjøre et forsøk uten å ta båten ut av vannet.

CB6807FF-688B-4F87-B8EB-83893EE5BCFA.jpeg.e557b20da9a38d86de4edf91f8525158.jpeg

vindmann

vindmann

Løfter denne gamle tråden.

VP D2-55 med S130-drev. Dårlig kjøling på høyere turtall, observerte luftbobler i slangene. Kommer en del vann ut, men mer pistrete enn normalt. Hvit eksosrøyk etter en stund. Sjekket overløpsventilen, men virket OK. Trolig groe i inntaket og for å være ærlig, jeg glemte å rense ordentlig da jeg hadde den oppe tidligere i år.

Brukte i stedet forslaget om spyling motsatt vei. Koblet inntaksslangen og fant ut at stor Gardena-kontakt med skjøtestykke og overgang til vanlig slangestørrelse fungerte perfekt.

Spylte gjennom en del ganger (godt vanntrykk i slangen der jeg ligger). Etterpå kommer det mer kjølevann og boblene er borte. Etter test ser det lovende ut.

Så et tips hvis andre sliter med det samme og vil gjøre et forsøk uten å ta båten ut av vannet.

CB6807FF-688B-4F87-B8EB-83893EE5BCFA.jpeg.e557b20da9a38d86de4edf91f8525158.jpeg

• Create New...