Jump to content

Jeg sliter, men båten skal beholdes ! Flere som teller knapper ?

Worry II

Recommended Posts

Fillern, jeg sliter med å få endene til å møtes... jeg han masse gjeld, stort hus i Oslo. Teller hver krone og har sluttet å sløse for lenge siden ! Sikker jobb, orden på livet, men nå føler jeg at jeg mister kontroll på penger ut..! En ting er sikkert, ... og det er at båten skal beholdes ! Sjøen og båtlivet har høy pris, men selger heller bilen... Flere som opplever samme problemstilling ? Håper på sympati :sad::sweat:

Sympati får du i bøtter og spann :smiley:

Et par tips:

1) om du har høye renteutgifter og flytende rente: det går an å binde rentene på et lavere nivå i dag. De lærde strides om det er klokt - men da får du i hvertfall ned de månedlige kostnadene.

2) rentene stiger i disse dager - da øker også rentefradraget ditt på skatten. Sjekk om du kan redusere forskuddstrekket ditt.

3) stort hus i Oslo - kanskje du kan leie ut et rom til en fattig student? kan gi deg kanskje et par tusen kroner i skattefri inntekt.

Håper det løser seg for dere!

Håper på sympati :sad::sweat:

Don't worry..... I følge SSB vil rentene sakte men sikkert ble reduseres i løpet av et par år.

(Men med alle endringene fra dag til dag så er det kanskje like greit å ringe en spåkone som Seara Khan stadig gjør for å finne det rette svaret på rentegåten)

Men husk en ting: hus er ikke så viktig som båt, så hvis noe skal selges, så selg huset!!!

Senior-du er min helt!

Du har min dypeste sympati .

Du kan nok trøste deg med at du er langt fra aleine . Men der nok sånn at vi helst ikke vil at naboen skal vite om og se at vi sliter .

Selv så vurdere vi å kvitte oss med en bil (med grise dyrt lån) for å lette litt på trykket .

Jeg jobber til sjøs borte halve året ++ og fruen tar tog til jobb , likevel har vi to biler . Meningsløst .

I tillegg: NAV (som disponerer omlag 300 milliarder kroner i år) har to overordnede mål:

1. Å sørge for at de som har evner til å jobbe kan utnytte evnene sine på et verdig vis.

2. Å sørge for at de som ikke kan jobbe får støtte til å overleve på et verdig vis.

Legg merke til at revisjonen av Arbeidsmiljøloven av 1. januar 2006 har formuleringer om arbeidsgivers plikt til å ivareta de ansattes verdighet og integritet.

Det er hobbyene og gleden ved disse som gir pågangsmot og tanker om en ønskverdig fremtid.

Hobbyer kan gi masse glede. Det er jeg enig i. Men hvis hobbyen krever så mye ressurser at det går ut over hverdagsøkonomien, kan hobbyen bli en belastning. (jeg vet hva jeg snakker om nå...) Da er det på tide med en omprioritering til man er over kneika igjen.

Glad det ikke er Bayliner jeg har Takk sistestyrmann !!

Jeg er veldig glad for at jeg har Bayliner!!! Jeg sliter ikke. :cheers:

Korrekt, men etter omlag 1990 har det blitt en økt forståelse for at "alt henger i hop". Dette innebærer at NAVs 300 milliarder skal benytes slik at ressuresene forvaltes intelligent. Det skjer ting i flere fylker som det private næringsliv hittil ikke er orientert om. Eksempelvis er 8 personer i Østfold NAV knyttet til sykehussektoren i fylket uten kostnader for sykehusene. Dette er kanskje en form for skjult næringsstøtte. Men nå beveger jeg meg på kanten av mine kunnskaper.

Jeg føler med deg. Selv hadde jeg det slik på slutten av 80 tallet. Når jeg endelig var ovenpå i 91 så lovde jeg meg sjøl at jeg aldri skal ha mer lån enn at jeg klarer en rente på 30%. Jeg har i dag gammelt hus, gammel bil og gammel båt, men lite gjeld. Et godt råd skal du få, gå å snakk med banken din, legg frem saken din så ærlig som mulig. De er ofte meget behjelpelig med råd og veiledning.

Ikke vent til du ikke klarer mer, da er det ofte for sent.

Lykke til :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...