Worry II Startet 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 13.Oktober.2008 Fillern, jeg sliter med å få endene til å møtes... jeg han masse gjeld, stort hus i Oslo. Teller hver krone og har sluttet å sløse for lenge siden ! Sikker jobb, orden på livet, men nå føler jeg at jeg mister kontroll på penger ut..! En ting er sikkert, ... og det er at båten skal beholdes ! Sjøen og båtlivet har høy pris, men selger heller bilen... Flere som opplever samme problemstilling ? Håper på sympati Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Uansett hva du gjør, så er det viktig å beholde noen hobbyer man virkelig trives med. Det er hobbyene og gleden ved disse som gir pågangsmot og tanker om en ønskverdig fremtid. Husk at optimistene lever omlag 7.5 år lengre enn pessimistene. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Sympati får du i bøtter og spann Et par tips: 1) om du har høye renteutgifter og flytende rente: det går an å binde rentene på et lavere nivå i dag. De lærde strides om det er klokt - men da får du i hvertfall ned de månedlige kostnadene. 2) rentene stiger i disse dager - da øker også rentefradraget ditt på skatten. Sjekk om du kan redusere forskuddstrekket ditt. 3) stort hus i Oslo - kanskje du kan leie ut et rom til en fattig student? kan gi deg kanskje et par tusen kroner i skattefri inntekt. Håper det løser seg for dere! Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Håper på sympati Don't worry..... I følge SSB vil rentene sakte men sikkert ble reduseres i løpet av et par år. (Men med alle endringene fra dag til dag så er det kanskje like greit å ringe en spåkone som Seara Khan stadig gjør for å finne det rette svaret på rentegåten) Men husk en ting: hus er ikke så viktig som båt, så hvis noe skal selges, så selg huset!!! Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Ben Sin Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Den dagen "tingene" mine gjør at jeg sliter, skal de vekk! Lystbåten for eksempel. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Har sliti selv, ganske nyetablert med enebolig, to biler og båt så klart, så det har aldri passet bedre å få igjen en drøss med penger på skatten i dag! Men de tar vel slutt de pengene også... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Worry II Svart 13.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 (redigert) Det er hobbyene og gleden ved disse som gir pågangsmot og tanker om en ønskverdig fremtid. Takk, roaldbj Det er vel ikke bare pengesterke folk her på BP, så jeg håper jeg ikke er alene men å slite ? Redigert 13.Oktober.2008 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Det er hobbyene og gleden ved disse som gir pågangsmot og tanker om en ønskverdig fremtid. Takk, roaldbj Bedre kan det ikke sies Når man sliter tar man en prat med banken. Der er flere muligheter.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Suzumar Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Det håper jeg! Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 At du er den eneste som sliter mener jeg... Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Du har min dypeste sympati . Du kan nok trøste deg med at du er langt fra aleine . Men der nok sånn at vi helst ikke vil at naboen skal vite om og se at vi sliter . Selv så vurdere vi å kvitte oss med en bil (med grise dyrt lån) for å lette litt på trykket . Jeg jobber til sjøs borte halve året ++ og fruen tar tog til jobb , likevel har vi to biler . Meningsløst . Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 (redigert) Glad det ikke er Bayliner jeg har Takk sistestyrmann !! Redigert 13.Oktober.2008 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 I tillegg: NAV (som disponerer omlag 300 milliarder kroner i år) har to overordnede mål: 1. Å sørge for at de som har evner til å jobbe kan utnytte evnene sine på et verdig vis. 2. Å sørge for at de som ikke kan jobbe får støtte til å overleve på et verdig vis. Legg merke til at revisjonen av Arbeidsmiljøloven av 1. januar 2006 har formuleringer om arbeidsgivers plikt til å ivareta de ansattes verdighet og integritet. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Noen sparetips fra VG http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=527279 Det er ikke lenge til renta går nedover igjen. Det er valg igjen snart... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
10ta9c Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Kunne selge mine to båter, to biler, naust og båtplass, men det ville være som å pisse i buksa på en kald vinterdag. Samlet snakker vi om en verdi på under 200000. Nei, huset er nok eneste alternativ om krisa skulle komme. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Mouche Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Tror noen og enhver av oss kan spare noen kroner ved å sjekke denne sløsekalkulatoren; http://www.dinside.no/okonomi/forbruk/hvor.../art787589.html Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bitteliten Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Legg merke til at revisjonen av Arbeidsmiljøloven av 1. januar 2006 har formuleringer om arbeidsgivers plikt til å ivareta de ansattes verdighet og integritet. Greit nok det - men arbeidsgiver er ikke ansvarlig for at ansatte bruker mer penger enn de skal. Uansett hvordan det føles for den ansatte. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Det er hobbyene og gleden ved disse som gir pågangsmot og tanker om en ønskverdig fremtid. Hobbyer kan gi masse glede. Det er jeg enig i. Men hvis hobbyen krever så mye ressurser at det går ut over hverdagsøkonomien, kan hobbyen bli en belastning. (jeg vet hva jeg snakker om nå...) Da er det på tide med en omprioritering til man er over kneika igjen. Glad det ikke er Bayliner jeg har Takk sistestyrmann !! Jeg er veldig glad for at jeg har Bayliner!!! Jeg sliter ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Vi har nettopp solgt 2 biler og båt og kjøpt dyrere båt og blitt kvitt endel lån. Og nå kjører jeg rundt i en Ford fiesta og syntes livet er drit bra med knall fin båt i hagen som alle naboene sikler på Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
roaldbj Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Korrekt, men etter omlag 1990 har det blitt en økt forståelse for at "alt henger i hop". Dette innebærer at NAVs 300 milliarder skal benytes slik at ressuresene forvaltes intelligent. Det skjer ting i flere fylker som det private næringsliv hittil ikke er orientert om. Eksempelvis er 8 personer i Østfold NAV knyttet til sykehussektoren i fylket uten kostnader for sykehusene. Dette er kanskje en form for skjult næringsstøtte. Men nå beveger jeg meg på kanten av mine kunnskaper. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Jeg er veldig glad for at jeg har Bayliner!!! Jeg sliter ikke. Jeg trenkte å få litt sympati fra andre som sliter litt Ikke kommentarer fra folk som ikke sliter så må jeg jo få lov å mobbe litt da, Øskyst Hustler Du har pokker så flott båt, din promp Sitér dette innlegget Link to post
Seacrest Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Her kommer mer sympati, det viktigste er at du har en sikker jobb... Stå på detta snur igjen, lukk øya for alt det negative som står i media og fokuser på de positive tingene rundt deg... for eksempel at det snart er sommer og båtliv igjen.. Lykke til!!!!! Mvh Rune. Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Hvis du allerede har betalt ned endel på lånet så er det kanskje en mulighet til å forhandle seg frem til en bedre avtale? Kanskje at lånet er innen 60% istedet for 80% f.eks. Evt be banken om avdragsfrihet en periode. Har du studielån så er det vel mulig å be om å utsette betalingen litt der og. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Unnskyld da Worry! Men nicket ditt bekymrer meg litt. Don't worry, be happy! Jeg tror det ordner seg for deg jeg. Dessuten er det sunt å slite litt innimellom. Da setter man mer pris på det viktigste i livet. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 13.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2008 Jeg føler med deg. Selv hadde jeg det slik på slutten av 80 tallet. Når jeg endelig var ovenpå i 91 så lovde jeg meg sjøl at jeg aldri skal ha mer lån enn at jeg klarer en rente på 30%. Jeg har i dag gammelt hus, gammel bil og gammel båt, men lite gjeld. Et godt råd skal du få, gå å snakk med banken din, legg frem saken din så ærlig som mulig. De er ofte meget behjelpelig med råd og veiledning. Ikke vent til du ikke klarer mer, da er det ofte for sent. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.