Worry II Svart 17.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 (redigert) For meg så virker dette som et luksusproblem Sjeldent så enkelt da, Gnisten ! Du har gått glipp av, eller hoppet over noen innlegg i denne tråden ! Hadde jeg hatt et luksusproblem ville tråden ha en annen intro ! Redigert 17.Oktober.2008 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kasund Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 hva med ordentlig budsjett ????? sett opp hver eneste krone du har i faste utgifter og del på 12 jeg følte vi levde fra hånd til munn og det var et strev vær gang di store regningene dukket opp - som fks begynnelsen av året (nesten konk etter julestria) 2 biler x årsavgifter og veiavgift suuuuuuuuuuuukkkkkkkkkkk - når man endelig kom i mål så raset det på seg igjen - aldri følelsen av å være litt i pluss............. Etter vi tok oss selv i nakken og gjorde dette fikk vi virkelig god råd og ikke minst god oversikt - ser man at det er ting som knekker alt så kvitte seg med det ... Den er grei den filosofien der. Men slik som det er for mitt tilfelle, så er det faktisk litt vanskeleg. 21 år, lærling, kjøpt ega leilighet, godt med lån (ikkje noko i forhald til dokke oslo-boera igrunn, men dokke kan no takke dokke sjøl), og bodd her under eit år, slik at eg faktisk ikkje har fullstendig oversikt over faste utgifter enda... Men fører no oversikt over alle utgifter, både faste og uforutsette (bortsett frå mat og fyll), slik at eg kan starte ei slik sparing snart.. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Sjeldent så enkelt da, Gnisten ! Du har gått glipp av, eller hoppet over noen innlegg i denne tråden ! Hadde jeg hatt et liksusproblem ville tråden ha en annen intro ! Takk skal du ha Worry II. Må vel innrømme at jeg hoppet over diskusjonene omkring rentenivået. Hvis det er problemet er antakelig min antakelse om at dette er et luksusproblem riktig. Det enkle er oftest det riktige... Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Worry II Svart 17.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Det enkle er oftest det riktige... Mulig det ! Bra du ikke sliter og har full kontroll Ha en fin fredagskveld Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Takk igjen Worry II. Det var ikke min mening å "drepe" diskusjonen her. Lånerenten er selvfølgelig viktig for de som har høy gjeld. Ha en fortreffelig kveld videre Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Worry II Svart 17.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Er bittelitt usikker på om det er vin eller øl du sitter med nå Gnisten Synes vi burde lage en meningsmåling om hva som er best ! Eller skal vi spørre Salt om han kan lage en Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 (redigert) Skal vi blande inn Salt her så blir det vel en konspirasjonsteori omkring hvilke samfunnsmessige krefter som tjener best på fredagskvelder med eller ; for ikke å snakke om hvis man blander inn de anglikanske brune (Brown) kreftene.... Mener å huske en meningsmåling som hadde med akkurat dette å gjøre? Redigert 17.Oktober.2008 av Gnisten (see edit history) Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
hifo Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 det rekker vel nå dere. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Worry II Svart 17.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 (redigert) Saaaalt... hvor er du ? Et par som savner en meningsmåling her Redigert 17.Oktober.2008 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 du begynner å bli bedugget ???? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Gnisten Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Såså hifo. Nå får du ta en liten titt på den blå teksten under på det du publiserer..... Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Worry II Svart 17.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 (redigert) Dessuten er Gnisten og jeg avholdsmenn ! Helt sant ! Redigert 17.Oktober.2008 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 jaja. får holde kjeft da. synes bare dere hadde harselert nok med salt. nesten som 2 ....unger :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Worry II Svart 17.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 (redigert) Så skal det sies, Salt.. at det er et par av oss her på PB som synes meningsmålingene dine er til tider er svært så morsomme og engasjerende ! Som ser på de for hva de er og kan smile i barten, uten å måtte kommentere og kritisere hensikten med det hele tiden Keep up the good work Hifo... se hva jeg skrev i stad.. Digger Salt ! Flere kommentarer ? Redigert 17.Oktober.2008 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Beklager hifo. Jeg får vel ta en liten titt på min egen blå undertekst og be om tilgivelse til salt hvis han på noen måte har følt seg forulempet på noen måte! Det får han vel egentlig selv uttale seg om..... Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Mouche Svart 18.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2008 Bare for å være pirkete, det heter vel: ..alle eggene i en kurv. Så sant, så sant, eneste unnskyldning er vel at jeg var på vei ut døren til et hyggelig lag, og det var det! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sjøtummel Svart 18.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2008 Nå har DNBNOR varslet at de setter ned renten med 0,6%. Det tisvarer det de varslet at de skulle øke med for en 2 ukers tid siden. Med andre ord - fram og tilbake er like langt. Min egen bank varslet nettopp at de setter opp renten med 0,6%, så de kommer vel snart med en lignende "rentenedsettelse". Når tråden først handler om dem som sliter så har jeg snakket med båtbyggere og en båtimportør de siste dagene, og da snakker vi nok om folk som sliter. Ikke bare har salget bremset kraftig opp, men en del av kundene som tegnet kontrakt for en tid siden forsøker alle muligheter for å bli løst fra avtalene før båten blir levert og betalingen forfaller. Jeg krysser fingrene for at ikke antall tyverier, branner og forlis øker slik at forsikringsselskapene øker premiene. Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 18.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2008 (redigert) hva med ordentlig budsjett ????? sett opp hver eneste krone du har i faste utgifter og del på 12 jeg følte vi levde fra hånd til munn og det var et strev vær gang di store regningene dukket opp - som fks begynnelsen av året (nesten konk etter julestria) 2 biler x årsavgifter og veiavgift suuuuuuuuuuuukkkkkkkkkkk - når man endelig kom i mål så raset det på seg igjen - aldri følelsen av å være litt i pluss............. Etter vi tok oss selv i nakken og gjorde dette fikk vi virkelig god råd og ikke minst god oversikt - ser man at det er ting som knekker alt så kvitte seg med det ... Dette hørtes veldig bra ut , jab, - og jeg har samme erfaring selv. Hvis man også legger inn automatisk trekk på summen av slike faste utgifter over på en dedikert betalings-/ utgiftskonto med en gang lønnen er på konto hver måned, og så at man har lagt inn automatiske betalinger etter hvert som de måtte forfalle fra denne kontoen igjen........, ja da blir alt mye enklere og så slipper man stresset med ting man hver måned eventuelt "glemmer" eller fakturaer som "har gjemt" seg bort o.l.! Sjekk fakturaene som kommer om det er riktig og etter avtale og legg de i såfall inn på forfall i nettbanken med en gang......., - og eventuelt justere saldoen på denne betalings-/utgiftskontoen tilsvarende. Hvis man samtidig forsøker å følge " tæring etter næring" - prinsippet, som bl.a. roesok nevnte i et tidligere innlegg, - så er man vel godt på vei berget når det gjelder å få kontroll på egen økonomi. Lykke til med budsjett-arbeidet, omdisponeringer av kontoer og nye betalingsrutiner...........o.l. Redigert 18.Oktober.2008 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 18.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2008 21 år, lærling, kjøpt ega leilighet, godt med lån (ikkje noko i forhald til dokke oslo-boera igrunn, men dokke kan no takke dokke sjøl), og bodd her under eit år, slik at eg faktisk ikkje har fullstendig oversikt over faste utgifter enda... hvis du er 21 år og går i lære og har bolig og båt + atpåtil har råd til fyll da er det vertfall godt stellt med deg du ligger vertfall godt over standarden jeg kjenner til - når jeg gikk i læra bodde jeg på en liten leid hybel i oslo og hadde knapt råd til mat - båt var ikke kommet i drømmene engang enda Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.