Leidulf Startet 14.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 14.Oktober.2008 Kjøpte en Nordic Power Sinus Inverter 300W, problemet med den var at sikringen i den gikk når den ble slått på, sendte den inn igjen til leverandøren, noen dager etter fikk vi den igjen (i oppkrav), ilag med en neve sikringer på 40A, og i skrivet stod det at den var testa på 450W uten problemer, jaja, da kobler eg den til batteriet igjen og slår den på, uten belastning, sikringen går, prøver et par sikringer til, og da starter den plutselig. Dagen etter prøver eg igjen, samme historie med første sikring, sikring nr 2 holdt, prøvde i dag igjen, da holdt faktisk første sikring, men skal det vere slik? Hørtes slik ut fra leverandøren! I tilfelle er det bare å abbonere på 40A sikringer. Andre som har dårlig erfaring med desse inverterene? Ka skal eg gjer? Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
logget av Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Jeg får ut aggresjonen best ved å slå dævelskapen så flat som jeg klarer med en stor hammer. Ting som er større en meg pleier jeg å ta med meg på skytebanen. Spøk til side. Hvis du har betalt for en reparasjon så kan du vel reklamere. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Retur som oppkrav? Ny sak som du reklamerte på? Høres ut som et firma man ikke skal handle med. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Fjordrafting Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Har du sjekket spenningen på intakskoblingen til inverteren, hvis denne synker noe særlig under 12v så vil den lett kunne knekke 40 A sikringer. Mål spenningen kontunuerlig mens du prøver å skru den på, så ser du hva som skjer. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Worry II Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 (redigert) Hvor langt lednings-strekk har du fra batteri til inverteren ? Har du mer enn 2 meter må du opp i 4 kvadrat minst på ledningen ! Dette pleier å være problemet... Redigert 14.Oktober.2008 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Dette pleier å være problemet... Velg heller for mye enn for lite. Jeg har samme inverter og har vel 10 mm2 inn på den. Kabelstrekket mitt er ganske lang fra batteri så det er passe kabel... Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 14.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Glemte å skrive at eg kobla inverteren direkte til batteriet med medfølgende kabler. Samme problem med motor i gang som av, strømproblemer finnes ikkje. Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
Worry II Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Hmm... rart.. men hva bruker du den til ? Noe som krever mer strøm i oppstart enn 450 watt ? Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 14.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Har ennå ikkje kobla til noen forbruker..... Har hatt flere diskusjoner med leverandøren, dette må eg leve med tydeligvis, Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
Worry II Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Nei, det er jo tull ! Men hvor varmt er det der den står ? Mulig den sikringen ryker ved 50 grader.. Har du den i motor-rommet ? Kan det være problemet ? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Ut fra beskrivelsen din skjønner jeg ikke dette. Her må feilsøking til, steg for steg. Jeg ville ha startet med å koble inverteren til et fulladet 12 volts batteri hjemme. Dersom sikringen går også nå uten at noen enegiforbruker er koblet til inverteren må det etter mitt skjønn være noe feil med inverteren. Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 14.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Ut fra beskrivelsen din skjønner jeg ikke dette. Her må feilsøking til, steg for steg. Jeg ville ha startet med å koble inverteren til et fulladet 12 volts batteri hjemme. Dersom sikringen går også nå uten at noen enegiforbruker er koblet til inverteren må det etter mitt skjønn være noe feil med inverteren. Nettop det eg har gjort, opna panseret på bilen og kobla til. Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
BMP Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Send driten tilbake og kjøp en skikkelig inverter frs Studer eller Viktron. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Merkelig - men tydeligvis noen feil. Regner med at du kobler pluss og minus rett? Jeg er veldig gfornøyd med ren sinus inverteren fra Nordic Power. Har faktisk hatt en i Scand ordic`n i 2 år uten problemer og en ny i NB`n i 4 sesonger uten problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.