Jump to content

Rep. av 220 hk yamaha 1986 i Kongsvinger?


Lotto_

Recommended Posts

Har vært der også, men dem hadde begynt med båt nå i sommer tror jeg det var.

Virka ikke som det var noen som hadde noe peiling der.

Også hadde jeg tenkt til og få en privat en til og hjelpe så kanskje det ikke koster en hel formue.

Satte på motoren i sommer, men har ikke fått den til og gå ordentlig, men fikk da fjuska den opp i 60 knop på gps.

Link to post

Den starter lett og går fint på tomgang.

Har sjekket kompresjon den er lik og bra på alle sylinderene.

Så trodde jeg det var noe med bensin tilførsel, men det ser bra ut. har hatt oppe forgasserene og koblet til en elektrisk bensin pumpe enda oppfører den seg likt.

Det som skjer er at noen ganger kveler den seg og stopper når man skal begynne å gi gass.

Andre ganger går den fint opp i plan, men da begynner den å fjuske og går ikke på alle sylinderene høres det ut som når jeg gir mere gass.

Link to post

Jeg ville gjort følgende sjekk i prioritert rekkefølge:

1)Plugger, pluggledning.

2)Coil

3)CDI-enhet

Begynn med å sjekke hvorvidt alle pluggene får strøm! Hadde tilsvarende problemer på en 87 mod yamaha 115, og da var det cdi-enheten. DYYR del som var enkel å skifte(nesten 6000,- kjøpt gjennom verkstedet.) Hadde det vært i dag ville jeg bestilt på e-bay og satset på å skifte selv......

Redigert av ynroenn (see edit history)
Link to post

Det stemmer nok.

Tar jeg ikke feil sitter den på styrbord side bak gassoverføringen...

 

Hvis du kan få tak i et instrument som måler spenning kan du måle spenningen mellom cdi og coil.

Både med og uten coil tilkoblet. (Jord til gods og + til ledning som går mellom coil og cdi)

Mål for hver coil mens du kjører motor på starter og legg resultatet her.

Minnes også det skål måles verdier mens motor går på 1800 rpm og 3500 rpm.

Men da kan du nok ikke ha coil frakoblet :smiley:

 

Det kan tenkes du må ha et litt mer heftig måleapparat enn ett vanlig voltmeter...

 

 

 

Redigert...

Fant skjema nå.

 

På Yamaha modell (L)200A skal det være følgende verdier:

 

ikke tilkoblet:

V@cranking 2,5

 

Tilkoblet:

V@cranking 2

V@1500 rpm 9,5

V@3500 rpm 16

 

Da jeg var gjennom dette målte jeg med et vanlig biltema voltmeter og fikk helt andre verdier men jeg hadde verdier på alle og de var ganske like så vi konkluderte med at min cdi boks var ok likevel.

 

Du kan se tenningstesten jeg startet med her

og tråden min om dette her

Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Hvordan ser pluggene dine ut?

 

Er de renere nederst enn øverst?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Da er det nok mulig du har svaret ditt der...

 

kjølevann i sylindre

se litt om dette her

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Det var bra :smiley:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...