Lotto_ Startet 14.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 14.Oktober.2008 Hei, Har en 220 hk yamaha 1986 modell som jeg ikke finner ut hva som feiler. Er det noen i nærheten av kongsvinger som kan hjelpe meg?? Båten står på henger så jeg kan godt komme til deg med den. Hilsen Gjermund Tlf 94427818 Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Repseth Auto på Skotterud fikser påhengere! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Lotto_ Svart 14.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Har hørt med øyvind på repseth en stund nå, men det er en opptatt mann så prøver lykken andre steder også. Ellers takk for tipset!! Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Hva med Yamaha-senteret på Kongsvinger? Driver ikke de også med påhengere? Ps. 220hk på Glastron 16-tipper det går fælt? Sitér dette innlegget Link to post
Lotto_ Svart 14.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 Har vært der også, men dem hadde begynt med båt nå i sommer tror jeg det var. Virka ikke som det var noen som hadde noe peiling der. Også hadde jeg tenkt til og få en privat en til og hjelpe så kanskje det ikke koster en hel formue. Satte på motoren i sommer, men har ikke fått den til og gå ordentlig, men fikk da fjuska den opp i 60 knop på gps. Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 14.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2008 60 knop! Lov meg en ting, dersom du skal kjøre Åa opp til Storsjøen, så ta det litt rolig ca 100 meter FØR Oppstad bru Sitér dette innlegget Link to post
Lotto_ Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 ok! Jeg har båten i sunne om sommeren og kjører på fryken. Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 15.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 Hva er symptomene da, burde da være mulighet for og fikse det selv? Sitér dette innlegget Link to post
Lotto_ Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 Den starter lett og går fint på tomgang. Har sjekket kompresjon den er lik og bra på alle sylinderene. Så trodde jeg det var noe med bensin tilførsel, men det ser bra ut. har hatt oppe forgasserene og koblet til en elektrisk bensin pumpe enda oppfører den seg likt. Det som skjer er at noen ganger kveler den seg og stopper når man skal begynne å gi gass. Andre ganger går den fint opp i plan, men da begynner den å fjuske og går ikke på alle sylinderene høres det ut som når jeg gir mere gass. Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 15.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 (redigert) Jeg ville gjort følgende sjekk i prioritert rekkefølge: 1)Plugger, pluggledning. 2)Coil 3)CDI-enhet Begynn med å sjekke hvorvidt alle pluggene får strøm! Hadde tilsvarende problemer på en 87 mod yamaha 115, og da var det cdi-enheten. DYYR del som var enkel å skifte(nesten 6000,- kjøpt gjennom verkstedet.) Hadde det vært i dag ville jeg bestilt på e-bay og satset på å skifte selv...... Redigert 15.Oktober.2008 av ynroenn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lotto_ Svart 15.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 jeg har byttet plugger. Hvor sitter den cdi boksen? Er det den som gir strøm til coilene? som også kalles tennings modul? isåfall kostet den 13000,- til min motor.. Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 15.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 Stemmer! Det jeg gjorde var å måle meg fram til at en, noen ganger to av sylinderne kuttet. Satte den inn hos TSG på strømmen, som etter 1 tm feilsøking konstaterte cdi enheten(eller tenningsmodulen om du vil) Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 15.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 (redigert) Det stemmer nok. Tar jeg ikke feil sitter den på styrbord side bak gassoverføringen... Hvis du kan få tak i et instrument som måler spenning kan du måle spenningen mellom cdi og coil. Både med og uten coil tilkoblet. (Jord til gods og + til ledning som går mellom coil og cdi) Mål for hver coil mens du kjører motor på starter og legg resultatet her. Minnes også det skål måles verdier mens motor går på 1800 rpm og 3500 rpm. Men da kan du nok ikke ha coil frakoblet Det kan tenkes du må ha et litt mer heftig måleapparat enn ett vanlig voltmeter... Redigert... Fant skjema nå. På Yamaha modell (L)200A skal det være følgende verdier: ikke tilkoblet: V@cranking 2,5 Tilkoblet: V@cranking 2 V@1500 rpm 9,5 V@3500 rpm 16 Da jeg var gjennom dette målte jeg med et vanlig biltema voltmeter og fikk helt andre verdier men jeg hadde verdier på alle og de var ganske like så vi konkluderte med at min cdi boks var ok likevel. Du kan se tenningstesten jeg startet med her og tråden min om dette her Redigert 15.Oktober.2008 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Lotto_ Svart 16.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2008 Takk for alle svar og hjelp så lenge! Skal få lånt meg ett måleapperat etterpå og måle. Sitér dette innlegget Link to post
Lotto_ Svart 16.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2008 Daffy: nå har jeg målt som du sa og alt stemmer. Noen som har noen formening om hva det kan være da? Pluggene er også nye. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 16.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2008 Hvordan ser pluggene dine ut? Er de renere nederst enn øverst? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Lotto_ Svart 16.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2008 Ja det er dem, også var den ene pluggen nesten helt ren. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 16.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2008 Da er det nok mulig du har svaret ditt der... kjølevann i sylindre se litt om dette her Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Lotto_ Svart 16.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2008 Skulle det ikke vært forskjellig kompresjon på sylinderene hvis topppakningen var gåen? Er det noen som vet grunn innstillingen på lufteskruene på forgasserene på denne motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Lotto_ Svart 16.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2008 alle stempelene har likt sotlag på seg. motorem har vært sånn siden jeg kjøpte den, men det ser ut som han som har hatt den har fikla med lufteskruene. flere av dem står mye forskjellig. Sitér dette innlegget Link to post
Lotto_ Svart 16.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2008 Er det noen som har eller veit hvor det går å få tak i verkstedbok til denne motoren?? Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 16.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2008 Her bl.a Sitér dette innlegget Link to post
Lotto_ Svart 18.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Takk for alle tips! Det var bensin tilførselen inn i den ene forgasseren som det var noe rusk. Nå går den igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 18.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2008 Det var bra Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.