Rolf Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Ser mange advarer mot "ikke-maritime" løsninger. Hadde i flere år en vanlig bil 1000m av billigtypen påmontert et hjemmespikket håndtak (teak måvite så et snev maritim var den jo) med 2-3 m kabel til 12v uttak ved styrepos. Funket helt greit, kostet ikkeno. Fulgte med båten når denne ble solgt men har tenkt å lage til det samme igjen. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
sap_2000 Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 her kan du lese mer Takker. Fant den ikke på seatronic sine sider, så kan du opplyse om hva man må gi for en slik lykt?? Har prøvet mange forskjellige lykter, både håndholdte og fastmonterte og ikke vært fornøyd så jeg tenker at HID/Xenon er tingen. Prøvde en Xenon dykkerlykt for en tid tilbake og den var i en helt annen liga enn halogenlampene jeg har brukt tidligere... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bitteliten Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 (redigert) 4990 betalte jeg for den. Ring og spør etter den - jeg har heller aldri sett den i noen katalog Merk at samme produsent har kommet med sterkere lykter etter denne modellen. Redigert 15.Oktober.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Her er en test av lyskastere. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 (redigert) da må vel denne kunne gjøre jobben? Har den på båten lyser meget bra ...anbefales Redigert 15.Oktober.2008 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
roaldbj Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Jeg har forsøkt å sammenligne disse to: http://www.phoebus.com/pdf/X990.pdf http://www.phoebus.com/pdf/X9910.pdf Maxtel PX-9910 Hand-Held Xenon/HID Searchlight har lysstyrke 7000 footcandela, mens Maxtel PX-990 Hand-Held Xenon/HID Searchlight har lysstyrke 7200 footcandela (jeg har omregningsformelen til luminans uttrykt i candela per kvadratmeter på jobben). Jeg har kjøpt PX-990. Dette er det beste søkelyset jeg noensinne har hatt ombord. Jeg klarte faktisk å lyse opp en refleks på andre siden av Oslofjorden vest for Son, observert med stabilisatorkikkerten Fujinon 14x40. Slett ikke verst? Fant denne siden: http://en.wikipedia.org/wiki/Lambert_(unit). 1 footcandela = 0.3183 cd/cm². Dette innebærer at Maxtel PX er kraftige saker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.