bert Startet 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2008 Hei, vurderer å bytte båt lurer på erfaringer dere har med disse den ene tmd 31 den andre 5,9 litrer cummins ,, usikker. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Ville nok holdt en knapp på Cummins var jeg deg. Har selv ingen erfaring med 5.9 L Cummins i båt. Hadde derimot en 5.9 Cummins i en Dodge Ram i 3 1/2 år. Det var gromme greier. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Den 5,9 litern til Cummins er gromme saker ja. Den skal være bunnsolid. Brukes i bil, båt, generator sett. Utskiftbare sylinderforinger er det også. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Utskiftbare foringer meiner eg også at TMD31-motoren også har Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Hei, vurderer å bytte båt lurer på erfaringer dere har med disse den ene tmd 31 den andre 5,9 litrer cummins ,, usikker. Hvilken båt er det snakk om? Dette er jo to vidt forskjellige motorer og passer kanskje best til hvert sitt bruk. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Mulligan Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Ikke ett vondt ord om VP men; Har brukt Cummins B-motor mye i jobb. De tåler alt. Og i disse dysetider, de går på alt du klarer å få trykket ned på tanken. Og de spenner vidt. Fra sedate 6B5.9 m på 115 hk til illsinte 6BTA5.9 M III på 372 hk. Og i vårt klima. De skal være bikkjekaldt for at de ikke starter. Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 16.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Hella dere båten er en Sandvik 945 omtrent samme pris på begge..takker for svar .. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Sandvik 945 er vell å anse som en halvplaner og til en så pass stor båt så synes TMD31 motoren å være litt liten. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hansi Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 (redigert) Anbefalt motor er mellom 140 - 160 hk. En kan lese mer om Sandvik 945 her. Redigert 16.Oktober.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Jeg ville satt inn en motor som yter 200hk, i dag er sandvik 945 godkjent for opptil 160hk ,dette kan bli forandret i ogmed at den nå gjennomgår en oppgradering på skroget , stimmplan med badeplattform, denne oppgaderingen viser seg å være meget velykket :-) Vis du skulle sette inn en motor så bør den kunne da reduseres fra 200 til 160hk (kun justeringer) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 En Sandvik 945 vil aldri bli noen racerbåt uansett hvor stor motor en setter inn. En 150 - 160 hk vil jeg mene er plenty stort nok i en slik båt. Sitér dette innlegget Link to post
Martin_ Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Har selv en 6BT5.9 og den går som en klokke. Aldri noe tull, den er meget solid bygget. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Hvilken type båt står den i og hvilken gear utveksling har du ? Sitér dette innlegget Link to post
Hidravasen Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 kjøp volvo du. Sitér dette innlegget Bavaria 30 Sport 08 VP D6 Hjemmehavn " HIDRA" Link to post
Martin_ Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Motoren sitter i en 33 fot halvplanende trebåt. Giret er Hurth, husker ikke utvekslingen. Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 11.November.2011 Link til dette innlegget Svart 11.November.2011 Løfter denne igjen. Ser det skrives at Cummins 5,9 har utskiftbare sylinderforinger. Er dette korrekt? Og registeret, er det tannhjul, kjede, reim eller? Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 11.November.2011 Link til dette innlegget Svart 11.November.2011 Cummins Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 11.November.2011 Link til dette innlegget Svart 11.November.2011 Cummins. 5,9 er vel noe av det mest skuddsikre du får... Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 11.November.2011 Link til dette innlegget Svart 11.November.2011 Registret er tannhjul, Disse motorene er også brukt i john deer skogsmaskiner på 90 tallet Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Kaftein ØL Svart 11.November.2011 Link til dette innlegget Svart 11.November.2011 5,9 litern til Cummins er utvilsomt en av de beste motorene i sin størrelse som er produsert. Den er tilnærmet skuddsikker. Fikk nylig mail fra importøren også. Disse motorene er så populære og solide at de blir sendt til fabrikken og overhalt (etter mange titallstusen timer) og solgt igjen med garanti. Den tiden jeg jobbet med disse motorene hadde vi kun en reklamasjon, og det var ikke motoren sin skyld, men en montør som hadde gjort noen feil ifm monteringen som gjorde at mye av eksosen løsnet og kjølevannet ble spylt inn i motorrommet . Du finner rikelig med billige slitedeler til disse motorene på nett. Koster en brøkdel av det det gjør til yanmar og volvo Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 11.November.2011 Link til dette innlegget Svart 11.November.2011 Takker for svar ray Den tiden jeg jobbet med disse motorene Har du jobbet med de så vet du kanskje om de har utskiftbare sylinderforinger samt hvor mange timer de går før de skal (ifølge "boka") overhales? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 12.November.2011 Link til dette innlegget Svart 12.November.2011 Løfter denne igjen. Ser det skrives at Cummins 5,9 har utskiftbare sylinderforinger. Er dette korrekt? Og registeret, er det tannhjul, kjede, reim eller? Ikke utskiftbare sylinderforinger. Kun tannhjul Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Tallisman Svart 12.November.2011 Link til dette innlegget Svart 12.November.2011 Vil du ha slunken lommebok og masse bekymringer kan jeg på det varmeste anbefale Volvo Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 12.November.2011 Link til dette innlegget Svart 12.November.2011 Vil du ha slunken lommebok og masse bekymringer kan jeg på det varmeste anbefale Volvo Har du noe godt alternativ? Personlig er jeg tilfreds med mitt ringe kundeforhold til VP, men det er kanskje bare meg.... Har ikke masse bekymringer med noe av det jeg eier. (og det er ganske mye forskjellig) Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 12.November.2011 Link til dette innlegget Svart 12.November.2011 Hadde jeg ikke vært våken hadde md30 motoren min senka båten...uslåelige priser for å fikse motoren min da, skal jeg bytte oljekjøler til original,og varmeveksleren snakker man opp i 40 båtlapper...snakket med folk i havna i dag om siste problemet, og de fleste kjenner til tilfellet tett eksosbend,koster vel 10 båtlapper på volvo det å...volvo bil er en del bedre...ford 5.8 og cummins 5.9,. trist at volvo har så og si monopol der ute.tror jeg hadde valgt lada foran volvo for å si det mildt... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.