Jump to content

Volvo Penta eller Cummins

bert

Recommended Posts

Jeg ville satt inn en motor som yter 200hk, i dag er sandvik 945 godkjent for opptil 160hk ,dette kan bli forandret i ogmed at den nå gjennomgår en oppgradering på skroget , stimmplan med badeplattform, denne oppgaderingen viser seg å være meget velykket :-)

Vis du skulle sette inn en motor så bør den kunne da reduseres fra 200 til 160hk (kun justeringer)

• 3 år senere...

5,9 litern til Cummins er utvilsomt en av de beste motorene i sin størrelse som er produsert. Den er tilnærmet skuddsikker. Fikk nylig mail fra importøren også. Disse motorene er så populære og solide at de blir sendt til fabrikken og overhalt (etter mange titallstusen timer) og solgt igjen med garanti. Den tiden jeg jobbet med disse motorene hadde vi kun en reklamasjon, og det var ikke motoren sin skyld, men en montør som hadde gjort noen feil ifm monteringen som gjorde at mye av eksosen løsnet og kjølevannet ble spylt inn i motorrommet :headbang: . Du finner rikelig med billige slitedeler til disse motorene på nett. Koster en brøkdel av det det gjør til yanmar og volvo :thumbsup:

Hadde jeg ikke vært våken hadde md30 motoren min senka båten...uslåelige priser for å fikse motoren min da, skal jeg bytte oljekjøler til original,og varmeveksleren snakker man opp i 40 båtlapper...snakket med folk i havna i dag om siste problemet, og de fleste kjenner til tilfellet tett eksosbend,koster vel 10 båtlapper på volvo det å...volvo bil er en del bedre...ford 5.8 og cummins 5.9,. trist at volvo har så og si monopol der ute.tror jeg hadde valgt lada foran volvo for å si det mildt...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...