Mix Svart 12.November.2011 Link til dette innlegget Svart 12.November.2011 Vil du ha slunken lommebok og masse bekymringer kan jeg på det varmeste anbefale Volvo Treffende, ja ytterst treffende... Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 13.November.2011 Link til dette innlegget Svart 13.November.2011 Helt enig med salomon og Mix,men noen er jo rike.. Sitér dette innlegget Link to post
Hertugen Calle Svart 9.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2012 Mange som skryter av 5,9literen, men Cummins Mercruiser 2,8 QSD da? Dyre deler og vedlikehold? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2012 (redigert) Cummins opp til og med 4,2 er VM motori motorer. Italienske. Må ikke forveksles med Cummins. Det er Mercruser motorer med Cummins klistremerke Mercruiser og Cummins skiller forøvrig lag. Fremover blir Mercruiser diesel motorer levert av VAG Redigert 9.Juni.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vinke Lanke Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Jeg har 2 stk Cummins 5,9 litre og er meget fornøyd med disse, men deleprisene hos norsk forhandler er eventyrlige! Jeg skjønner at du har tilgang til internett og deler kan kjøpes på nettet fra USA til en brøkdel av prisen i Norge. Se min tråd om "Det grenser mot svindel..." Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 (redigert) Det er da opplest og vedtatt at alt med båt og båtmotorer er dyrt. Er det noe merke som har billige deler? Her er det en ting som gjelder og det er vedlikehold og ettersyn. Da varer motorene i mange år. jeg har volvo, mange har lite godt å si om det. Men se på hvor mange volvoer som er i drift langskysten og med folk som bruker båten og slurver med vedlikehold og serviser, vil alle merker gå istykker etterhvert. Har du volvo finner du deler på hvert nes langskysten, de er enkle å skru på(Les. opptil og med kad 300) og gode. Dårlig rykte på grunn av røyk, men etter en hårfin justering av tenning på min egen motor, er den meget lettstartet og røyken forsvinner innen minutter, stor forbedring. Jeg er fornøyd med volvo. Redigert 10.Juni.2012 av cosmo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Godtar ikke at det skal være dyrt med deler , bare fordi det er til båt...Er ikke så lett å skaffe billige deler til min md30a motor hvertfall..Bare fikse varmeveksleren så kan jeg like godt kjøpe nesten ny motor.Har ikke båt for å være på verkstedet hele tiden... Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Godtatt eller ikke det er en kjennsgjerning at det er dyrt på verksted, dyr diesel og dyre deler. Ny motor er ikke synonymt med lite trøbbel. Varmevekslere er det mulig å konvertere til å bruke f. eks bowman og få dette til å fungere fint. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Er det noe ferdig kitt for å konvertere? Jeg har bygd om oljekjøleren men har ikke skrudd av varmeveksleren noen gang. vet ikke helt hva som venter meg. Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Har du problemer med kjølinga da? Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Ja kjølevesken renner ned i bunnen.. Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 (redigert) Har du lokalisert lekkasjen da? Sånn en du har ? http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7744050-26-18147.aspx Redigert 11.Juni.2012 av cosmo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Det er da opplest og vedtatt at alt med båt og båtmotorer er dyrt. Er det noe merke som har billige deler? Det må isåfall være motorer som også brukes i industri/traktor/lastebil, og som har en viss utbredelse. Som f.eks Perkins, Ford og muligens Volvo 60/70 osv. Men mariniseringsdelene vil uansett aldri få store volum og vil nok fortsatt være relativt dyre.... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
okeido Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Drypper ut av lokket foran.mere har jeg ikke sjekket. har ikke sett så mange md 30 eller 40 motorer med uoriginalt kjølesystem.Det er riktig du fant ja Cosmo Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Her du prøvd å skifte o-ringene da. Hvis ikke, prøv det først Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
cosmo Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 (redigert) I min båt var det en TAMD40B motor før, Den hadde tæreskade på falsen fremme på kjøleren og lokket var ferdig. Faren min laget et nytt lokk som han skar ut av en stålplate(10mm tror jeg) og satte inn nippel til sink. Dette ble tett med en tykk korkpakning i mellom og hold i 10 år til motoren ble byttet i fjor. Skru i stykker, gjør rent og ta det derifra, det meste lar seg fikse. Redigert 11.Juni.2012 av cosmo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Blir ikke noe før opplag nå, men takker for forslag.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.