Jump to content

Volvo Penta eller Cummins

bert

Recommended Posts

• 6 måneder senere...

Det er da opplest og vedtatt at alt med båt og båtmotorer er dyrt. Er det noe merke som har billige deler? Her er det en ting som gjelder og det er vedlikehold og ettersyn. Da varer motorene i mange år. jeg har volvo, mange har lite godt å si om det. Men se på hvor mange volvoer som er i drift langskysten og med folk som bruker båten og slurver med vedlikehold og serviser, vil alle merker gå istykker etterhvert. Har du volvo finner du deler på hvert nes langskysten, de er enkle å skru på(Les. opptil og med kad 300) og gode. Dårlig rykte på grunn av røyk, men etter en hårfin justering av tenning på min egen motor, er den meget lettstartet og røyken forsvinner innen minutter, stor forbedring. Jeg er fornøyd med volvo. :yesnod:

Redigert av cosmo (see edit history)
Det er da opplest og vedtatt at alt med båt og båtmotorer er dyrt. Er det noe merke som har billige deler?

Det må isåfall være motorer som også brukes i industri/traktor/lastebil, og som har en viss utbredelse. Som f.eks Perkins, Ford og muligens Volvo 60/70 osv.

Men mariniseringsdelene vil uansett aldri få store volum og vil nok fortsatt være relativt dyre....

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

I min båt var det en TAMD40B motor før, Den hadde tæreskade på falsen fremme på kjøleren og lokket var ferdig. Faren min laget et nytt lokk som han skar ut av en stålplate(10mm tror jeg) og satte inn nippel til sink. Dette ble tett med en tykk korkpakning i mellom og hold i 10 år til motoren ble byttet i fjor. Skru i stykker, gjør rent og ta det derifra, det meste lar seg fikse. :smiley:

Redigert av cosmo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...