edo Startet 15.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 15.Oktober.2008 Jeg har Bennet trimplan på båten, jeg har lagt merke til at jeg ikke har anode på disse. Endel trimplan har dette monter, er det avhengig av type matriale om det er montert anode eller ikke? Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
motor Svart 15.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2008 (redigert) Bennet beskriver dette i sine manualer. I sjøvann skal det være montert anoder. Forøvrig så har jeg funnet det nødvendig å grunne dem med to-komponent grunning og påføre dem bunnstoff. Uten stoffing oppstår det lett groe på dem. Redigert 15.Oktober.2008 av motor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 16.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2008 Har en rund anode på hver flaps som blir byttet hvert år. Noe tæring har jeg observert på anodene men mye er det ikke. Anodene er ikke påført grunning eller bunnstoff. Har enda ikke observert antydning til noe groe på anodene. Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 16.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2008 Jeg bør vel montere noen jeg også, er de montert på oversiden med gjennomgående bolt?? Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Erik Svart 16.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2008 Jeg monterte flett nye Bennett trimflapps om våren, og få mnd senere var det kommet erte stort hull tvers gjennom den ene, og markert merke på den andre på samme sted, midt på omtrendt. Monterte Zink ved å borre hull og bolte fast rett mot godset, og problemet ble aldri verre. Anbefaler mao å bruke Zink.. Erik. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Hansi Svart 16.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2008 (redigert) Anodene har jeg montert på oversiden ca på midten med gjennomgående bolt. Redigert 16.Oktober.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.