POL Startet 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2008 Skal skifte kjølevæske på motoren. Er klar over at denne skal være silikatfri og av longlife-typen pga aluminiumen. Var innom en forretning og spurte etter Quicksilver som er "merkenavnet" til BMW/Mercruiser. Holdt på å få sjokk da prisen på 5l ferdig blandet- altså halvparten vann- var 900kr! Jeg har bruk for 15l ! Noen med samme motor som kan gi meg tips om andre merker/typer som dere bruker? Quicksilver kan da umulig være så spesiell? Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 15.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2008 Det var en forferdelig pris hadde samme motor tidligere, tror jeg kjøpte silikatfri på Biltema. Hvis du skal skifte fra vanlig frostveske til silikatfri, er det meget viktig å skylle godt gjennom systemet først. Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 I utgangspuktet trenger motoren din 12 liter, men dersom du har varmtvannsbereder og vannvarmer så går det sikkert noen liter ekstra. Prisen på Quicksilver er helt hinsides enhver fornuft, selv bruker jeg denne fra Biltema. Siden det aldri blir så fryktelig kaldt på her på Vestlandet, bruker jeg blandingsforhold 1:3, noe som i hvertfall holder til minst -15 grC Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.