Sistestyrmann Startet 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 16.Oktober.2008 Skal skifte ledning/slange fra gassflasken bak på hekken og frem til komfyren . Bør jeg benytte sertifisert verksted for jobben ?? Eller er dette grei skureing rett frem ?? Har alltid gjort denne jobben selv på gasskomfyren og gass kjøleskapet på hytten . Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Skal skifte ledning/slange fra gassflasken bak på hekken og frem til komfyren Er det slange hele veien ? Hvor lang er slangen ? Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 16.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 (redigert) Har ikke studert så nøye enda , annet at jeg så slangen er godt morken ute på flasken . Fra komfryen og et stykke bakover er det vel kobber rør ? Dette skal selvfølgelig ikke skiftes . Skibet er en Bavaria ,så kanskje andre vet med sikkerhet hvordan anlegget er trukket opp. Redigert 16.Oktober.2008 av Sistestyrmann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Jeg hadde byttet slangene selv, ser ikke noe problem med det. Jeg gjør dette selv. Propanslanger skal byttes ut hvert 5. år. Det er ikke lovlig med slangelengde over 1,5 meter i båt. Resten skal være rør. Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 16.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Det er det jeg ser for meg jeg også , grei jobb å skifte selv . Men ser at jeg har et sertifikat ombord på trykk testing etc .. og lurer på om det ikke er nevnt en anbefalt dato for neste trykk test . Så jeg lurer også på hvordan andre vedlikeholder sine gassanlegg ombord . Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Vedlikeholdet mitt består i å skifte slanger hvert 5. år. Sjekke jevnlig med lekkasjetesteren. Sjekke jevnlig gassalarmen. Er du usikker kan du jo få utført en trykktest. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.