Jump to content

Edit History

"Mathilde"

"Mathilde"

DieselDahl skrev 1 time siden:

BMW har derfor laget sitt X-drive system slik: Konstant bakhjulstrekk og en trinnløs kobling som overfører 0-100% moment til forakselen. Dette er laget slik for å gi ESP-systemet maksimal autoritet uten å kompromittere sportslige kjøreegenskaper eller framkommelighet. Fra 0-30 km/t er koblingen delvis aktivert og ved høyere hastigheter brukes den til å stabilisere bilen/ redusere hjulspinn. Koblingen er elektromekanisk operert og virker svært hurtig. Automatkassa tåler fint å dra henger men bruk helst manuelt girvalg ifølge brukerhåndboken.

Jeg vil for øvrig fraråde kjøp av VAG med DSG. 

 

Takk for info. 

 

Men hvorfor fraråder du DSG? Trodde faktisk det var ei god kasse. 

"Mathilde"

"Mathilde"

DieselDahl skrev 1 time siden:

BMW har derfor laget sitt X-drive system slik: Konstant bakhjulstrekk og en trinnløs kobling som overfører 0-100% moment til forakselen. Dette er laget slik for å gi ESP-systemet maksimal autoritet uten å kompromittere sportslige kjøreegenskaper eller framkommelighet. Fra 0-30 km/t er koblingen delvis aktivert og ved høyere hastigheter brukes den til å stabilisere bilen/ redusere hjulspinn. Koblingen er elektromekanisk operert og virker svært hurtig. Automatkassa tåler fint å dra henger men bruk helst manuelt girvalg ifølge brukerhåndboken.

Jeg vil for øvrig fraråde kjøp av VAG med DSG. 

 

Takk for info. 

 

Men hvorfor du fraråder DSG? Trodde faktisk det var ei god kasse. 



×
×
  • Create New...