Jump to content

Erfaringer med Biltema's 2K primer / Topcoat ?

Loddesølv

Recommended Posts

Hei.

Skal lakkere noen aluminiums-deler.

Har kikket på Biltema sin 2K Primer plast og metall (Art.nr. 36-531),

og 2K Topcoat (Art.nr. 36-538).

Tenkte å glassblåse aluminiums-delene før jeg lakkerte.

Har noen erfaringer med disse produktene ?

Hvordan vil finishen bli med påføring med en god pensel ? (Både primer og topcoat)

Dersom jeg velger å bruke Biltema sin lakkerings-sprøyte, Hva må jeg da tynne disse produktene med for å få riktig konsistens ?

Mvh.

Kairo

Jeg har brukt begge deler. Sjekk ut denne linken. Innlegg #25 og utover.

Primeren er veldig tykk, og det er vanskelig å få en slett flate med den, men den sitter enormt. Fikk litt på fingrene og det satt der etter en uke. Måtte bruke sandpapit for å få det av. "top coaten" er også meget bra, men det finnes produkter som er lettere å få en god finish på. For eksempel er Jotun sin Penguin Hardtop lettere å få en fin finsh på, men den er betydelig dyrere.

Redigert av knutza (see edit history)

Har du vurdert SeaJets 2K Aluprimer 017. Jeg har svært gode erfaringer med denne. Ikke avskrekkende prismessig heller. TopCoaten til Bilteme er også bra, men dette er vel egentlig en Polyurethanlakk? Lett å påføre og bra finnish. Legger du på for tykt vil den sprekke.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hei igjen.

Jeg må innrømme at det er felgene til scooteren som skal lakkeres....

Men produktene jeg tenkte å bruke er til maritimt bruk, så jeg tok sjansen på å poste tråden her.

Er først og fremst ute etter noe som er holdbart. -Så får finishen bli en god nr. 2.

Er det kun Biltema sin TopCoat som vil sprekke om den blir for tykk ?

Jotun sitt alternativ, blir det antipest som primer og Penguin Hardtop som farge ?

Mvh.

Kairo

Legger du på for tykt vil den sprekke.

Jeg fikk noen rester til overs som jeg smurte på støttene til båtvogna. Siden denne var delvis herdet så ble det svært tykt enkelte plasser. Ca 6-7 mm. Jeg har ikke opplevd sprekker her. Jeg tror du trygt kan bruke "top coaten" til Biltema, men jeg ville ha valgt en annen primer. Overflaten med Biltema sin primer ble svært grov.

Primeren er veldig tykk, og det er vanskelig å få en slett flate med den, men den sitter enormt.
Har samme erfaring. Har brukt den på alu.propeller og på en karusell på lekeplassen. På begge satt den godt men var på ingen måte enkel å få strøket pent ut...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...