Inca Startet 19.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 19.Oktober.2008 Saga 7000 med Volvo Penta MD30A MS2 Det er fullt mulig å kjøre båten men med en fæl ulyd hver gang jeg setter den i gear og kjører. Er det noen som har erfaring med slikt. Kan det være gear havari eller aksel? Dette skjedde på siste tur for året. Sitér dette innlegget Link to post
TG-cruiser Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Hej Inca Det lyder ikke godt. Kommer lyden kun når du sætter den igear, eller er lyden der hele tiden, også når den kører igear- altså sejler? Må jeg spørge om noget andet. Hvor hurtigt sejler din Saga 7000 med den moter og gear? Jeg har samme båd, og TMD30. (Har mistanke om at jeg godt kan montere en større skrue, da min marchfart nu er 13 knob, ved 3500 O/min) Vh René. Sitér dette innlegget Link to post
Inca Svart 20.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 (redigert) Hei KIMA/Rene Lyden er der når jeg kjører og øker hele tiden med turtallet. Med ren propell og uten groe har jeg maksfart på 15 ved 3700 O/min og marsj på 13 ved 3500 O/min Mvh Inca Redigert 20.Oktober.2008 av Inca (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Har samme motor selv og må etter fylle hele tiden på den møkagiret og seal ringen er byttet, men tror den har tæra i stykker har bare hatt båten 2 år.har lekt fra jeg fikk den .. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Kan være et lager i kassa som har tatt kvelden, og mest sannsynlig er lageret for utgangsaksel. Der ligger trøsten også. Er lyden der hvis kassa er i fri? Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
moosewine Svart 7.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2010 Du er ikke alene om å ha geartrøbbel.. min Md2040 med seildrev mistet all skyvkraft igår, har ikke lokalisert feilen ennå, men lurer på om propellen slurer på propellakslingen, noen som har vært borti dette? Ser ut som om vaieren fungerer fint, når jeg setter den i gir går propellen sakte rundt men ingen skyvkraft... Sitér dette innlegget . Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.