Jump to content

navn til loddebåten min

Teisten-Øyna

Recommended Posts

Hei jeg er på jakt etter et navn til båten min som ble brukt i sildefisket. Jeg kunne tenkt meg et som passet til båten her er litt beskrivelse den er liten og har en veldig fin fasong, for hvis dere søker på loddebåt så kommer det opp en som er helt lik, det kan være al slags navner jentenavn, ånkli gamle navner eller stedsnavn eller populære folk eler som er kjent. Jeg håper noen kommer med innspill ganske snart for det er litt, kjedelig og kalle båten min for bare (båten) det er jo tross alt et famelie medlem for meg :flag: så ikke nøl med og skriv dere som har noe på hjertet :smash:

Tja! På latin heter sild: Clupea harengus. kan du bruke det til noe?

I sitt første leveår heter silda mussa, og småsild, kystsild og fetsild er betegnelser på yngre sild som ennå ikke er blitt kjønnsmoden, iflg. min gamle, trofaste fiskeoppslagsbok "Fiskene i farger". L/B "Mussa" hadde kanskje vært noe?

Dessuten ble jo silda kalt "havets sølv" før i tiden, da det var ufattelige masser av den. (Riktignok fisket vi opp ufattelige masser også - dermed ble det visst nærmest ingenting igjen, så nå står det på en måte uavgjort mellom oss og havet.) Så forslaget fra Høvdingen om Sølvhav var jo ikke så helt bak mål.

Hilsen Hekksjø

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Mener å ha lært en eller annen gang at Bella er Italiensk og betyr Vakker / Pen. Laaaaaangt inni hjernegrøten var det et eller annet om endring av stavemåte i forhold til om det var hankjønnsform eller hunkjønnsform. Det bør jo være bella som i vakker dame når det skal være på en båt.....

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...