Øyvind Kvammen Startet 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2008 Da har jeg blitt eier av en bayliner 2755 93 mod Er en del ting jeg lurer på i forbindelse med kjøpet :) Den er meget tung å få opp i plan, og vill ikke over 3700 O/min er d for tung proppel, eller er d noe galt med motor?! Hva er standard proppel på denne (5.7 L 250 hk)? Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Har båten vært oppe for spyling av bunnen??? Kan det være så enkelt at det er groe??? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Du bør kunne få 4600 omdreininger på den motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Hei. Du kan jo forsøke å stille spørsmålet på forumet til Bayliner owner's club Sitér dette innlegget /per Link to post
Øyvind Kvammen Svart 21.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Båten kom på trailer, å den så grei ut under :) I følge spesifikasjoner på motoren bør jeg komme opp i 4600 o/min, skall sjekke tenning i dag, hvis ikke holder jeg en knapp på at d er for tung proppel! Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Det vanligste svaret på dette er at det er groe på propell og drev. Særlig propellen merkes godt. SÅ før du gjør noe "dramatisk" som å bestille nye propeller, bør du kanskje få gjort ordentlig rent + hva med å ringe forrige eier og spørre? Han bør vite turtallet han klarte med båten. Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Kvammen Svart 21.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Ja, var litt "mark" på den så jeg når vi fikk den.. Han mente den var opp i litt over 4000 o/min og fart på 32 knop, den skall jo ha 4600 o/min på max så tror nok at proppelen er litt for stor! Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Hmm. Vår 2855 kan tynes til 30 knop ved 4600 omdr. 260 hk. Og den er ikke raskere i plan enn den bør være, så vi har nok ikke for lett propell. Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Kvammen Svart 23.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 men siden jeg har 32 knop på på litt over 4000 o/min , så går jeg ut fra at min har litt for tung propell :) Har ikke noen erfaring med sån båt, men vill tro at dem skall være rimelig grei å få opp i plan med 260 hk?! Syns d tar alt for lang tid å få den opp, og så må jeg liksom ha min 3700 o/min for å holde den i plan.... Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 23.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 (redigert) Min båt overtatt på sensommeren: Før spyling og rens av propell: max turtall 3500rp, 26 knop Etter spyling og fjernaning av "plysj" under båten samt syrevask av propellene (2 x duoprop) for å fjerne groe: max turtall nær 4000 rpm 32 knop Groe er utrolig "effektivt" som brems mvh Bavaria32sport Redigert 23.Oktober.2008 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Øyvind Kvammen Svart 23.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2008 såpass!! Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Det er utrolig mange eksempler på dette. En gammel arbeidskollega kjøpte en ny Nidelv 610 som gikk ca 40 knop ved sjøsetting. På sensommeren mente han det måtte være noe galt med motoren. Den dro nesten ikke båten i plan. Besøkte verkstedet, men det eneste de gjorde var å ta den på land, og gjøre rent. Og vips var turtall og fart tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Kvammen Svart 24.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Hmm.. mener den var bra under da vi satte den på sjøen for en uke siden, men var mørkt da båten kom med lastebil opp til kristiansund, så d er mulig jeg ikke fikk sett godt nok etter :) Sitér dette innlegget Link to post
Bayliner 2655 Svart 25.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 (redigert) Hei! et lite tips her som kanskje kan være derdt å sjekke. Kjøpte selv en bayliner for en tid tilbake og opplevde litt av det samme , båten var rein og fin under men fikk bare ca 4100 rpm. Etter mye om og men, sjekk av tenning, forgasser o.l oppdaga jeg litt tilfeldig at gass/ gearspaken gikk en god del lengre frem når den stod i fri. det viste seg da at etter at forrige eier har hatt ut motor var ikke gass og gearvirer synkr, slik at jeg ikke fikk full gass når den var i gear. Kan jo være verdt å sjekke i alle fall. Lykke til Redigert 25.Oktober.2008 av Bayliner 2655 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Kvammen Svart 25.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2008 Takker :) Skall sjekke ut når været blir litt bedre! Ikke noe trivelig å være i båt når regnet pøser ned! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.