peso Startet 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 21.Oktober.2008 Var nede å sjekket båten i dag, og der har det vært uønsket besøk. De har rotet rundt i hele båten, slengt alt rundt omkring, stjålet en kikkert, noen pils og noe verktøy. Men det verste er at de har latt kalesja stå åpen, og det har akkurat vært et skikkelig grisevær. Så det var fuktig der for å si det mildt. Ufattelig irriterende. Båten skal opp imorgen, så det ble en trist slutt på sesongen. Er det noen som har båten i Songe eller Mortenstø havn, så ta og sjekk den. Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Velkommen i klubben, hadde innbrudd i fjor og de tok cd-spilleren=egenandelen på forikringsselskapet og ramponert inngangsluka. Kunne ønske de kunne tatt litt mer når de først tok ting. Blir 0 prioritert hos politiet også Trist å høre! Sitér dette innlegget Link to post
peso Svart 21.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 ingenting var låst, så det ble heller ikke ødelagt noe. gidder ikke engang anmelde det, er ikke verdt bryet. Får bare en "saken er henlagt" melding. forventer heller ikke at politiet skal prioritere slike saker. Gleder meg til å få den trygt plassert hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Føler med deg.. noe dritt det der.. Blandt båtfolket heter det: "Det er 2 typer båtfolk, 1) de som har gått på grunn, og 2) de som kommer til å gå på grunn.. Snart kan vi legge til: 1) De som har hatt innbrudd i båten sin, og 2) de som kommer til å få innbrudd i båten sin! Vær smart, skaff deg en eller annen form for alarm som skremmer tyvene.. Clas Ohlson GSM alarm med magnetkontakter og sensorer f.eks.. alt hjelper.. bare husk å bestille merker også :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
MaLang Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Lag selvskudd med 6 boxer pepperspray og en sivilforsvarssirene:) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Triste greier. Alarm ja, hadde ikke hjulpet meg mye da ankervinsjen ble skrudd av plattforma og stjålet mens båten lå i opplag. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Typisk nok er de ikke bare udugelige tjuvradder men også evneveike idioter!! Hva f@n er vitsen med å hærpe båter og å stjele småtterier som ikke har særlig verdi?? Jeg vedder på at dette er gjort av lokale drittunger som bare har vært ute på jævelskap. For noen år siden var det noen tomsinger ombord i min forrige båt og stakk av med eller kasta halve kalesjen. Båten kunne gått ned i høstregnet hvis jeg ikke tilfeldigvis hadde kjørt forbi og sett at kalesjen mangla. Nå har jeg også fått alarm og gps tracker ombord. De neste som klarer å rappe båten min skal jeg ha tak i personlig..... Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
tom-ass Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Jeg har ikke hatt tyver i båten, enda... Men dem har vært i båten to plasser unna i sommer. Ganske ekkelt! Føler med dere! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roaldbj Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 ... gidder ikke engang anmelde det, er ikke verdt bryet....Dersom du har forsikring på båten er det vel lurt å melde innbruddet til politiet. Rart med det: anskaffelse av nye gjenstander koster fort endel kroner. Dessuten har du fått noe vannskade. Før du vet ordet av det har du kommet opp i et ganske betydelig erstatningsbeløp. Jeg ville ha anmeldt forholdet og deretter kontaktet forsikringsselskapet. Sitér dette innlegget Link to post
MaLang Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Men seriøst... Har man landstrøm i båten er det ikke noe problem å sette opp overvåkning... Ett IR kamera med lys som dekker inngangen og en opptaker som trigger på bevegelse. Trenger ikke monteres synlig og skulle drittungene få lyst på øl så har du god sjans på å få kloa i dem... Koster sikkert en eller to egenanndeler- men gleden med å få has i slyngelene burde være verdt det:) - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
peso Svart 21.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Men seriøst... Har man landstrøm i båten er det ikke noe problem å sette opp overvåkning... - MartinL Skal montere alarm i løpet av vinteren. blir magnetkontakter på skyvedører, samt tråkkematter. ingen PIR sensorer, da det blir for mange feilalarmer. En kraftig sirene samt blinkende lanterner burde gjøre skremme de fleste. Men det er tragisk at det må til for å ha noe ifred. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Triste greier. Alarm ja, hadde ikke hjulpet meg mye da ankervinsjen ble skrudd av plattforma og stjålet mens båten lå i opplag. Joa, du kan legge ut en N/C slynge ut fra alarmen, igjennom ankervinsjen og øyet til tauet/kjettingen og igjennom øyet igjennom ankeret, deretter tilbake til alarmen.. Hvis denne slyngen brytes, utløses alarmen. Er det GSM alarm får du varsling i tillegg til at det uler i mange DB rundt båten. Nå har jeg også fått alarm og gps tracker ombord. De neste som klarer å rappe båten min skal jeg ha tak i personlig..... Bra, ellers får du bare ringe meg vettu så får jeg finne den igjen.. Men seriøst... Har man landstrøm i båten er det ikke noe problem å sette opp overvåkning... Ett IR kamera med lys som dekker inngangen og en opptaker som trigger på bevegelse. Trenger ikke monteres synlig og skulle drittungene få lyst på øl så har du god sjans på å få kloa i dem... Koster sikkert en eller to egenanndeler- men gleden med å få has i slyngelene burde være verdt det:) f.eks det GSM kameraet jeg foreslår i egen tråd her på forumet.. dette gjør nytten.. var noen som en gang sa "Bare pass på at du ikke har vitner, da blir det bare påstand mot påstand".. du kan vel ikke noe for at han snublet og skallet i rekka på vei ut av båten når han ble fersket... synd at ikke politi og rettsvesen kan gjøre noe enn å rette pekefinger og en 20'er til bussen hjem. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
peso Svart 21.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Dersom du har forsikring på båten er det vel lurt å melde innbruddet til politiet. Rart med det: anskaffelse av nye gjenstander koster fort endel kroner. Dessuten har du fått noe vannskade. Før du vet ordet av det har du kommet opp i et ganske betydelig erstatningsbeløp. Jeg ville ha anmeldt forholdet og deretter kontaktet forsikringsselskapet. Båten er gammel, puter og tepper tørker igjen, tingene de stjal har en samlet nypris på ca 1000.- Egenandelen er på 8000, så jeg har vurdert det til at det ikke er verdt å bruke forsikringen. Derfor har det heller ingen hensikt å anmelde det, annet enn å høyne statistikken. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Det er så ubeskrivelig irriterende med det j###la tjuvpakket. Jeg har ikke hatt innbrudd i den båten jeg har nå, men jeg hadde det i den forrige båten: I et forsøk på å stjele motoren så kappet de gass og gir-wire, og ei uke etter at nye wire var på plass så greide de å stikke av med motoren. I tillegg løsnet de akterfortøyningen så båten ble liggende å slå baugen mot en stein til det ble hull. ....Sånn mista jeg båtlysta, og det skulle ta ca 15 år før jeg fikk lyst på båt igjen Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Brynjar Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Bra, ellers får du bare ringe meg vettu så får jeg finne den igjen.. Ja.. jeg har jo egentlig ikke bruk for den GPS trackeren så lenge du suser rundt i skjærgården og finner ting Håper jeg kan få gjort opp for den der en gang Ulven, ikke godt å si om jeg hadde fått båten igjen like fin hvis den hadde fått ligge borte ei uke eller fem lengre. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Ulv I Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Hehe sant nok.. men spørs om jeg er så heldig neste gang da.. men prøver i hvertfall å være oppmerksom da. Du har da gjort opp for det du da, vi hadde jo en heidundrene flott romantisk middag på en aldeles utmerket resturant samboer og jeg, håper bare ikke regningen ble for stor. Syns at dette eksempelet viser hvor effektivt det er å hatt et medium å publisere stjålne biler/båter/sykler osv på. Burde egentlig vært en egen avdeling her på forumet hvor folk kan publisere bilder av stjålne båter. Greit å kunne printe ut å ta med seg når man først er ute på tur i båten. Forsikringsselskapene burde vært med på sponsor listen til den ide'en, for det er de som sparer endel tusner ja. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Noflow Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 innbrudd i båt er ikke noe særlig, var noen i min og båten ved siden av, de rakk bare å bryte opp en lås i min båt før det kom en kar og jaga de vekk... flaks :) Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Tåregass som utlåser seg når noen åpner døra Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
elvira II Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 (redigert) Mener å huske att Rambo hadde noen fine feller i skogen i den første filmen, kan kanskje konverteres til båt? Redigert 22.Oktober.2008 av elvira II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 I Halden ifjor var det noen, mest sannsynlig drittunger, som la vannslangen på brygga innenfør kalesjen på en båt og satt på vannet. Den gikk ned og ble hengende i fortøyningene... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Det er alltid kinkig med innbrudd i båten. Anbefaler alle å montere alarm, eller noe som simulerer alarm ombord i båten. Jeg tror at Biltema eller CO har et blinkende diode som simulerer alarm. Jeg antar at dette har en viss forebyggende effekt i forhold til innbrudd. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Typisk nok er de ikke bare udugelige tjuvradder men også evneveike idioter!! Hva f@n er vitsen med å hærpe båter og å stjele småtterier som ikke har særlig verdi?? Jeg vedder på at dette er gjort av lokale drittunger som bare har vært ute på jævelskap. En båteier her hos oss hadde innbrudd,og fikk stjålet ett gammelt ekkolodd (papir lodd) som er verd 0 for tyven,og itillegg hadde de da klippet av ledn. til svinger.Dette var sikkert brukbart for eier,men hadde ingen verdi for kjeltringen. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Der ser man. Jeg ble frastjålet en defekt kassettspiller fra en gammel Skibsplast jeg hadde.. De måtte selvfølgelig knuse kassen den sto i siden de ikke var smarte nok til å få den ut på annen måte... Kjølhaling bør nok komme på moten igjen.. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
C-marine Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Gjennom denne sesongen har jeg merka at det har hvert folk i båten nesten hver eneste gang jeg kommer ned. Luker står åpne, og nå sist var hele båten full av vann fordi de hadde slått på strømmen. Batteriet var tomt og av den grunn funket ikke lensepumpa, jeg var på ferie, alt i alt en sabla dårlig kombinasjon. bensin tanken er fastmontert under dekk, motoren er låst fast, det samme er båten. Da er det ingen andre verdier igjen i båten. Tyvene tjente ingen ting på det, men de gav meg j$a mye arbeid å øse båten! :headbang: :headbang: Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Hansi Svart 22.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2008 Forbaska kjedelige greier og ikke minst ergrelser og forbannelser. I vår lokale havn har det i sommer vært organisert vakthold av leietakerne. Har fungert meget godt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.