Jump to content

Dieselvarmer med dyser opp i vindskjermen?

Goran

Recommended Posts

Hei

Vurderer å montere en dieselvarmer i vinter. webasto eller Eber e.l. Kan jeg strekke rørene opp til innsiden av vindskjermen for å få bukt med duggen i samme slengen?

Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser

Sertifikat: D4 - ROC

Mikuni er også en dieselvarmer, ja. Ligner på de to andre du har nevnt og gjør akkurat det samme, lager varmluft.

Du skal bare få luft opp til vinduet hvis det lar seg gjøre.

En liten oppfordring til de som ikke har gjort det: Gå gjerne inn i kontrollpanelet og legg inn info om båttype, lengde, materiale osv. Mye lettere å ha en mening når man vet litt mere om båten.

Jeg har laget varmluft på vinduene slik:

Sveist en kanal i aluminium i målene (ca) 100x6x10cm, sveist en rørstuss i 60mm på enden, skjært 4 hull som er tilpasset 60mm luftdyser. Kanalen ligger skjult under dashbordet (=inni taktrekket i cabinen). Gjennom dashbordet er det boret 4 hull som flukter med hullene i kanalen og som dysene er stukket ned i. Tettet med varmebestandig fugemasse rundt dysene nedi kanalen. 60mm varmluftslange går fra en Ardic defroster opp i cabintaket og bort til kanalen. Det eneste som vises er de 4 dysene på dashbordet. To dyser til midt-vinduet og ei til hver side foran. Synes det fungerer meget godt.

Legger ved et bilde som viser hvordan det så ut før jeg kjøpte båten. Har dessverre ikke nyere bilder her jeg sitter nå (jobb :smiley: ).

db.jpg

En liten oppfordring til de som ikke har gjort det: Gå gjerne inn i kontrollpanelet og legg inn info om båttype, lengde, materiale osv. Mye lettere å ha en mening når man vet litt mere om båten.

-It`s done :smiley:

Båten er en nyerverved Skibsplast 690

Redigert av Goran (see edit history)

Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser

Sertifikat: D4 - ROC

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...