Goran Startet 21.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 21.Oktober.2008 Hei Vurderer å montere en dieselvarmer i vinter. webasto eller Eber e.l. Kan jeg strekke rørene opp til innsiden av vindskjermen for å få bukt med duggen i samme slengen? Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
AQ140A Svart 21.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2008 Hei, hva med MIKUNI? Har meget gode erfaringer med desse. Ja det skulle ikke være noe problem. Det du må tenke på er anbefalt maks lengde på slangene, evt. montere ekstra vifte Sitér dette innlegget Link to post
Goran Svart 22.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2008 Ok. Takk Hva er maks lengde på slangene da? MIKUNI? Er det en Dieselvarmer? Hvem selger i såfall de? Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
MB Keila Svart 22.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2008 Mikuni er også en dieselvarmer, ja. Ligner på de to andre du har nevnt og gjør akkurat det samme, lager varmluft. Du skal bare få luft opp til vinduet hvis det lar seg gjøre. En liten oppfordring til de som ikke har gjort det: Gå gjerne inn i kontrollpanelet og legg inn info om båttype, lengde, materiale osv. Mye lettere å ha en mening når man vet litt mere om båten. Jeg har laget varmluft på vinduene slik: Sveist en kanal i aluminium i målene (ca) 100x6x10cm, sveist en rørstuss i 60mm på enden, skjært 4 hull som er tilpasset 60mm luftdyser. Kanalen ligger skjult under dashbordet (=inni taktrekket i cabinen). Gjennom dashbordet er det boret 4 hull som flukter med hullene i kanalen og som dysene er stukket ned i. Tettet med varmebestandig fugemasse rundt dysene nedi kanalen. 60mm varmluftslange går fra en Ardic defroster opp i cabintaket og bort til kanalen. Det eneste som vises er de 4 dysene på dashbordet. To dyser til midt-vinduet og ei til hver side foran. Synes det fungerer meget godt. Legger ved et bilde som viser hvordan det så ut før jeg kjøpte båten. Har dessverre ikke nyere bilder her jeg sitter nå (jobb ). Sitér dette innlegget Link to post
Goran Svart 23.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 (redigert) En liten oppfordring til de som ikke har gjort det: Gå gjerne inn i kontrollpanelet og legg inn info om båttype, lengde, materiale osv. Mye lettere å ha en mening når man vet litt mere om båten. -It`s done Båten er en nyerverved Skibsplast 690 Redigert 23.Oktober.2008 av Goran (see edit history) Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.