benq Startet 22.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 22.Oktober.2008 Hvilken type tank/drivstoffmåler skal/bør man bruke på drivstofftanken når den er rund og har en diameter på 40 cm og en lengde på 100cm. De mest kjente passer jo ikke direkte, må sveise og bygge om. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 22.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2008 (redigert) En manuell peilestav passer nok best til desse tankene Redigert 22.Oktober.2008 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 22.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2008 du skriver ikkje hvorfor du mener de mest kjente ikkje passer. ei heller om tanken er liggende eller stående. maritim f.eks har stavgiver fra 15-160 cm iflg katalogen. de lengste på bestilling riktignok. ellers ser eg at den lokale båtutstyrsbutikken her kan levere ultralydgiver og da kan antagelig de fleste andre tilsvarende butikker og levere en sådan. du må ta hull rettnok og den passer i vanlig giverhull men ingenting stikker nedi tanken. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 23.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 Regner med at tanken din er liggende. Problemet med rund tank er kanskje at nivåmålingen ikke er noen direkte indikasjon på volumet? For dette finnes det formler/tabeller for omregning, dersom en ikke får viserinstrumenter som har det bygget in i skalaen. Jeg har et program som regner volumer og tegner kurven for sylindrisk tank. Send meg en IM hvis du vil ha en kopi. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Sjøkua Svart 23.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 Bep har en finen! http://www.flak.no/index.php?expand=11&...mp;ProdNo=03329 Denne kan jo programeres til alle tanker. Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 23.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 I går monterte jeg en BEP tankmåler.Giver og instrument under 1000-lappen og enkel å montere,ingen bevegelige deler. Den kalibreres av leverandør etter høuden på tanken. HAr du en rund tank må du vel bygge en firkantkloss slik at giveren ligger plant høyden av denne må du ta med i kalibreringen. LEgger ved et bilde: Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 23.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 Flere peker jo på samme problemet so jeg skisserer, rund tank. Det er å få festet måleren slik at det blir tett. Før i tiden fantes det en slags "nylonstaver" hvis man kan kalle det for det. Disse kunne du kappe etter behov og slipe slik at de passet til det objektet som de skulle stå på og så kunne man skru/lime det fast og deretter feste hva man ville i det. Her var jo og en som nevnte peilestav, tungvindt, men funker iallfall. Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 23.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 Hvis du bruker peilestav og måler avstanden fra bunnen til væskeoverflaten, bør kalibreringen din bli omtrent slik: Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 23.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 Takk "HaHa", den der skriver jeg ut og henger på skottet, men fortsetter å lete eller ta imot innspill på tankmåler. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 23.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 Tank Tender !!! Tank Tender's features include: It's convenient. Monitor the levels in all tanks with just one instrument. It's easy to use. You can select a tank to measure and get an accurate measurement from the bridge in two or three seconds. It's simple to install. The average 4-tank system takes about an hour. And there's nothing to wire. It's surprisingly inexpensive. Tank Tender costs much less than other industrial systems offering similar accuracy and reliability, and only slightly more than conventional electric gauges. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Lars H. Svart 23.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 I går monterte jeg en BEP tankmåler. . . . . Den kalibreres av leverandør etter høuden på tanken. Er det kun høyden som legges til grunn for kalibreringen? Min tank er "feitest" øverst, så når væskenivået f.eks står 3/4 opp i tanken, er det fremdeles plass til en god del mer enn 1/4 av totalvolumet. Og et spørsmål til, er det ikke mulig å kalibrere giveren selv på noen måte? Lars H. (Som er lei av Wema septikgiver som stadig henger seg opp) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
benq Svart 23.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 Da jeg ikke er så veldig stiv i engelsk , kan du være så snill og oversette til norsk "Divemaster". Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 23.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 (redigert) Da jeg ikke er så veldig stiv i engelsk , kan du være så snill og oversette til norsk "Divemaster". Den er lettvindt - Overvåk nivåene i alle tankene med et instrument. Den er enkel å bruke. Du kan velge vilken tanks som skal måles og du kan få en nøyaktig mål fra førerplassen i løpet av 2 til 3 sekunder. Den er enkel å installere. Et 4 tanks system tar rundt en time å installere. Ingen elektriske koplinger. Den er overraskende rimelig. Tender Tank koster mye mindre enn andre insrumenter med samme funksjoner, nøyaktighet og pålitelighet, og kun lit dyrere enn elektriske målere. Måler væsketrykket fra bunnen av tanken .... liten luftslange fra tank til måler .... velg tanken ... og lufttrykket som presses opp vil indikere væsketrykket som igjen vil gi volum i tanken... Redigert 23.Oktober.2008 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.