Gunga Din Startet 23.April.2004 Del på Facebook Startet 23.April.2004 restaureringen kan fortsette, finansiering i havn ! http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=162288 http://www.tjorn.se/misc/press/20020729.html http://www.paternoster-fyren.com/index2.htm Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hulda Svart 23.April.2004 Del på Facebook Svart 23.April.2004 Det var innmari godt å høre. Kärringön og Paternoster er topp kulturhistorie fra kysten vår. Man skal ikke glemme at denne strekningen var norsk for noen år tilbake.... OK da, vår felles kyst, kan strekke meg så langt. Nå har jeg ikke vært på havet på mange år, grunnet byggingen av Hulda. Men på ettersommeren starter vi opp igjen. Og Paternoster står så opplagt på programmet over de plassene jeg gleder med meget til å besøke igjen... Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 23.April.2004 Del på Facebook Svart 23.April.2004 Det var virkelig godt å høre. Savnet fyret/tårnet i fjor sommer når vi seilte mot Marstrand. Jeg har et spesielt forhold til akkurat Pater Noster. Da jeg var med s/y Mohawk ( KFUM sjøspeidere i Oslo sin båt, for de som ikke kjenner den) som førstereisgutt på tokt i 14 dager en sommerferie for mange kilo (år) siden, ble jeg døpt i akkurat det området. Og den episoden glemmer jeg aldri. Mange gode minner....mimre-mimre. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2007 Pater Noster lyser igen På onsdagskvällen strax efter klockan 21 tändes den nyrestaurerade Heidenstamfyren Pater Noster igen. 4257 (P) Sjökort: 931, 932, 9321 Båtsportkort: Bsp Måseskär - Varberg/s10, s26, Bsp Västkusten S 2007/s10, s26 Sverige. Kattegatt Pater Nosterskären. Hamneskär. Fyren Pater Noster återtänds. Tid: 26 September. Fyren Pater Noster kommer åter att tändas med följande karaktär: LFl 15s 11,5M Pater Noster 57-53,760N 11-27,951E Typ av notis: Preliminär/Underrättelse Notisen publicerad: 2007-08-01 04:14:41 Notiser som utgår: Se tidigare notiser: Övriga hänvisningar: Notisen tryckt i Ufshäfte: 2007:170 Situationstid: 2007-09-26 — Tills vidare. Uppgiftslämnare: Sjöfartsverket Norrköping Ändringen utförd i sjökort: Ändringen utförd i båtsportkort: Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 27.September.2007 Del på Facebook Svart 27.September.2007 Glemmer ikke da jeg i sommer så Pater Noster seile forbi i sundet vest om Björkö, like NV av Göteborg - da lurte jeg på om jeg "så hva jeg så"? Tar først med bilde av Pater Noster i Göteborg, deretter fra seilasen nordover, og til slutt ett av de kreative innspillene omkring Fader Vår. Hvor er dette....o vad heter fyren Gunga Din, denne skal stå ved Marstrand. Men kan du gjette hvor bildet er tatt? (Bildet er tatt i dag ca kl 13.30.) Den har vært til besiktelse på et kjent sted i Sverige. Det var vel der Gunga Din hadde tatt bildet. Jeg husket skulpturen i forgrunnen. Lå for flere år siden ofte i Lilla Bommen og gikk endel omkring i byen. "Fader vår" har resultert i svært mange kreative prosesser. Her er en tekst forfattet av Jaques Prevert, oversatt av Lasse Tømte/Nina Dessau. Pater Noster Fader vår du som er i himmelen hold deg der så skal vi holde oss på jorden som innimellom er så skjønn med sine mysterier i New York og sine mysterier i Paris som går treenigheten en høy gang med sin lille kanal i Ouecq sin store kinesiske mur sine sukkertøy fra Cambrai med Stillehavet sitt og sine to bassenger i Tuileriehagen med sine snille barn og de slemme med alle klodens underverk som er rett og slett der adgang for alle spredt for alle vinder undrer seg selv over å være slike underverk og tør ikke helt innrømme det slik en pen naken pike kjenner seg blyg Pater Noster med verdens mest forferdelige ulykker i følge og flokk med soldater og torturister med sine herskere og prester og pester og rester med årstidene og årene med de pene jentene og de gamle grå med elendighetens halmstrå som råtner i kanonenes stål. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Pater Noster lyser för evigt http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/bohuslan/1.2662462-pater-noster-lyser-for-evigt Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.