Toivo Startet 25.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 25.Oktober.2008 Som tittelen sier så lurte jeg på om noen hadde en forgasser til denne motoren liggende(som virker) som jeg kune få kjøpt? Enten Zenith eller Solex 26NV/ Solex 26VN. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Diesel248 Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 (redigert) Hei, Eg har ikke slik til MARNA R2, Men du kan høyre med MARNA MOTOR dei har nok fleire merke og kan fortelje deg kva som er best. Marna meiner att Delort forgaser er meget bra.... Redigert 26.Oktober.2008 av Diesel248 (see edit history) Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
barentz Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 Har ikke noen forgasser til deg, men som Diesl248 sier så kan du sikkert bruke en annen gasser. For eksempel Dellorto forgasser av passende størrelse. Eller kanskje en billig løsning fra et huggeri.. Sitér dette innlegget Link to post
Toivo Svart 26.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 marna skal ha 3700 for forgasser så det blir nok uaktuelt.. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Diesel248 Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 Det er jo ikkje ofte ein må ha ny Forgasser. Behandler du den fint har du forgasser i over 50 år. 3700kr på 50 år = 74kr i året. (Muligenst rart reknestykke ) Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
M/S Bastard Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 (redigert) Ring til disse, de har veldig mye rart. Og sikkert en gasser Linket til feil annonse, men samme folka. Forgassere Redigert 26.Oktober.2008 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Toivo Svart 26.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 Mulig jeg har fått ordnet en forgasser her nå. det jeg trenger nå er bruksannvisning, en ting som jeg tror hadde vært greit og ha. noen som har en til salgs? en annen ting som mangler er svein til r2'en ta kontakt:) Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Diesel248 Svart 26.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 (redigert) en annen ting som mangler er svein til r2'en ta kontakt:) Her kan eg ikkej hjelpe, men meiner du sveiv? Redigert 26.Oktober.2008 av Diesel248 (see edit history) Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Toivo Svart 26.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2008 mente sveiv ja, en liten trykkleif der Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Toivo Svart 27.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2008 har fått kjøpt inn en splitter ny magnet og en brukt overhalt zenithforgasser pluss et par pakninger for 2000 kr. synes ikke den prisen var så galen.. trenger fortsatt sveiv og bruksanvisning... Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Diesel248 Svart 27.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2008 Bra du har fått tak i delar, Bruksanvisning ligger kanskje på nettet, og sveiv er vel ikkje så dyrt frå fabrikk? Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Toivo Svart 28.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2008 Lurer på om oljen går noen andre steder enn i bunnpanna? ser at det går to hull i bakkant av bunnen, er disse bare to hull eller fører de noe sted? spørsmålet er vel egentlig om man går tømt all oljen hvis man tømmer den fra bunnpanna? Er det vannpumpa som sitter nede til venstre bak på motoren med bakre motorlabb? Hvor sitter oljepumpa? er det den som sitter til venstre for svinghjulet, eller den som sitter under til venstre for sveiva? Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Toivo Svart 29.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2008 Fikk svar på dette fra marna.. et siste spørsmål i denne omgang er om noen vet hvor jeg kan få tak i fargen "marnagrønn"? Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Toivo Svart 30.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Igjen var marna raskere enn båtplassen gitt..:) Fikk svar på maling jeg kunne bruke Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Diesel248 Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Bra! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Toivo Svart 30.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Må si jeg ble fornøyd med resultatet etter at jeg fikk grunnet den med arcanol her:) Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Diesel248 Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 (redigert) Ja no vart den fin. MARNA motorer er nydelege. Kraftige og solide! Stort svinghjul, det er tingen! Er det vannpumpa som står framme. Oljepumpa er vel inni motoren? Redigert 30.Oktober.2008 av Diesel248 (see edit history) Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Toivo Svart 30.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Det er oljepumpa du der forran der til høyre for svinghulet. Vannpumpa sitter bak Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
rpm Svart 20.August.2009 Del på Facebook Svart 20.August.2009 Igjen var marna raskere enn båtplassen gitt..:) Fikk svar på maling jeg kunne bruke Jeg står også foran en liten malingsjobb. Hva sa Marna ang fargekoden på grønnfargen? Sitér dette innlegget Link to post
Toivo Svart 20.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2009 Heidu, den fargen som marna sa finnes ikke lenger i de registerene her i nærområdet hvertfall. så jeg gikk for pentagrønn. er vel den de bruker per dags dato tror jeg.. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
rpm Svart 20.August.2009 Del på Facebook Svart 20.August.2009 (redigert) Heidu, den fargen som marna sa finnes ikke lenger i de registerene her i nærområdet hvertfall. så jeg gikk for pentagrønn. er vel den de bruker per dags dato tror jeg.. Takk for svar. Har du noen fargekode på fargen pentagrønn? Har en gammel R2 som trenger en kosmetisk shine i vinter. Edit: Fant den hos Maritim. HEMPEL YACHT EMALJE VOLVO GRØNN 0,37 - Art. nummer: 1015-57 Redigert 20.August.2009 av rpm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Toivo Svart 20.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2009 Jeg vil sterkt anbefale og bruke arcanol som grunning og bengalack som toppstrøk, absolutt best holdbart... den maritimlakken er noe av det dårligere jeg har brukt.. bare gå og spør i en fargeforhandler etter pentagrønn så har de den på data'n ;) Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Storebro24 Svart 20.September.2009 Del på Facebook Svart 20.September.2009 Hei. Jeg har en messingforgasser tatt av en R2. Mener at det er en solex. HAr også noen Zenith, men vil ikke anbefale disse pga korrosjon. Ring meg gjerne på 91745255 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.