Jump to content

Hvor finne luftkanaler for defroster?

Soningen

Recommended Posts

Jeg skal kaste ut min gamle Ardic thermic og legge nytt komplett røropplegg til en Webasto. Av og til kan det være kjekt med luft til ruter også. Noen steder vil rør bli synlige, enten på over eller underside. I min båt (Fevik 715 Combi) vil det stikke ned på undersiden om jeg bruker std. rist for defroster. Jeg er ute etter rektangulære kanaler som er bøyelige eller kanaler som kan skjøtes med bøyelig bend. Tenkte å montere disse foran eller over rutene med rist eller gitter. Har lett hos forskjellige leverandører av båtutstyr uten å finne noe. Så at en hadde laget kanaler for defroster men jeg er ikke sveisekyndig. Noen som har tips?

Gode gamle Clas Ohlson har noen luftekanaler som er firkanta....

309519_X_2007-06-27_170230_955.jpg

... men om de er fleksible, det tviler jeg på.

Spørs hvor stor diameter du skal ha. Kan du bruke sentralstøvsuger-slanger? Kanskje finnes det slike kanaler til å montere en sentralstøvsuger?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

legg kun rør opp til frontruten et rør samme som du legger frem til cabin osv ,du bruker vanlig standard dyse dette holder fint da kan du regulere utblåsningen som du vil på ruten , det er ikke bra å lage defroster rør som dette da du mister luft mengden meget fort det er flere som har prøvd seg på å lage defroster kanaler og som oftest med dårlig resultater ,rør opp med dyse = best og fungerer bra :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...