Jump to content

OBS! Uvær i natt, voldsomt og kortvarig. ( nord for stadt)

Ficher

Recommended Posts

Ja, været er røft. Hos oss røk "noen" ankerfester seg, for ene flytebryggen samt at brygga delte seg i flere deler.Begge utliggerne for båten min brakk i festet til nevnte brygge. :eek: Båten ble, heldigvis, hengene etter to akter tamper som var festet i bryggen og ikke i utliggerne. Endte med "redningsaksjon" og skader på skrog. :headbang: Det værste er at jeg er på jobb, "langt vekk istan" og ikke i stand til å gjøre noe. Glad man har vakter i havnen og gode venner, samt frue med mye pågangs mot, når man får en slik telefon.

Viksund 800 Futura, Viksund 310 St,Cruz, Barracuda 1125Ex, Sealine SC38, Nidelv 725 Sport

Da er vi i samme situasjon 1125EX. Sitte her langt borti vekkistan og ikke kunne gjøre noe som helst. Men måtte støtte seg til at de hjemme passer på.

Kikker på Yr.no og på værsiden til Bao 20 ganger i døgnet og biter negler.

I havna vår så er alt nytt i år, og havna er blitt utbygd med noen flere plasser. De største plassene er ytterst på en ny flytebrygge. Det virker som om været har tatt mer der enn de hadde regnet med.

De lo av meg når jeg fortøyde før jeg reiste. Alt i alt 8 tau/trosser, med til sammen 10 strekk avlastere og 16 fendere.

Har ikke hørt noe i dag, så jeg regner med at det har gått bra denne gang også. flyte brygga har vist fått litt julig i været som har vært tidligere i måneden. Men med båten har det hitill gått bra. Og nå blir det forhåpentligvis roligt vær noen dager fremover.

En drøy uke igjen nå til jeg skal hjem.

Har mest sansynlig fått meg en roligere havn jeg kan ha båten i resten av vinteren. Har ikke nerver til å ha den liggende i hjemmehavna en tur til.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Vi skulle seile på Høllen i dag,........

Håper det blir noe mindre i morgen...

Ja det er mindre i dag ,vindstille klokken 0800 Var nede og sjekket båten den lå greit bortsett fra en luke i Hardtoppen hadde blåst opp for hadde glemt å låse denne , samt at det hadde vært noen ombord og snoket men kunne ikke se noe var stjålet ...er dessuten ikke noe av verdi der så de har nok reist tomhent derfra :smash:

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Her på Karmøy blåser det friskt akkurt nå.

Til og med her inne i havna bak moloen går sjøen skumhvit.

Vi har vært på Karmøy i helga, og var en tur på Åkra og knipset skumhvite bilder ved moloen i går :yesnod:

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...